Gjest Nepno Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Hei, Er livredd for å fått HIV. Hadde sex med ei ukjent dame i England for ca 1,5 år siden. Husker ikke mye av episoden. Vet ikke om jeg brukte kondom. Fikk influensa ca 3 dager etterpå med feber, kvalme og vondt i halsen. Hadde feber av og på i 7-8 uker etterpå. Tatt over 20 hiv-tester alle negative i løpet av det siste året. Tatt tester på alle andre kjønnssykdommer også, negative. Fikk etter hvert hvite flekker i munnslimhinnen. Tok biopsi, ble konstatert Lichen Planus. Ferritin har vært høy hele tiden. Tok CD4 CD8-telling november 09. Hadde 1300 /1200. Tok samme test nå, hadde kun 790/770. Har slitt med nevropatier ( kraftige i ett år når). Er livredd.. har du noe svar? CD4 skal vel ikke falle så drastisk på så kort tid? Er henvist til infeksjon og hematologavdeling av fastlegen. Ting tar så lang tid. Er jeg i fare? Redd for å ha smittet dama mi, hun har fått kvalme og feber og vondt i halsen i det siste. Kan hun være smittet? Har hatt ferritinverdier fra 400-600 på alle tester siste 1,5 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344850-hiv-smittet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Det er vanskelig å være helt sikker med bare de få opplysninger tilgjengelig. Du sier ingenting om hva slags menneske det var, som du hadde sex med i England. Riktig nok er forekomsten av HIV er noe høyere i England enn i Norge, men det er betydelig variasjon også der, når det gjelder forskjellige befolkningsgrupper. Prostituerte og innvandrere har f. eks. vesentlig høyere forekomst enn den vanlige befolkningen. Så du kan tenke etter selv om det vipper i positiv eller negativ retning. Symptomene du hadde umidelbart etterpå sier svært lite. Akutte HIV symptomer kommer flere uker etter infeksjon, ikke etter noen dager. Jeg vil deretter si at med så mange negative HIV tester ville jeg følt meg ganske sikker på¨at jeg ikke hadde HIV infeksjon. Det er noe påfallende at CD4 tallet er så kraftig redusert. Jeg ville i alle fall bedt om en kontroll på det. I og for seg er ikke tallene alarmerende, men det er ikke bra at de falt så meget. Jeg ville si at det erneppe grunntil alarm, men du bør følge opp disse funn. Det kan være andre årsak, som bør kartlegges. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344850-hiv-smittet/#findComment-2923273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.