Gå til innhold

Skal , skal ikke...? Tidlig ul.

Anbefalte innlegg

har litt (veeeeelidg) lyst til å sniktitte og se om reka inni meg lever.. Jeg har jo selvfølgeig mine bekymringer som alle andre gravide, så det hadde vært godt å bli litt beroliget og få se hjerteslag, evt. vende meg til tanken at det ikke er liv. For selv om det er tidlig, merker jeg morsinstinktet i meg er på for fullt.. merkelig hvor fort man knytter seg til frøet.. Hjernen styrer seg selv. Prøver å ikke bli for knyttet ennå, tilfelle rottefelle, men jammen ikke lett. Er i uke 8 nå.

Vurderer sterkt å ta privat ul, men det er jo veldig dyrt da.. Men klarer jeg å vente til mai da? Neppe...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344960-skal-skal-ikke-tidlig-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg 9 uker på vei i dag og var på ultralyd på fredagen. Det var kjempestas å se det lille hjertet banke og også få vite at det kun var èn der inne. :)

Denne damen jeg går hos er min faste gynekolog til vanlig og er spesialist på graviditet så jeg er heldig. Med førstemann også fikk jeg ultralyd helt i starten pga at jeg gikk til henne. :)

Tror jeg har fått med meg at du har risikosvangerskap? I så fall skjønner jeg godt at du har lyst å sniktitte litt for å være sikker. Jeg vet ikke hva det koster med ultralyd privat, men er det såå dyrt, da? Hvis vi ikke snakker 1000-lapper så tror jeg at jeg hadde gjort det. :)

Ønsker deg masse lykke til! :)

Jeg 9 uker på vei i dag og var på ultralyd på fredagen. Det var kjempestas å se det lille hjertet banke og også få vite at det kun var èn der inne. :)

Denne damen jeg går hos er min faste gynekolog til vanlig og er spesialist på graviditet så jeg er heldig. Med førstemann også fikk jeg ultralyd helt i starten pga at jeg gikk til henne. :)

Tror jeg har fått med meg at du har risikosvangerskap? I så fall skjønner jeg godt at du har lyst å sniktitte litt for å være sikker. Jeg vet ikke hva det koster med ultralyd privat, men er det såå dyrt, da? Hvis vi ikke snakker 1000-lapper så tror jeg at jeg hadde gjort det. :)

Ønsker deg masse lykke til! :)

Har risikosvangerskap ja.. Og er veldig utålmodig :o) Koster ca. 1200,- og det er jo mye penger da.. for jeg får ul i uke 12 (tror jeg).. Men vil uansett titte.. er 7+4 i dag, så burde kanskje vente til etter påske? tenkte å prøve å fp time i morgen eller onsdag..

Er du sikker på at du ikke kan forhøre deg om muligheten for tidlig UL pga at det er et risikosvangerskap? Jeg fikk dette i uka 9 da jeg gikk gravid siste gang. Kosta ikke noe.

Uansett ville jeg ha venta til uke 9. Gynekologen min sa at et bankende hjerte i uke 9 betydde en MEGET stor sjanse for et vellykka svangerkap. Det man så før dette ga ikke en like sikker pekepinn.

Lykke til !

Annonse

Er du sikker på at du ikke kan forhøre deg om muligheten for tidlig UL pga at det er et risikosvangerskap? Jeg fikk dette i uka 9 da jeg gikk gravid siste gang. Kosta ikke noe.

Uansett ville jeg ha venta til uke 9. Gynekologen min sa at et bankende hjerte i uke 9 betydde en MEGET stor sjanse for et vellykka svangerkap. Det man så før dette ga ikke en like sikker pekepinn.

Lykke til !

jeg tenker også sånn at det kanskje er lurt å vente litt, men har hørt at hvis man ser hjertet i uke 8 så går det mest sannsylig bra.. se her:

http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/kalender/svangerskapsuke-07-15423.html

Jeg vet akkurat hvordan du har det, tiden snegler seg avgårde - og man vil så gjerne VITE hvordan det står til inni magen. Som oftest går det bra. Jeg har ikke hatt risikosvangerskap, men har måttet leve med flere blødninger i to av svangerskapene. Usikkerheten holdt på å gjøre meg smårar. I svangerskape fikk jeg flere tidlig-UL'er, det kunne ikke gjøre noe fra eller til, uansett, men det var beroligende, for hodet mitt holdt på å gå i spinn ;-)

Om jeg hadde vært i din situasjon, ville jeg nok ha tatt en tidlig-UL. Lykke til! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...