Gjest ser dere svart/hvitt på dette? Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Hva skal man gjøre når en venninne blir utsatt for overgrep av en annen venninnes mann? Den som ble utsatt for overgrepet har levd med det i et par år og prøver å late som ingen ting har skjedd. Hun ønsker ikke å si noe. Venninnen som er gift med overgriperen vet ingenting, de har mange barn, flere biler og ny bolig sammen. Forholdet er ikke veldig bra, men de er avhengig av hverandre økonomisk og praktisk. Min lojalitet er til begge venninnene i utgangspunktet. Jeg har ikke presset den overgrepsutsatte til å si noe og har ikke tenkt å fortelle det som har skjedd til venninnen som lever med en som har gjort overgrep heller. Overgrepet har ikke blitt anmeldt. Det er et mareritt og et dilemma... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344984-overgrep-fra-venninnes-samboer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 En utrolig vanskelig situasjon. Men dette må være mellom dine to venninner, jeg syns absolutt ikke du skal blande deg inn om den som ble utsatt for overgrepet ikke ønsker å si noe selv. At en sånn nyhet kommer ut vil jo ha stor innvirkning på hennes liv også, selv om jeg skjønner at du gjerne vil skåne den andre venninnen fra å leve med en overgriper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344984-overgrep-fra-venninnes-samboer/#findComment-2925542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ser dere svart/hvitt på dette? Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 En utrolig vanskelig situasjon. Men dette må være mellom dine to venninner, jeg syns absolutt ikke du skal blande deg inn om den som ble utsatt for overgrepet ikke ønsker å si noe selv. At en sånn nyhet kommer ut vil jo ha stor innvirkning på hennes liv også, selv om jeg skjønner at du gjerne vil skåne den andre venninnen fra å leve med en overgriper. Jeg var i utgangspunktet utydelig på hva jeg mente den overgrepsutsatte skulle gjøre. Det var mange ting som spilte inn... Hun hadde valgt å ikke anmelde og det gikk mange måneder etter det skjedde til jeg fikk vite det. Min største skrekk er vel at historien kommer for en dag, eller enda verre: at noe lignende skjer igjen. I såfall må sannheten fram, men hvem vet om en slik historie i det hele tatt vil bli fortalt. Å gå rundt å late som ingenting ovenfor denne mannen er også vanskelig, men merkelig nok overkommelig for meg. (Juger til meg selv så jeg tror på at det er usant.) Antagelig forferdelig for venninnen min og hennes kjæreste som tidvis fortsatt har kontakt med disse to... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344984-overgrep-fra-venninnes-samboer/#findComment-2925560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Er dette en pågående situasjon eller noe som skjedde tilbake i tid? Skjedde det en gang eller mange ganger over tid? Var alle parter voksne når det skjedde? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344984-overgrep-fra-venninnes-samboer/#findComment-2925817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ser dere svart/hvitt på dette Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Er dette en pågående situasjon eller noe som skjedde tilbake i tid? Skjedde det en gang eller mange ganger over tid? Var alle parter voksne når det skjedde? mvh Det har skjedd en gang at han gjorde et grovt overgrep. (Har ikke hørt om flere episoder.) Det er snakk om samleie med bevisstløs/sovende person, noe som defineres som voldtekt, så vidt jeg vet. De lå ikke i samme seng. "Offeret" lå over hos venninnen på et eget rom og han gikk inn dit mens samboeren sov. Hun våknet av at han var "ferdig". Det var alkohol inni bildet. Han har imidlertid vært i overkant flørtete ovenfor andre når kona ikke har vært til stede tidligere. De har ikke et veldig godt forhold, men har flere små barn og store økonomiske forpliktelser. Jeg kan ikke gi alle detaljer pga situasjonen må ikke kommet ut herfra. Jeg stoler fullt på venninnen min, tviler ikke på at hun har fortalt sannheten om det som skjedde. Jeg har vært inne på å konfrontere mannen en gang jeg har han på tomannshånd. Tvinge han til å fortelle eller til å gjøre det slutt. De lever på en livsløgn og jeg går rundt og vet det... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344984-overgrep-fra-venninnes-samboer/#findComment-2926412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Det har skjedd en gang at han gjorde et grovt overgrep. (Har ikke hørt om flere episoder.) Det er snakk om samleie med bevisstløs/sovende person, noe som defineres som voldtekt, så vidt jeg vet. De lå ikke i samme seng. "Offeret" lå over hos venninnen på et eget rom og han gikk inn dit mens samboeren sov. Hun våknet av at han var "ferdig". Det var alkohol inni bildet. Han har imidlertid vært i overkant flørtete ovenfor andre når kona ikke har vært til stede tidligere. De har ikke et veldig godt forhold, men har flere små barn og store økonomiske forpliktelser. Jeg kan ikke gi alle detaljer pga situasjonen må ikke kommet ut herfra. Jeg stoler fullt på venninnen min, tviler ikke på at hun har fortalt sannheten om det som skjedde. Jeg har vært inne på å konfrontere mannen en gang jeg har han på tomannshånd. Tvinge han til å fortelle eller til å gjøre det slutt. De lever på en livsløgn og jeg går rundt og vet det... Et kaldt og kynisk svar fra meg. Om du ikke har håndfast bevis, så ender du med svarteper selv, og løper risikoen for å få ødelgat ditt personlige liv. Han kommer ALDRI til å tilstå. Kona hans kommer ALDRI til å tro andre enn ham. Og i en evnt sak med myndigheter blir det ord mot ord. Hvilket vil si at tvilen kommer ham til gode og han slipper unna. I tillegg vil både han og kona hans være opptatt av andres støtte og vil bære det ut til alle som vil høre om dere to "psyke damer som finner på ting for å ødelegge livet deres". Og antakelig ender din venninne opp med merkelappen homewrecker, løs. forelsket i ham osv. Dersom dette er en kar som driver slik. Så kunne du/dere heller tenkt på å lage en felle for ham. Kamera. Fest der dere IKKE drikker men later som. Tilgjengelighet på natta... Men jeg hadde ikke tatt sjansen. Om dette plager deg mye kan du jo i generelle vendinger snakke med politiet om det, uten å si at det ER en sak og noen du kjenner. Men jeg er temmelig sikker på at du får samme beskjed av dem som av meg. Glem det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344984-overgrep-fra-venninnes-samboer/#findComment-2926415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ser dere svart/hvitt på dette Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Et kaldt og kynisk svar fra meg. Om du ikke har håndfast bevis, så ender du med svarteper selv, og løper risikoen for å få ødelgat ditt personlige liv. Han kommer ALDRI til å tilstå. Kona hans kommer ALDRI til å tro andre enn ham. Og i en evnt sak med myndigheter blir det ord mot ord. Hvilket vil si at tvilen kommer ham til gode og han slipper unna. I tillegg vil både han og kona hans være opptatt av andres støtte og vil bære det ut til alle som vil høre om dere to "psyke damer som finner på ting for å ødelegge livet deres". Og antakelig ender din venninne opp med merkelappen homewrecker, løs. forelsket i ham osv. Dersom dette er en kar som driver slik. Så kunne du/dere heller tenkt på å lage en felle for ham. Kamera. Fest der dere IKKE drikker men later som. Tilgjengelighet på natta... Men jeg hadde ikke tatt sjansen. Om dette plager deg mye kan du jo i generelle vendinger snakke med politiet om det, uten å si at det ER en sak og noen du kjenner. Men jeg er temmelig sikker på at du får samme beskjed av dem som av meg. Glem det. Det er for seint å anmelde. Det er lenge siden dette har skjedd. Hun vurderte å anmelde, men pga barna og diverse forhold rundt venninnens familieforhold osv så valgte hun å la være. Hun har mye mer troverdighet enn han, så tror nok han hadde vært den som ikke hadde blitt trodd. Samtidig tror jeg de kunne funnet på å holde sammen likevel, selv om de hadde måttet leve med en vond følelse i magen hver eneste dag.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344984-overgrep-fra-venninnes-samboer/#findComment-2926421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg opplevde det samme, men valgte å fortelle det til venninnen min. Det ble slutt, men hun har aldri beskyldt meg for å ha gjort noe galt. Hun vitnet mot X-samboeren for meg også... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344984-overgrep-fra-venninnes-samboer/#findComment-2926436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Det har skjedd en gang at han gjorde et grovt overgrep. (Har ikke hørt om flere episoder.) Det er snakk om samleie med bevisstløs/sovende person, noe som defineres som voldtekt, så vidt jeg vet. De lå ikke i samme seng. "Offeret" lå over hos venninnen på et eget rom og han gikk inn dit mens samboeren sov. Hun våknet av at han var "ferdig". Det var alkohol inni bildet. Han har imidlertid vært i overkant flørtete ovenfor andre når kona ikke har vært til stede tidligere. De har ikke et veldig godt forhold, men har flere små barn og store økonomiske forpliktelser. Jeg kan ikke gi alle detaljer pga situasjonen må ikke kommet ut herfra. Jeg stoler fullt på venninnen min, tviler ikke på at hun har fortalt sannheten om det som skjedde. Jeg har vært inne på å konfrontere mannen en gang jeg har han på tomannshånd. Tvinge han til å fortelle eller til å gjøre det slutt. De lever på en livsløgn og jeg går rundt og vet det... Så flott at du bryr deg. Dette handler kanskje i første rekke om å respektere valgene til hun som har blitt utsatt for overgrepene. Hun har valgt å ikke sin noe. Hun har valgt å legge saken død. Da blir det feil om du eller andre graver den opp. Det siste hun trenger er at noen hun stoler på tramper over hennes avgjørelse. Ingen burde slippe unna når de gjør overgrep og voldtar. Men noen ganger gjør de det likevel, og vi kan ikke gjøre noe med det. Samme hvor feil vi synes det er. Om hun gikk til politiet og ble trodd, ville hun likevel ikke komme noen vei. I retten er det bevis som teller og tvilen kommer tiltalte til gode. Hun vil ganske garantert få døra i trynet. Dermed kommer stein til den byrden hun alt bærer. Det eneste som ville gitt henne noen sak, var om det kom flere anmeldelser på samme mann uavhengig av henne. Dessverre er det nok slik i denne saken at du og hun som ble voldtatt vil bli sittende med svarteper om du forsøker å ordne opp. Du blir ille tvunget til å tenke praktisk og ikke hva som ville vært mest riktig og rettferdig. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344984-overgrep-fra-venninnes-samboer/#findComment-2926913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skatten Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Jeg var i utgangspunktet utydelig på hva jeg mente den overgrepsutsatte skulle gjøre. Det var mange ting som spilte inn... Hun hadde valgt å ikke anmelde og det gikk mange måneder etter det skjedde til jeg fikk vite det. Min største skrekk er vel at historien kommer for en dag, eller enda verre: at noe lignende skjer igjen. I såfall må sannheten fram, men hvem vet om en slik historie i det hele tatt vil bli fortalt. Å gå rundt å late som ingenting ovenfor denne mannen er også vanskelig, men merkelig nok overkommelig for meg. (Juger til meg selv så jeg tror på at det er usant.) Antagelig forferdelig for venninnen min og hennes kjæreste som tidvis fortsatt har kontakt med disse to... hei! Vanskelig sit. Mange gode innlegg. Har lyst til å legge til, eller spørre; hvorfor sa hun det til deg? Det er mange offer som ikke klarer/orker anmelde selv. De sitter igjen som svarteper osv. Tenk om det skjer igjen og kona til overgriper får vite om alt og spør, hvorfor har jeg ikke hørt om dette før! Hva vet jeg? Har ikke noe godt råd, annet enn at sånne burde tas!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344984-overgrep-fra-venninnes-samboer/#findComment-2927055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.