Gjest Tine Maria Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hei! Du hørte fra meg i går kveld..Fikk beskjed om å skrive ned alle datoer. Her har du hele historien: Jeg har regelmessig menstrasjon,har som regel mensen 3-4 dager og får mensen i slutten av mnd til vanlig.Har vel 28 dagers syklus,og eggløsning rundt midten av mnd. Jeg hadde sex med kondom 4 feb 2010,men blir så redd når jeg leser om at den kan sprekke og lignende. Selvom jeg ikke mistenker dette. Jeg tok derfor en angrepille den 6 februar 2010. Hadde ikke sex resten av denne feb måned.Fikk en mellomblødning rundt 14 feb. Mensen kom som ventet 28 feb 2010. Vanlig mengde og noe smerter i rygg/mage som vanlig. Halveringstiden til norlevo er vel slik at den er ute av kroppen på hvertfall 10 dager?Jeg tok likevel graviditetstest for å utelukke graviditet fra februar, tok en quick test 11 og 12 mars 2010 som var negativ. Tok også en negativ Clearblue test 21 mars. Jeg gikk da utfra at jeg ikke er gravid fra februar 2010. Men ble redd da jeg hører noen si at man ikke kan vente å få positiv graviditetstest før det har gått 6 uker? Mn likevel har det jo gått 6 uker siden 4 feb så regner med denne negative stemmer.Gjennom mars har vi hatt regelmessig ofte sex,også rundt eggløsningsdagen som jeg regner ca til 13-15 mars. Fikk ømme pupper noen dager etter eggløsningen noe jeg ikke pleier ha før mensen. Den 24 mars (4 dager før forventet mens)tok jeg en positiv graviditetstest fra clearblue med ukeindikator som viste at befruktningen har skjedd for 1-2 uker siden.Kan man stole på denne ukeindikatoren? Jeg hadde noe brunlig utflod og legen mente dette kunne være feste"blødning". Dette har nå gitt seg, og tok en ny test fra clearblue med ukeindikator i dag som viste at befruktningen skjedde for 2-3 uker siden. Utfra alt dette går jeg utfra at befruktningen har skjedd nå i mars og at jeg derfor kan UTELUKKE graviditet fra februar? Håper på svar så fort som mulig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345087-n%C3%A5r-ble-jeg-gravid-engstelig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 For å oppsummere: 28.jan (?) menstruasjon 4.feb. sex med kondom. Kommentar: liten risiko for graviditet på dette tidspunkt 6.feb. angrepille 14.2. blødning Kommentar: resultat av angrepillen 28.2. menstruasjon. Kommentar: til ventet tid 11. , 13. og 21.mars negative graviditetstester. Kommentar: ved graviditet 4.2. ville de hat vært positive da det ville ha vært seks uker inne i en graviditet etter menstruasjon sist i januar (man regner fra første dag i siste menstruasjon når man beskriver graviditetens varighet). 24. og 31.mars: positiv graviditetstest. Dette er mulig med graviditet oppstått i syklus etter 28.februar. Så du kan føle deg meget trygg på at du ikke ble gravid i februar. Hvis du vil føle deg enda mer sikker, kan du be din lege sende deg til ultralyd når du er ca 7 uker, dvs. ca 17.april. Du behøver ikke å forklare legen hva som er grunnen, men bare si at du har hatt ureglemessige blødninger i februar og mars. Jeg ville ikke stole på ’ukeindikator’ da det er stor variasjon i hormonnivået. Fint at du sendte denne oversikten, så kan du få et bedre svar. Lykke til med graviditeten. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345087-n%C3%A5r-ble-jeg-gravid-engstelig/#findComment-2927413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.