Gå til innhold

Har jeg grunn til å bli irritert?

Gjest er det uhøflig å tenke litt på familien også?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

9

• trollemor;o)

4

• fargeklatten

3

• frosken

2

Sørg for alltid at dere begge har med penger, nøkler (til hus og bil) og mobil.

Hvis dere har flere barn, lar du han ha ansvar for ett eller to barn. Vi deler oss ofte, og det fungerer veldig bra for oss.

Altså, akkurat det å bevege seg fra p-plassen med masse biler til skiheisen, eller gå inn i kaféen med masse folk o.l..

Da kan det være kjekt at én av oss har ansvar for den minste og den andre ha en viss oversikt over de to eldste.

Kanskje det hadde vært noe for dere?

Hvis han da møter noen kjente, stopper vel samtalen av seg selv hvis barnet blir utålmodig...

trollemor;o)

Enten forlate eller bli, skrev jeg. Du trakk selv ut bare et av alternativene.

Ja, jeg håper hun greier å lære seg å leve med mannen slik han er! Å forlate en mann pga dette er helt idiotisk. En ser jo det i tråden her at de aller flest menn er slik, så jeg tror ikke gresset er så mye grønnere på den andre siden;o) Jeg tror alle par irriterer seg over ett eller annet, det perfekte par finnes rett og slett ikke.

Gjest ikke signatur i dag

Ja, jeg håper hun greier å lære seg å leve med mannen slik han er! Å forlate en mann pga dette er helt idiotisk. En ser jo det i tråden her at de aller flest menn er slik, så jeg tror ikke gresset er så mye grønnere på den andre siden;o) Jeg tror alle par irriterer seg over ett eller annet, det perfekte par finnes rett og slett ikke.

Nei, det har du helt rett i, vi må alle jenke oss til etter hverandre.

Annonse

Gjest Ulvinnen

Det vil i praksis si at jeg må ordne ALT og det gidder jeg bare ikke. Han får være en del av familien han også og ta noe ansvar...

Jeg tror ikke du er interesert i gode forslag, du vil bare høre hvor håpløs han er, og at du har lov til å irritere deg. Å ha bilnøkkel, penger og heisbiletter er vel ikke det samme som at alt blir overlatt til deg? Det betyr bare at du passer på å ha kontroll over det som påvirker dere mest i enkelte situasjoner, og så overlate noe annet til ham.

Gjest sjøstjerna

Enig.

Det finnes ikke et eneste perfekt menneske.

Og alle par vil finne noe å irritere seg over. Dette er det best å være overbærende med.

Jeg irriterer meg grønn over min til tider meget treige og mange ganger tankeløse mann.

Men han er gull verdt. Han er snill som dagen er lang, og forsøker være romantisk (uten at han er det "in natura"!) ved å servere vin eller te. Eller bare komme med teppe dersom han tror jeg fryser. Eller han kommer hjem med en potte-plante i blant.

Ja, sånt er irriterende. Du må lære deg til å leve med det, tror jeg. Og så må du planlegge for at slike ting kan skje. Du må ha penger, heisbilletter, bilnøkler osv., så slipper dere å vente på ham.

Eller du snakker med ham når dere går ut av bilen, og forteller (uten å være irritert) at det blir en mye triveligere tur om du og ungene slipper å vente og vente og vente.

Gjest er det uhøflig å tenke litt på familien...

Jeg tror ikke du er interesert i gode forslag, du vil bare høre hvor håpløs han er, og at du har lov til å irritere deg. Å ha bilnøkkel, penger og heisbiletter er vel ikke det samme som at alt blir overlatt til deg? Det betyr bare at du passer på å ha kontroll over det som påvirker dere mest i enkelte situasjoner, og så overlate noe annet til ham.

Vi har bare ett sett bilnøkler - ja vi burde selvfølgelig hatt flere sett, det koster noen tusen å få nye.

Selvfølgelig kunne jeg tatt pengene, nøklene og heiskortene. Men poenget mitt er at da er det alltid noe annet... jeg orker ikke å tenke forebygging HELE tiden og i enhver situasjon. Han har like mye ansvar for AS familien som jeg. Dessuten hadde det vært galt uansett hvis JEG hadde kjøpt heiskort - han har mye mer formening om hva vi skal kjøpe enn jeg...

Jeg mener det går på hva slags innstilling man har. Familien er også viktig - man lar dem bare ikke stå å vente i 20 min...

Gjest kaliumsorbat

jeg hadde også blitt irritert. Nå vet jeg ikke om dette er en vanlig bekjent, eller en av de mere sjeldne, men hvorfor ikke skrive en sms, om at man prater med noen, eventuelt blir litt forsinket. Jeg hadde lettere godtatt det da, hvis jeg fikk en beskjed om det.

Hvis du gjør det samme, og han venter, reagerer han på det da?

Gjest Dolores77

Vi har bare ett sett bilnøkler - ja vi burde selvfølgelig hatt flere sett, det koster noen tusen å få nye.

Selvfølgelig kunne jeg tatt pengene, nøklene og heiskortene. Men poenget mitt er at da er det alltid noe annet... jeg orker ikke å tenke forebygging HELE tiden og i enhver situasjon. Han har like mye ansvar for AS familien som jeg. Dessuten hadde det vært galt uansett hvis JEG hadde kjøpt heiskort - han har mye mer formening om hva vi skal kjøpe enn jeg...

Jeg mener det går på hva slags innstilling man har. Familien er også viktig - man lar dem bare ikke stå å vente i 20 min...

Han rakk seg vel en kjapp en da han på de 20 min hehe :) neida, spøk til side.

Du får bare fortelle han at dere er lei av å vente, greit at han møter bekjente,

men han får følge med klokka og ikke prate lenger enn fem min,

så får han heller få mob.nr eller noe og avtale å møte dennebekjente en annen gang han har bedre tid.

Annonse

''Selvfølgelig kunne jeg tatt pengene, nøklene og heiskortene. Men poenget mitt er at da er det alltid noe annet... jeg orker ikke å tenke forebygging HELE tiden og i enhver situasjon...''

Akkurat dette er veldig enkel generell forebygging.

''Han har like mye ansvar for AS familien som jeg. Dessuten hadde det vært galt uansett hvis JEG hadde kjøpt heiskort - han har mye mer formening om hva vi skal kjøpe enn jeg...''

Om han har så sterke formeninger om hvilke heiskort man skal ha får han være på plass når de skal kjøpes. Ellers får han ta til takke med det du skaffer.

Ofte er den beste kuren mot slikt sommel og la være å vente. "Du kom jo aldri så jeg kjøpte nye heiskort og la ivei med ungene.... Nei, det er dessverre tomt for både kaffe, kakao, sjokolade og apelsiner..."

Og jeg ville vurdert og ringe og spørre om han ikke bare kan sitte på med Lars hjem, siden du og ungene vil hjem nå. Kan bli mye bråk der og da, men kanskje gi mer fred i lengden.

Poenget er å skyve mest mulig av de ubehagelige konsekvensene for sommelet over på den som somler.

Og jeg ville bestilt en ny bilnøkkel så snart påsken er over med klar adresse til mannen om at slik venting orker du ikke en gang til.

mvh

Gjest er det uhøflig å tenke litt på familien også...

jeg hadde også blitt irritert. Nå vet jeg ikke om dette er en vanlig bekjent, eller en av de mere sjeldne, men hvorfor ikke skrive en sms, om at man prater med noen, eventuelt blir litt forsinket. Jeg hadde lettere godtatt det da, hvis jeg fikk en beskjed om det.

Hvis du gjør det samme, og han venter, reagerer han på det da?

Jeg hadde aldri gjort det samme, men han hadde ikke likt det i så fall nei...

Jeg hadde unnskyldt meg med et høflig smil og sagt at vi fikk snakkes en annen gang - familien står og venter.

Det var ikke en bekjent han "aldri" ser nei...

fargeklatten

Her er det like mye din feil. Du kjenner mannen din, du vet han er treig. Da skulle du være så lur at du tar vare på heiskort, du tar vare på bilnøkler osv..

Så slipper du og ungene og ergre dere...mannen din kommer ikke til å forandre seg skjønner du..

fargeklatten

Det vil i praksis si at jeg må ordne ALT og det gidder jeg bare ikke. Han får være en del av familien han også og ta noe ansvar...

He..he.. hvor lite var dere sammen før dere giftet dere eller ble samboere? Det går ikke ann og ikke vite at en mann er treig i avløpet i forskjellige situasjoner hvis man kjenner hverandre godt nok til å starte familie sammen.

Du har sagt ja til denne mannen og godtatt ham som han er i det øyeblikket det skjedde.

Gjest er det uhøflig å prioritere familien...

He..he.. hvor lite var dere sammen før dere giftet dere eller ble samboere? Det går ikke ann og ikke vite at en mann er treig i avløpet i forskjellige situasjoner hvis man kjenner hverandre godt nok til å starte familie sammen.

Du har sagt ja til denne mannen og godtatt ham som han er i det øyeblikket det skjedde.

Jaså ja - da kan jo jeg si til han: jeg sover alltid til halv elleve i helgene, så du må dessverre stå opp med babyen kl 5 - hva? er du ikke enig? du vet jo at jeg alltid har gjort det slik og du giftet deg jo med meg så da får du godta at jeg aldri forandrer meg?

Eller tusen andre lignende eksempel - er altså IKKE enig med deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...