Gå til innhold

Flytte sammen eller ikke? Voksne par m barn

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkelig eier av eget hus..

Kjæresten min og jeg har hvert vårt hus og hver våre barn.

Vi snakker om å flytte sammen.

Ingen av oss ønsker å selge husene våre.

Vi vil begge sikre barna våre.

Jeg er redd tanken på å skulle sitte igjen på "bar bakke" hvis det skulle skjære seg.. eller at ungene mine blir tapende parter..

Har vært gjennom et brudd før, hvor jeg satt igjen med null og vil ikke gå i samme fellen igjen. Det samme har han.

Tror kanskje vi har bitt oss fast i at vi ikke vil bli tapende parter igjen noen av oss.

Noen som har erfaring her som kan gi tips og råd?

Fortsetter under...

mariaflyfly

Kunne det vært en idé at en av dere leide ut kåken deres i første omgang? Altså at en flytter inn hos den andre og leier ut? Dere har jo ingen garanti for at det funker med dine og mine barn, så det kan være ok å teste det ut for ett år eller to i flrste omgang. Altså utsette problemet litt ;)

Onsdag1365380628

Er du usikker er du sannsynligvis ikke klar for å eventuelt selge hus og hjem og flytte sammen med en annen. Vent og ta tiden til hjelp. Det går også an å leie ut huset i første omgang så har man noe å falle tilbake på hvis det skulle skjære seg.

Jeg flyttet sammen med samboeren min etter å ha kjent han bare en kort stund. Jeg var aldri i tvil om at det var riktig og solgte gladelig hjemmet mitt for å bo sammen med kjæresten. Hadde du vært like sikker hadde valget vært lett.

Ta tiden til hjelp og ikke forhast deg er mitt råd.

Annonse

Hvis dere selger hvert deres hus og kjøper et nytt sammen - så starter dere jo opp felles på et nytt sted.

Om det skulle skjære seg en gang, så kan jeg ikke se at noen av dere skulle tape noe på det...? Den egenkapitalen dere har hver dere i hvert deres hus nå, vil dere jo ta med dere til det nye huset - og senere kunne ta ut igjen (forhåpentligvis pluss verdistigning). Det er bare å sørge for å lage skikkelige avtaler på innskutt kapital og eierforhold, så vil ingen tape noe :).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...