Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Jeg tar som regel mye kontakt, men nå er jeg lei! Han tar av og til en del kontakt, men av og til også ikke så mye. Jeg er en person som liker at det skjer noe, mens han er kanskje mer "laidback". Alikevel kan han vel klare å spørre hvordan jeg har det i ferien om han virkelig bryr seg...........

Bare still krav og krav på hvordan han bør tenke og hva han bør gjøre.

I alle fall skal du gjøre det om du ønsker han dit peppern gror.

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

5

• Lillemus

4

• trollemor;o)

3

• mah-jong

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna

Jeg er utrolig skuffet, så det vet jeg ikke.

Skjønner jo at du er skuffet.

Men det er det ikke sikkert han skjønner i det hele tatt. Han kan være kjempeglad i deg! Men dattera ber om å spille kort, og broren trenger hjelp til å få fikset det stereoanlegget- og så tar jommen søstera og ber på kaffe også.

Dermed går tiden.

Forklaringen kan faktisk være såpass enkel.

Gi mannen en sjanse- om du ønsker forholdet til å vare. Når dere treffes så viser du gull-sidene dine. Og så lener du deg tilbake inntil han tar kontakt neste gang. :-)

trollemor;o)

Når min mann er opptatt av noe, virkelig opptatt, da eksisterer ikke noe annet i hele verden. Sånn er det bare, men jeg tar det ikke som et tegn på at han ikke elsker meg eller bryr seg.

Det er bare sånn han er. Han har en evne til å bli hodestups oppslukt dersom det er noe som engasjerer ham.

Jeg syns du vektlegger dette med sms altfor mye.

trollemor;o)

Han kom fra fjellet i går, jobbet i dag og burde vel gitt lyd i fra seg etter skjærtorsdag. Kaller du det "storm i et vannglass"?

Har du ringt ham da? Eller sendt sms?

Ring ham å spør om det er noe galt og få det ut av systemet. Ikke gå å gnag på det. Ikke rart du blir sprø da.

trollemor;o)

Jeg bruker å sende masse mld. til han, men nå er jeg litt lei og mener han kan gjøre litt.... Derfor sender jeg ingen melding og spør han hvordan ferien var.......

Menn blir lei av dillete meldinger, men om du spør ham hvordan turen var så tror jeg nok han svarer.

Når deler av familien er tilstede får jeg lov til å være der, men når hele familien er tilstede så er det visst ikke aktuelt....

''Når deler av familien er tilstede får jeg lov til å være der, men når hele familien er tilstede så er det visst ikke aktuelt....''

Jeg ville spurt ham direkte ut hvorfor han oppfører seg slik og hva han mener med og tenker om forholdet deres.

Annonse

Gjest Elextra

Sms er en form for kommunikasjon det også, og om man skal få et forhold til å fungere, så må det også hensyntas. Ihvertfall når det så og si er eneste kommunikasjonen man har når man er på ulike steder.....

''Sms er en form for kommunikasjon det også, og om man skal få et forhold til å fungere, så må det også hensyntas. Ihvertfall når det så og si er eneste kommunikasjonen man har når man er på ulike steder.....''

Tror fortsatt du overvurderer betydningen av sms, og at du bør legge større vekt på annen form for kommunikasjon.

Gjest Elextra

Når deler av familien er tilstede får jeg lov til å være der, men når hele familien er tilstede så er det visst ikke aktuelt....

''Når deler av familien er tilstede får jeg lov til å være der, men når hele familien er tilstede så er det visst ikke aktuelt....''

Dette kan jo ha mange slags årsaker, men han burde jo legge dem frem for deg, synes jeg.

Nei, men en mann burde vel forstå hvordan det føles....

Hmmm, jeg tror ikke menn tenker halvparten så mye som vi gjør. De virker å være litt enklere sjeler enn oss :)

Så jeg synes du burde snakke skikkelig med ham. Fortelle hva du føler, og hvordan du ønsker å ha det.

Kanskje han ikke har tenkt over det - i så fall er det flott at han får vite hvordan du tenker.

Har han tenkt over det, og ikke ønsker å endre det slik at du føler at du betyr noe - så får du vurdere hva du synes er greit å leve med :)

Ja, det kan du si.... Jeg blir aldri invitert med og "ferier er hans", sier han.... Et spesielt utsagn, spør du meg...... Det er greit at han har en tenåringsdatter som han ikke ser så ofte, men alikevel..........Jeg er i fra en annen kant av landet, så da drar jeg like så godt dit, og han får tilbringe ferien med datterern og sine nærmeste.

''"ferier er hans", sier han....''

Dette synes jeg er verre en manglende sms'er. Greit nok at ferier ofte går med til å prioritere kontakt med barn han tydeligvis ikke bor sammen med, men det er jo noe annet enn å si at "ferier er hans" - underforstått. Da skal han ha "fri" fra deg også og bestemme alt selv.

Det er jo ikke så lenge siden skjærtorsdag, så det med meldinger ville jeg ikke ha lagt så mye i. Derimot høres det rart ut at han ikke har tatt initiativ til å treffe deg etter at han kom hjem.

At dere ferierer hver for dere har kanskje noe med barna hans å gjøre?

Gjest min mening her

Etter MANGE år sammen er fortsatt savnet stort når jeg og min partner er fra hverandre noen dager.

Da ringer vi til hverandre hver dag, og minst en eller to meldinger sendes også i tillegg.

Jeg hadde reagert negativt om ikke vi hadde gjort dette om det så var da vi var nyforelsket eller etter mange år som gifte.

Vi savner hverandre og viser at vi setter pris på hverandre.

For meg virker det som om du er et tidsfordriv som han gir oppmerksomhet når det passer ham. Uten at han respekterer dine ønsker her.

Hva med å ta en alvorsprat om dette og at du sier rett ut at du ønsker å høre regelmessig fra ham på tur, når han igjen er avsted så kan du se om han bryr seg nok til å huske på dine ønsker. Hvis han fortsetter med å la vær å gi lyd fra seg på den ene eller den andre måten, ja da ville jeg funnet en mindre ego mann i mitt liv.

Annonse

Etter MANGE år sammen er fortsatt savnet stort når jeg og min partner er fra hverandre noen dager.

Da ringer vi til hverandre hver dag, og minst en eller to meldinger sendes også i tillegg.

Jeg hadde reagert negativt om ikke vi hadde gjort dette om det så var da vi var nyforelsket eller etter mange år som gifte.

Vi savner hverandre og viser at vi setter pris på hverandre.

For meg virker det som om du er et tidsfordriv som han gir oppmerksomhet når det passer ham. Uten at han respekterer dine ønsker her.

Hva med å ta en alvorsprat om dette og at du sier rett ut at du ønsker å høre regelmessig fra ham på tur, når han igjen er avsted så kan du se om han bryr seg nok til å huske på dine ønsker. Hvis han fortsetter med å la vær å gi lyd fra seg på den ene eller den andre måten, ja da ville jeg funnet en mindre ego mann i mitt liv.

''Etter MANGE år sammen er fortsatt savnet stort når jeg og min partner er fra hverandre noen dager.''

Sånn har vi det også. Jeg savner ham med en gang han kjører bilen ut av garasjen når han skal på reise.

''Da ringer vi til hverandre hver dag, og minst en eller to meldinger sendes også i tillegg.''

Det hender ofte at han er borte en uke eller to uten at noen av oss ringer eller melder. Jeg synes det føles litt godt å lengte og savne, tenker på ham hele tida men har ikke behov for stadige meldinger eller samtaler. Sånn har han det også.

''Jeg hadde reagert negativt om ikke vi hadde gjort dette om det så var da vi var nyforelsket eller etter mange år som gifte. ''

Deg om det, men gjør ikke dette til en generell regel.

Poenget mitt er at hvert par må finne sin rytme. Det trenger ikke å være noe galt om det ikke ringes og meldes hver dag.

Gjest prust

Mannen min og jeg bruker sms mye i hverdagen, både til praktiske beskjeder, og til mer "glad i deg" meldinger.

Når jeg er ute og reiser (1-5 dager) har jeg ikke særlig behov for å sende meldinger, er da veldig opptatt med å holde kurs eller forberede meg til kurs. Mannen min har nok større behov enn meg for å sende sms. Samme hvis jeg er på tur med venninner, eller da jeg var på ferie til Italia med min mor for et par år siden, så hadde jeg ikke særlig behov for å sende meldinger. Sendte likevel et par for hans skyld.

I hverdagen sender vi en haug med meldinger til hverandre....

Tror ikke du skal legge så stor vekt på det med manglende meldinger - men heller spør ham litt ut om dette med ferier, hvorfor du ikke kan være med til hans familie, eller om hvorfor han ikke har lyst til å tilbringe ferien sammen med deg?

Gjest prust

For min del er jeg vant til mye sms daglig, nesten mer i hverdagen enn når man er bortreist. Når man er bortreist er det jo mye annet/andre som fortjener tiden og oppmerksomheten ens, så det er forståelig at man ikke sitter og knotter på telefonen så ofte.

Men den atferden du beskriver hadde jeg blitt skuffet av uansett hva slags sms-frekvens jeg var vant til tror jeg. Det signaliserer liksom at han ikke har tenkt på eller savnet meg det minste i løpet av ferien. Ikke akkurat noen stormende 'endelig tilbake for å se deg'-følelse vel?

På den annen side kan det hende han er totalt 'peopled out' etter en påske full av familiemas, og rett og slett trenger å være alene litt. Hadde vært veldig fint om han hadde uttrykt dette på et vis likevel, og sende noen sms-er så du ikke føler deg så nedprioritert og glemt, men kan hende han synes det er vanskelig å få sagt at han ønsker å være alene, og stikker hue i sanden istedet..?

''For min del er jeg vant til mye sms daglig, nesten mer i hverdagen enn når man er bortreist. Når man er bortreist er det jo mye annet/andre som fortjener tiden og oppmerksomheten ens, så det er forståelig at man ikke sitter og knotter på telefonen så ofte. ''

akkurat slik tenker jeg også-

''Men den atferden du beskriver hadde jeg blitt skuffet av uansett hva slags sms-frekvens jeg var vant til tror jeg. Det signaliserer liksom at han ikke har tenkt på eller savnet meg det minste i løpet av ferien. Ikke akkurat noen stormende 'endelig tilbake for å se deg'-følelse vel?

På den annen side kan det hende han er totalt 'peopled out' etter en påske full av familiemas, og rett og slett trenger å være alene litt. Hadde vært veldig fint om han hadde uttrykt dette på et vis likevel, og sende noen sms-er så du ikke føler deg så nedprioritert og glemt, men kan hende han synes det er vanskelig å få sagt at han ønsker å være alene, og stikker hue i sanden istedet..?''

Jeg synes faktisk det er litt deilig når mannen min reiser bort noen dager, og jeg kan "bestemme selv" :-) Men jeg sier ikke det til ham da ;-)

''For min del er jeg vant til mye sms daglig, nesten mer i hverdagen enn når man er bortreist. Når man er bortreist er det jo mye annet/andre som fortjener tiden og oppmerksomheten ens, så det er forståelig at man ikke sitter og knotter på telefonen så ofte. ''

akkurat slik tenker jeg også-

''Men den atferden du beskriver hadde jeg blitt skuffet av uansett hva slags sms-frekvens jeg var vant til tror jeg. Det signaliserer liksom at han ikke har tenkt på eller savnet meg det minste i løpet av ferien. Ikke akkurat noen stormende 'endelig tilbake for å se deg'-følelse vel?

På den annen side kan det hende han er totalt 'peopled out' etter en påske full av familiemas, og rett og slett trenger å være alene litt. Hadde vært veldig fint om han hadde uttrykt dette på et vis likevel, og sende noen sms-er så du ikke føler deg så nedprioritert og glemt, men kan hende han synes det er vanskelig å få sagt at han ønsker å være alene, og stikker hue i sanden istedet..?''

Jeg synes faktisk det er litt deilig når mannen min reiser bort noen dager, og jeg kan "bestemme selv" :-) Men jeg sier ikke det til ham da ;-)

Oh yes - jeg har stort behov for litt alenetid av og til, uten at det betyr at jeg ikke elsker mannen. Av og til er det helt sinnsykt deilig å få ham ut en stund og bare sette opp dagene helt på egenhånd. Og SÅ deilig å få ham hjem igjen da. (men sms-ene uteblir ikke fordet..)

''Etter MANGE år sammen er fortsatt savnet stort når jeg og min partner er fra hverandre noen dager.''

Sånn har vi det også. Jeg savner ham med en gang han kjører bilen ut av garasjen når han skal på reise.

''Da ringer vi til hverandre hver dag, og minst en eller to meldinger sendes også i tillegg.''

Det hender ofte at han er borte en uke eller to uten at noen av oss ringer eller melder. Jeg synes det føles litt godt å lengte og savne, tenker på ham hele tida men har ikke behov for stadige meldinger eller samtaler. Sånn har han det også.

''Jeg hadde reagert negativt om ikke vi hadde gjort dette om det så var da vi var nyforelsket eller etter mange år som gifte. ''

Deg om det, men gjør ikke dette til en generell regel.

Poenget mitt er at hvert par må finne sin rytme. Det trenger ikke å være noe galt om det ikke ringes og meldes hver dag.

''Poenget mitt er at hvert par må finne sin rytme. Det trenger ikke å være noe galt om det ikke ringes og meldes hver dag.''

Jo, men i trådstarters tilfelle har jo paret slettes ikke funnet sin rytme, de har tydeligvis totalt ulike oppfatninger om hva som er forventet på sms-fronten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...