Engstelig20 Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Lurer på om noen vil hjelpe meg med dette før jeg betaler dyre dommer på et legekontor. Jeg er en gutt på 20 år,er ca 180 cm og er sånn ca 130 kg. Jeg er i lite bevegelse og sjelden ute,sitter som regel inne,og uti bilen når jeg er ute på noe. Har et veldig dårlig kosthold(spiser kanskje 1-2 ganger om dagen,vanlig middag hjemme og kanskje no fast food ute) og jeg røyker. Det var for en stund siden at jeg kjente på meg at jeg hadde vondt i hodet ofte,så jeg lette opp hjernesvulst på nettet og så hva slags symptomer det kunne være.Men det var veldig mange symptomer der som jeg ikke hadde eller opplevde. Men så har jeg har gått å hatt det i bakhodet hele tiden og blitt mer og mer engstelig og lett opp sykdom etter sykdom og blitt mer og mer engstelig å syns jeg har alle sykdomene jeg leser om. Men mine "symptomer" eller slik jeg har det fram til den dag idag er: -Litt vondt i hodet noen ganger,men ikke hver dag. -Veldig slapp,kjennes ut som jeg ikke har krefter,slik som man er om morgenen når man akkurat har stått opp. -"ising" i forskjellige steder i hodet,ikke intenst men jeg kjenner det. -Liksom litt hodepine i tinningen og litt "pressing". -Tett i brystet,og tungpusta,kjennes ut som det slutter å puste i under et halvt sekund liksom og får en ekkel følelse i hele kroppen. -vondt nederst i brystet der magen begynner når jeg sitter litt rart,og litt vondt i brystet når jeg ligger på siden. -Svimmel hvis jeg reiser meg fort opp og når hodet har hengt ned liksom. -Kjennes ut som jeg har en klump i halsen hele tiden. -Har ganske ofte halsbrann.Kjøpte sånn pepciduo men sluttet etter jeg leste bivirkninger,i håp om at noe kunne endre seg. -Hender og føtter "sovner" ganske fort. -Ukordinert og dårlig hukommelse. -Tung i hodet og kjennes ut som det pulserer hele hodet og litt i kroppen.Var forresten forkjøla for ikke så lenge siden og det begynte så smått da(var VELDIG snørrete) kan det ha noe med det å gjøre? -Noen ganger vondt i magen og en litt rar følelse i kroppen,men ikke noe diare eller no sånn da. Hva kan dette være? Kan det være noe farlig eller har jeg blitt en liten hypokonder? Frykter alltid det værste av sykdommer. Jeg har forresten epilepsi og tablettene jeg bruker heter Lamictal,bruker 50 mg om morgenen og 50 mg på kvelden. Jeg tenker veldig mye på dette så kan det ha noe med det å gjøre? Kan noen hjelpe meg? Det tærer litt på det mentale og fysiske å ha en slik "byrde" på seg. Takker for alle svar =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345324-veldig-engstelig-h%C3%A5per-noen-gidder-%C3%A5-lese-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kakaodyr Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 La meg først si at jeg ikke er noen lege eller ekspert på noen måte, og at hvis dette er noe som bekymrer deg veldig, bør du ta det opp med legen din. Det er bedre å være på den sikre siden! Når det er sagt, kjenner jeg meg mye igjen i de symptomene du beskriver. Å være sliten og uopplagt hele dagen har nok mye med kosthold og fysisk aktivitet å gjøre. Mange ganger er det ikke så mye som skal til før man føler seg litt bedre. Det kan hjelpe å ta en varm dusj, gå en liten tur i frisk luft (om så bare på butikken) eller gjøre litt husarbeid som får kroppen litt igang. (støvsuge, skifte på senga, etc.) Jeg blir også sliten og mer nervøs om jeg ikke spiser på en lang stund, så det er viktig for meg å ta ei brødskive eller noe sånt når jeg står opp, og å drikke nok iløpet av dagen... Hvis du synes det er veldig vanskelig å motivere seg, kan du skrive en liten liste om kvelden, for hva du skal gjøre neste dag. For eksempel koke kaffe, spise en banan, hente posten, vaske klær. Så har du noen ting du kan sette i gang med når du våkner neste dag (eller kveld.) Blir tett i hodet som du beskriver i forbindelse med forkjølelse. Kan få litt hodepine, trykk i hodet når man bøyer seg frem og faktisk av og til vondt i tennene av alle ting. Det har med trykk i bihulene å gjøre. Kjenner meg igjen i mye du beskriver, og tror ikke det er noe alvorlig galt med deg. Man kan få mange plagsomme vondter av å gå å kjenne etter. Håper du får det bedre snart, og at du kommer deg opp og ut i verden om det er det du ønsker. Det kan for meg høres ut som om du har mistet motet litt, og kanskje har en depresjon. Det er noe det er viktig å snakke med legen om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345324-veldig-engstelig-h%C3%A5per-noen-gidder-%C3%A5-lese-dette/#findComment-2930279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grumsa Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Du lever som du selv er klar over - usunt og det kan gi mange av de symptomene du beskriver. Noe får meg allikvel til å tenke i retning av at stoffkskiftet ditt kan være for lavt. Dette får du målt hos lege ved enkle blodprøver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345324-veldig-engstelig-h%C3%A5per-noen-gidder-%C3%A5-lese-dette/#findComment-2930280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grumsa Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Du lever som du selv er klar over - usunt og det kan gi mange av de symptomene du beskriver. Noe får meg allikvel til å tenke i retning av at stoffkskiftet ditt kan være for lavt. Dette får du målt hos lege ved enkle blodprøver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345324-veldig-engstelig-h%C3%A5per-noen-gidder-%C3%A5-lese-dette/#findComment-2930281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engstelig20 Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 La meg først si at jeg ikke er noen lege eller ekspert på noen måte, og at hvis dette er noe som bekymrer deg veldig, bør du ta det opp med legen din. Det er bedre å være på den sikre siden! Når det er sagt, kjenner jeg meg mye igjen i de symptomene du beskriver. Å være sliten og uopplagt hele dagen har nok mye med kosthold og fysisk aktivitet å gjøre. Mange ganger er det ikke så mye som skal til før man føler seg litt bedre. Det kan hjelpe å ta en varm dusj, gå en liten tur i frisk luft (om så bare på butikken) eller gjøre litt husarbeid som får kroppen litt igang. (støvsuge, skifte på senga, etc.) Jeg blir også sliten og mer nervøs om jeg ikke spiser på en lang stund, så det er viktig for meg å ta ei brødskive eller noe sånt når jeg står opp, og å drikke nok iløpet av dagen... Hvis du synes det er veldig vanskelig å motivere seg, kan du skrive en liten liste om kvelden, for hva du skal gjøre neste dag. For eksempel koke kaffe, spise en banan, hente posten, vaske klær. Så har du noen ting du kan sette i gang med når du våkner neste dag (eller kveld.) Blir tett i hodet som du beskriver i forbindelse med forkjølelse. Kan få litt hodepine, trykk i hodet når man bøyer seg frem og faktisk av og til vondt i tennene av alle ting. Det har med trykk i bihulene å gjøre. Kjenner meg igjen i mye du beskriver, og tror ikke det er noe alvorlig galt med deg. Man kan få mange plagsomme vondter av å gå å kjenne etter. Håper du får det bedre snart, og at du kommer deg opp og ut i verden om det er det du ønsker. Det kan for meg høres ut som om du har mistet motet litt, og kanskje har en depresjon. Det er noe det er viktig å snakke med legen om. Tusen takk for det tipset om å skrive opp ting dagen før,det skal jeg begynne med... Og takk for svaret jeg fikk,det fikk faktisk motet opp et lite stykke =) var ikke mer som til =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345324-veldig-engstelig-h%C3%A5per-noen-gidder-%C3%A5-lese-dette/#findComment-2930288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Med din livsstil, ditt kosthold og din overvekt er det ikke det minste rart du har disse problemene for å si det rett ut. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med f.eks. http://www.greteroede.no/ eller vektklubben på VG eller et treningssenter i nærheten av der du bor (eller noen andre, søk litt rundt på nettet) og høre om de har noe opplegg for overvektige, et opplegg som går på både kosthold, trening og livsstil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345324-veldig-engstelig-h%C3%A5per-noen-gidder-%C3%A5-lese-dette/#findComment-2930384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lamictalbruker Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Tusen takk for det tipset om å skrive opp ting dagen før,det skal jeg begynne med... Og takk for svaret jeg fikk,det fikk faktisk motet opp et lite stykke =) var ikke mer som til =) Ville bare først av alt si at jeg neppe tror du er alvorlig syk. Og alle vet jo at usunn livsstil er noe som i seg selv kan få en til å føle seg uvel. Vel så viktig er det mentale - det er skummelt hvor syk man kan bli av å lese om og egste seg for diverse sykdommer! Pepcid duo er harmløs medisin, har selv tatt det uten å dø av det :-). Og du sier du bruker Lamictal - til sammen 100mg. Jeg har også epilepsi og bruker fem ganger så mye. Du har ingen grunn til å engste deg for bivirkninger. Håper Lamictal holder anfallene dine i sjakk forresten :-) Ta deg en tur til fastlegen du, så kan du få hjelp til en makeover om du vil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345324-veldig-engstelig-h%C3%A5per-noen-gidder-%C3%A5-lese-dette/#findComment-2932211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest UPF58 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Tusen takk for det tipset om å skrive opp ting dagen før,det skal jeg begynne med... Og takk for svaret jeg fikk,det fikk faktisk motet opp et lite stykke =) var ikke mer som til =) Er selv 51 år og veier 140 kg.Var nok noe lettere da jeg selv var 30.Du får ta deg en tur til din fastlege,det er kun snakk om 2-300 kr.Du som har slike problemer får nok en del medisiner på blå resept,så jeg synes nok du bør bruke 2000 kr året på din egen helse.Du skal vel bli både 50 og 60 vel?under 200 kr måneden har du råd til.Ta av "godis" budsjettet.Kutt ut cola,potetgull og godis,så får du råd til lege og medisiner.Ta deg råd til noen gode joggesko og forsøk å gå 30 minutter hver dag.Du får gode sko fra kr 500 og oppover,det er de verdt.Du kan fakstisk bruke de selv om du bare går,du MÅ ikke løpe.Prioriter din helse gutt,og jeg kan nesten garantere deg å bli i allefall 50! Ta de medisiner legen skriver ut og forsøk å legge om koshold og gå i 30 min hver dag.Får du vondt noe sted,ta deg 1-2 dager pause.Knær er spesielt utsatt,men kjøp deg er par støttebansdasjer av type "Reaband" disse får du i større sportsforretninger.De er blå,du ser de brukt av alle som driver idrett og har problemer med knær.(Sportsrevyen) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345324-veldig-engstelig-h%C3%A5per-noen-gidder-%C3%A5-lese-dette/#findComment-2937122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engstelig20 Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Ville bare først av alt si at jeg neppe tror du er alvorlig syk. Og alle vet jo at usunn livsstil er noe som i seg selv kan få en til å føle seg uvel. Vel så viktig er det mentale - det er skummelt hvor syk man kan bli av å lese om og egste seg for diverse sykdommer! Pepcid duo er harmløs medisin, har selv tatt det uten å dø av det :-). Og du sier du bruker Lamictal - til sammen 100mg. Jeg har også epilepsi og bruker fem ganger så mye. Du har ingen grunn til å engste deg for bivirkninger. Håper Lamictal holder anfallene dine i sjakk forresten :-) Ta deg en tur til fastlegen du, så kan du få hjelp til en makeover om du vil. Ja nå har jeg endelig bynt å jobbe igjen så da får man se åssen det er,har litt vondt andre steder men er nok bare muskler som ikkke er blitt brukt på en stund hehe men har nå mye bryst plager og hals plager og skal prøve titralac. Lamictal funker fint for meg det ja,har vært anfalls fri i snart 5 år tror jeg. Håper dine funker også 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345324-veldig-engstelig-h%C3%A5per-noen-gidder-%C3%A5-lese-dette/#findComment-2937340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.