Gjest kongen dy. Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Du lærte kanskje også at Tyskland var delt i to? Ting forandrer seg. Det gjorde jeg. Men Afrika ligger der jo ennå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Apropos dette: Hva med å synge sangen om tre små kinesere? Der man synger på ulike måter hvert vers? Sangen er jo gøyal, men kan kanskje virke som den "erter" kinesere litt. Hvis det er barn i barnehagen (eller skolen) som er adoptert fra Kina, ville dere sunget denne sangen da? Bare lurer. "Tre små kinesere" kan man mer enn gjerne synge ...... den elsket mine to da de var yngre .... og de er begge to adoptert ....... fra nettopp ..... Kina 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Apropos dette: Hva med å synge sangen om tre små kinesere? Der man synger på ulike måter hvert vers? Sangen er jo gøyal, men kan kanskje virke som den "erter" kinesere litt. Hvis det er barn i barnehagen (eller skolen) som er adoptert fra Kina, ville dere sunget denne sangen da? Bare lurer. Den handler jo om kinesere som befant seg på en plass i København. Det er ingen som vet om de var turister, adopterte eller gatemusikanter. Jeg synes den sangen er ganske teit, men ikke spesielt pga. ordet "kinesere". Å spille kontrabass er ingen vulgær eller ulovlig handling. Hadde linje 2 handlet om et eller annet de foretok seg med en utedass, noe som rimer like bra, kunne saken stilt seg noe annerledes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Den handler jo om kinesere som befant seg på en plass i København. Det er ingen som vet om de var turister, adopterte eller gatemusikanter. Jeg synes den sangen er ganske teit, men ikke spesielt pga. ordet "kinesere". Å spille kontrabass er ingen vulgær eller ulovlig handling. Hadde linje 2 handlet om et eller annet de foretok seg med en utedass, noe som rimer like bra, kunne saken stilt seg noe annerledes. ''Hadde linje 2 handlet om et eller annet de foretok seg med en utedass, noe som rimer like bra, kunne saken stilt seg noe annerledes.'' *he he* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 ''Hadde linje 2 handlet om et eller annet de foretok seg med en utedass, noe som rimer like bra, kunne saken stilt seg noe annerledes.'' *he he* * formulerer stygge varianter av linje 2, men ikke høyt * 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Den handler jo om kinesere som befant seg på en plass i København. Det er ingen som vet om de var turister, adopterte eller gatemusikanter. Jeg synes den sangen er ganske teit, men ikke spesielt pga. ordet "kinesere". Å spille kontrabass er ingen vulgær eller ulovlig handling. Hadde linje 2 handlet om et eller annet de foretok seg med en utedass, noe som rimer like bra, kunne saken stilt seg noe annerledes. http://pappapasserpaa.abcblogg.no/160906104228_tre_sm_kinesere.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Denne problemstilling har været oppe mange gange før og nej man kan ikke synge disse gamle tekster mere. I en meget kendt og elsket dansk børnesang, som kaldes elefantens vuggevise blev der lavet en "officiel" reformulering - og det er da slet ikke usandsynligt at der kan findes noget tilsvarende her. I Elefantens vuggevise lyder originalen Sov sødt lille Jumbo, dit lille pus slet intet, min ven skal du mangle i morgen får du en niggerdreng og ham skal du bruge som rangle. Det er nu reformuleret til Sov sødt lille Jumbo, dit lille pus slet intet, min ven skal du mangle i morgen får du en kokosnød og den skal du bruge som rangle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilja (den opprinnelige) Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Apropos dette: Hva med å synge sangen om tre små kinesere? Der man synger på ulike måter hvert vers? Sangen er jo gøyal, men kan kanskje virke som den "erter" kinesere litt. Hvis det er barn i barnehagen (eller skolen) som er adoptert fra Kina, ville dere sunget denne sangen da? Bare lurer. Har to kinesiskfødre jenter, de synger sangen så det bare gjaller etter. Aner ikke om de har lært den på skolen eller i barnehagen, hjemme er det ikke ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Apropos dette: Hva med å synge sangen om tre små kinesere? Der man synger på ulike måter hvert vers? Sangen er jo gøyal, men kan kanskje virke som den "erter" kinesere litt. Hvis det er barn i barnehagen (eller skolen) som er adoptert fra Kina, ville dere sunget denne sangen da? Bare lurer. Tre små kinesere er den beste sangen jeg vet til å øve vokaler. For øvrig tror jeg at jeg var ganske gammel før jeg egentlig tenkte over innholdet i teksten, eller mangelen på sådant. Sangen vil funke akkurat like godt om man byttet ut kinesere med tyrollere, chilenere eller bergensere. Den er ikke morsomt før man begynner å tulle med vokalene. Synger du et vers med hver av vokalene blir du faktisk sliten i kjeften. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.