Gå til innhold

Elsker meg ikke lenger

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert77

Jeg er i begynnelsen av 30-årene og har vært samboer i 3 år. Vi møtte hverandre via jobben og var venner i 2 år før vi ble kjærester, men flyttet raskt sammen og kjøpte etter hvert hus sammen. I det siste halvåret har samboeren min forandret seg med å bli frekkere på en måte mot meg. Han kom stadig med stygge kommentarer, ville ikke lenger ha meg med til venner og diverse, brydde seg lite om jeg ble lei meg eller såret. Dette skuffet meg, fordi vi fram til da hadde god kommunikasjon, trivdes i hverandres selskap og har alltid (tross i problemer i forholdet) utrolig bra sex sammen. Da han for kort tid tilbake fortalte meg at han ikke elsket meg lenger, kom det som sjokk for meg selv om jeg i ettertid har skjønt at noe måtte være galt. Jeg har flere gangr spurt ham om han ikke elsket meg lenger eller om det var noe annet gale, men det avslo han bare. Vi har snakket masse om dette, og ble til slutt enige om å fortsette forholdet for å finne tilbake til den gode følelsen som var før mellom oss. Forholdet vårt fungere i dag bra med tanke på at vi kommuniserer bedre, er mer hverandre, har en god tone oss imellom og fremdeles like god og spennende sex. Men jeg er fremdeles usikker på hva han føler for meg, og føler meg enda trist og skuffet. Han sier fremdeles at han ikke elsker meg, men at han er utrolig glad i meg og vil fortsette forholdet. Kan kjærligheten ta slutt selv om man fremdeles vil leve livet sammen? Hvis han ikke elsker meg lenger, vil han noen gang kunne gjøre det i framtiden? Hvordan skal jeg forholde meg til ham, og er det riktig at jeg ska være tålmodig og vente til han "har bestemt seg" for hva han føler for meg? Hvordan kan han fremdeles ha lyst på meg seksuelt og trives med meg om han ikke elsker meg lenger? Jeg vil ikke miste ham, men er redd for at han etter hvert vil si at det er liten vits i å fortsette forholdet eller at han aldri vil kunne elske meg mer. Men jeg føler meg ikke tilfreds med situasjonen og har vanskelig for å forstå at han vil ha meg samtidig som han sier at han ikke elsker meg lenger....... Jeg er også redd for at han fremdeles er med meg bare pga den fantastiske sexen vi har, noe vi begge er enige om er den beste sexen vi har opplevd. Jeg vil ikke at det skal være sexlivet vårt som faktisk holder oss sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345385-elsker-meg-ikke-lenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen svar til deg. Men jeg kan jo si at når jeg leser innlegget ditt så spør jeg meg selv hvorfor HAN er den som sitter med definisjonsmakten i forholdet.

Du henger liksom og dingler i lufta du. Og kanskje du kommer til å henge der, til hans forgodtbefinnende, til du tar kontrollen over eget liv og egne følelser selv. Og setter grenser.

Det blir litt som ved utroskap. Det er ikke den som bedrar som skal sitte på ræva og avgjøre om forholdet skal fortsette eller ei. Mens den andre sitter på nåde og venter. Men motsatt!

Jeg håper du finner ut av det.

Spørsmålet her, er jo hvordan man definerer det å "elske" noen.

Kanskje han forveksler å "være forelsket", med det "å elske"?

Isåfall er det jo naturlig at han ikke føler helt det samme nå som i begynnelsen da alt var nytt og spennende.

Kanskje har han også litt feil forventninger til hva han tror han "burde" føle for å elske noen?

Det inntrykket man får via filmer / bøker etc. gir jo ofte et ganske glorifisert bilde av en "betingelsesløs og oppofrende kjærlighet der man gjør "hva som helst" for den "eneste ene."

Men i virkeligheten er det vel de færreste som klarer å identifisere seg med denne oppfatningen av sin utkårede.

Det er jo heller egentlig ikke noe klart skille mellom det å være glad i / bry seg om / være tiltrukket av, og det å "elske" noen.

Dette dreier seg jo om følelser. Og de oppfattes forskjellig fra person til person, og i forhold til forhold.

Hvis han tiltrekkes av deg fysisk, er glad i deg, og dere har en god omgangstone og et godt vennskap, så synes jeg dette høres ut som et godt fundament for et forhold.

Men det kan jo høres ut som han har forventninger til at følelsene hans skulle vært sterkere / annerledes for at han vil definere det som å "elske" noen..

Hvis han ikke forveksler det å være forelsket med det å elske, så kan jeg ikke helt forstå hva han mener.

For meg så er det å ikke lenger elske noen, at følelsene man hadde for den personen er borte og da ville jeg heller ikke klart å fortsette et samliv med den personen.

Tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...