Gå til innhold

Elsker meg ikke lenger

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert77

Jeg er i begynnelsen av 30-årene og har vært samboer i 3 år. Vi møtte hverandre via jobben og var venner i 2 år før vi ble kjærester, men flyttet raskt sammen og kjøpte etter hvert hus sammen. I det siste halvåret har samboeren min forandret seg med å bli frekkere på en måte mot meg. Han kom stadig med stygge kommentarer, ville ikke lenger ha meg med til venner og diverse, brydde seg lite om jeg ble lei meg eller såret. Dette skuffet meg, fordi vi fram til da hadde god kommunikasjon, trivdes i hverandres selskap og har alltid (tross i problemer i forholdet) utrolig bra sex sammen. Da han for kort tid tilbake fortalte meg at han ikke elsket meg lenger, kom det som sjokk for meg selv om jeg i ettertid har skjønt at noe måtte være galt. Jeg har flere gangr spurt ham om han ikke elsket meg lenger eller om det var noe annet gale, men det avslo han bare. Vi har snakket masse om dette, og ble til slutt enige om å fortsette forholdet for å finne tilbake til den gode følelsen som var før mellom oss. Forholdet vårt fungere i dag bra med tanke på at vi kommuniserer bedre, er mer hverandre, har en god tone oss imellom og fremdeles like god og spennende sex. Men jeg er fremdeles usikker på hva han føler for meg, og føler meg enda trist og skuffet. Han sier fremdeles at han ikke elsker meg, men at han er utrolig glad i meg og vil fortsette forholdet. Kan kjærligheten ta slutt selv om man fremdeles vil leve livet sammen? Hvis han ikke elsker meg lenger, vil han noen gang kunne gjøre det i framtiden? Hvordan skal jeg forholde meg til ham, og er det riktig at jeg ska være tålmodig og vente til han "har bestemt seg" for hva han føler for meg? Hvordan kan han fremdeles ha lyst på meg seksuelt og trives med meg om han ikke elsker meg lenger? Jeg vil ikke miste ham, men er redd for at han etter hvert vil si at det er liten vits i å fortsette forholdet eller at han aldri vil kunne elske meg mer. Men jeg føler meg ikke tilfreds med situasjonen og har vanskelig for å forstå at han vil ha meg samtidig som han sier at han ikke elsker meg lenger....... Jeg er også redd for at han fremdeles er med meg bare pga den fantastiske sexen vi har, noe vi begge er enige om er den beste sexen vi har opplevd. Jeg vil ikke at det skal være sexlivet vårt som faktisk holder oss sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345386-elsker-meg-ikke-lenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Det er ikke enkelt å finne ut hva han føler for deg, ut fra din beskrivelse.Du må få ham til å avklare hva han mener med å elske. Kanskje han har foreventninger om den gammeldagse Hollywoodversjonen av kjærligheten, der forelskelsen varer og varer og det aldri finnes hverdager? I tilfelle han tror et slikt forhold finnes i virkeligheten, vil han nok få seg noen dårlige opplevelser etter hvert.

Det vanlige er at forelskelsen går over i dypere kjærlighet, men da forsvinner ofte den berusende følelsen som bl.a. settes i gang av hormoner i bevegelse, som er tilnærmet lik den hormoncoctailen de som har bipolar lidelse utsettes for.

Det spørs også om du vil bli hos ham om han forstsetter å komme med stygge kommentarer og såre deg. Du bør uansett markere at slikt finner du deg ikke i og at du vurderer om forholdet er verd innsatsen om han fortsetter. Selv kjempegod sex er ikke verd slike utspill som ofte går ut over selvrespekten – og da vil det ganske rakst også gå ut over forholdet dere imellom.

Forhold som ikke er bygd på gjensidig respekt, tillit, fortrolighet og tilhørighet har en tendens til å gå over i historien og for dere er det hans manglende respekt som er den største faren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...