Gå til innhold

Akutt hivinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg bekymrer meg veldig for en episode som skjedde for 1 1/2 år siden. 9 dager etter at jeg hadde sex med en prostituert transseksuell i Tyskland(nasjonalitet: thailandsk) fikk jeg vondt i hals, feber, tett nese og generelt slapp. Første natten frøs jeg og var dyvått av svette på rygg. Dagen etterpå målte jeg feber til 38,5. Jeg trosset feber og halsonde og gikk ut siden jeg var på ferie og langet innpå med Repsil jeg kjøpte på apoteket. Dag 3 var feberen gått ned og det var begynt å bli noe bedre i halsen. Dag 4 var libido tilbake. Kondom ble anvendt ved analsex men jeg sugde henne uten. Hun sugde meg med kondom. Hun fikk utløsning i ansiktet mitt. (ikke munn) Hun tørket så sin penis og samme som over ble gjentatt med utløsning i ansikt. Kan ikke utelukke at noe kom ved leppene, men jeg hadde munn lukket under utløsning hvor hun onanerte seg selv. Kan ikke utelukke forsats heller men jeg merket ikke noe. Nå er jeg altså redd for at symptomene 9 dager senere var en akutt hivinfeksjon. Jeg har letet på nettet og det operes med ulik inkubasjonstid for akutt hivinfeksjon. Noen nevner at det tar 3-6 uker (blant annet HivNorge opererer med dette) før symptomene til akutt hivinfeksjon melder seg, andre 2-4 uker (blant annet NHI), noen 1-3 uker og noen faktisk også "fra noen dager til noen uker". Jeg blir veldig i tvil når det operes med så forskjellig periode. Jeg ser at du i et annet svar skrev: "Akutte HIV symptomer kommer flere uker etter infeksjon, ikke etter noen dager". Tyder den korte tiden på 9 dager på at det ikke var en akutt hivinfeksjon og hva er egentlig det mest vanlige? Kan symptomene mine være en akutt hivinfeksjon? Jeg vil også nevne at jeg reiste mellom flere byer og land på denne ferien med varierende klimaskifte fra 25 grader og stekende sol til mildere vær og regn og nok kan ha stresset noe. Få dager før jeg fikk symptomene regnet det også kraftig og jeg kom hjem veldig våt. Er dette ting som mer sannsynlig kan ha gitt de nevnte symptomer? Symptomene mine gikk jo også relativt fort over og jeg lurer på om en akutt hivinfeksjon har et mer alvorlig hendelsesforløp og over lenger tid enn det jeg hadde? Jeg er veldig bekymret over dette og klarer ikke tenke rasjonelt. Slik jeg har forstått det er smittefaren ved oralsex liten, særlig uten utløsning i munnen. Men med de symtomene som oppsto 9 dager etter hendelsen har jeg fokusert all min energi inn på dette og er veldig redd for å ta testen. Det har nærmest blitt slik at jeg føler sannsynligheten er 50/50 og det er veldig tærende på psyken. Håper at det finnes noen medisinskfaglige beroligende ord.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345415-akutt-hivinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...