Gå til innhold

Roaccutan/isotretinoin

Anbefalte innlegg

Gjest tobias91

Hei! Er en gutt på 19 år som går på roaccutan. Startet med 2 ganger 20mg per dag de fem første ukene. De siste fem ukene har jeg gått opp til tre. Har moderat akne i ansikt og på rygg. Har noen spørmål i forbindelse med dette: 1. Skal jeg ta tablettene før, under eller etter middag? 2. Er 178 cm og veier 70 kilo. Hvor mange tabletter tror du sånn ca. jeg må ta til sammen? Er det slik at jo flere du tar, jo mindre mulighet er det for at kvisene kommer tilbake etter endt kur? 3. Etter endt kur, hvor lenge vil det ta før huden blir mindre tørr? Roaccutan gjør jo at talgprodusjonen minker, hvis huden blir mindre tørr etter endt kur vil vel dette bety at talgproduksjonen øker igjen. Logikken min sier da at kvisene kommer tilbake? 4. Har også fått veldig tørt hår. Vil dette vedvare etter kurens slutt? 5. Er litt skjoldete og rød i huden. Vil dette normalt bli bedre? 6. I april skal jeg være en uke i syden. Jeg er klar over at man skal være forsiktig med sol når man går på roaccutan og at man kan bli lettere solbrent. Er det noe værre scenario som kan skje enn at man blir solbrent? Kan man få noen negativ langvarig konsekvens av å være uforsiktig med solen? 7. Skal være nøye med å bruke solkrem, men vet at solkrem er svært fettholdig og kan fremkalle kviser. Noen solkrem du vil anbefalle som er mer "slem" mot kvisene? 8. Hvor lang tid etter endt kur vil det ta før tablettene er "ute" av kroppen og du kan begynne å "leve normalt"? Tenker på sol, alkohol etc. 9. Har du noen bra produkter du vil anbefalle for tørre lepper og tørr hud? Bruker apobase blå, men føler denne fremkaller kviser. Bruker også SebaMed Clear Face pleiegel når jeg ikke har så tørr hud. 10. Andre råd under en roaccutankur? Noen kosttilskudd det kan være gunstig å ta? Det ble mange spørsmål, men hadde satt VELDIG stor pris på et godt svar! Hadde gjort kuren litt mindre "skummel" hvis jeg hadde fått svar på dette;) Mvh Tobias

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345421-roaccutanisotretinoin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...