jubalong70 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Nå har jeg lest hele tråden, og det kan virke som om du er skikkelig sint og bitter. Alle som prøver å forsvare kjæresten din, får et bitende svar tilbake. Som jeg har skrevet i et annet svar til deg, så MÅ du snakke med ham. Han har denne interessen, og den har du antageligvis visst om fra du ble sammen med ham. At han ikke informerer deg om når det er mesterskap er så - det kunne han jo ha gjort. Og ha, han kunne ha prioritert deg rett før mesterskapet startet, men han tenkte sikkert ikke på det. Kanskje han til og med trodde du visste om mesterskapet? Kanskje han ventet på at du skulle ta initiativ til å treffes? Hvem vet... Det jeg vet, etter å ha vært sammen med flere menn, og ikke minst etter å ha vært sammen med samme mann i over 15 år, er at menn må ha våre tanker og følelser inn med teskje. De evner overhodet ikke å lese tankene og følelsene våre. Jeg tror de synes vi har i overkant mange av både tanker og følelser, og de forstår oss rett og slett ikke. Derfor må vi bli flinkere til å fortelle de mennene vi bryr oss om hva vi ønsker av dem. Ikke forlange, ikke kreve, men fortelle. (I alle fall i utgangspunktet.) En gang dere har tid sammen, kan du jo fortelle at du ble såret fordi han ikke tok kontakt med deg før dette mesterskapet. Fortell at du savnet ham, og at du så gjerne ville ha litt tid sammen med ham før han forsvant inn i en verden du ikke trives. Ikke si at du misliker hobbyen hans - da er sjansen stor for at han går i vranglås. Si bare at du liker så godt å være sammen med ham, og gjerne vil være det så mye som mulig. Eller noe i den duren 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 ''Ja, 30 år er ungt!!!! Når du er 40 skjønner du det og du vil også (forhåpentligvis) skjønne mye mer om mangt og meget.'' Ja, som 40-åring synes man at 30-åringer er ganske unge, men det går jo mest på slikt som færre rynker og ikke knirk i kroppen;-) De umodne trekkene en mann har som 30-åring er jeg derimot stygt redd han har også som 40-åring... ''De umodne trekkene en mann har som 30-åring er jeg derimot stygt redd han har også som 40-åring... '' Ja!! De fleste blir voksne omtrent mellom 20 og 25, noen blir det aldri. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linda35 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Da har jeg bare et forsalag til deg: DROPP HAM!!!! (Dette kommer faktisk ikke til å forandre seg, iallefall ikke i den grad du ønsker det) Ja, så du synes det er akseptabelt at på onsdag gjorde han andre ting eller ingenting.... I tillegg så begynner ikke mesteskapet før kl. 20.00 på kvelden. Han burde etter min mening tenkt at jeg kunne komme på middag og vært på besøk noen timer.Det er du ikke enig i, fordi så langt tenker ikke mannfolk? Det synes jeg er underlig om han er interessert og det er en stund siden vi har møtt hverandre.... Vi kan da ikke tenke så anerledes enn mann når vi er interesserti en annen person? Det er jo nesten som jeg tolker dette dithen at han ikke er så interessert på grunn av dette........ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Etter å ha lest igjenom innleggene dine og svarene du har fått, så virker det ihvertfall ganske innlysende at du og kjæresten din har ganske ulike forventninger til hvor høyt opp på prioriteringslista kjæresteforholdet bør komme! Om dette skyldes at han planlegger dårlig, er altfor opptatt av andre ting, ikke har like stort behov for å pleie forholdet, eller at han rett og slett ikke har de "rette" følelsene for deg, er ikke godt å vite. Det kan jo også være en kombinasjon av flere ting. Men det er jo tydelig at det ikke er tilfredstilllende for deg å være sammen med en fyr som prioriterer deg/forholdet deres så lavt. Og det synes jeg du er i din fulle rett til å føle uten å bli beskyldt for å være kontrollerende eller bitchy!! Det finnes da nok av gutter / menn som IKKE må bruke hver ledige stund for å følge med på en sport eller dyrke sin egen interesse! Og som helt av seg selv forstår at det er andre verdier i livet som av og til fortjener å bli prioritert! Dette blir neppe bedre med årene. Så hvis du vil slippe å evt. irritere deg i fremtiden over en gubbe som helst prioriterer TV sendinger fremfor aktiviter sammen med venner/kone/barn, så synes jeg du bør droppe ham, og heller finne en mann som deler ditt verdisyn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linda35 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Nå har jeg lest hele tråden, og det kan virke som om du er skikkelig sint og bitter. Alle som prøver å forsvare kjæresten din, får et bitende svar tilbake. Som jeg har skrevet i et annet svar til deg, så MÅ du snakke med ham. Han har denne interessen, og den har du antageligvis visst om fra du ble sammen med ham. At han ikke informerer deg om når det er mesterskap er så - det kunne han jo ha gjort. Og ha, han kunne ha prioritert deg rett før mesterskapet startet, men han tenkte sikkert ikke på det. Kanskje han til og med trodde du visste om mesterskapet? Kanskje han ventet på at du skulle ta initiativ til å treffes? Hvem vet... Det jeg vet, etter å ha vært sammen med flere menn, og ikke minst etter å ha vært sammen med samme mann i over 15 år, er at menn må ha våre tanker og følelser inn med teskje. De evner overhodet ikke å lese tankene og følelsene våre. Jeg tror de synes vi har i overkant mange av både tanker og følelser, og de forstår oss rett og slett ikke. Derfor må vi bli flinkere til å fortelle de mennene vi bryr oss om hva vi ønsker av dem. Ikke forlange, ikke kreve, men fortelle. (I alle fall i utgangspunktet.) En gang dere har tid sammen, kan du jo fortelle at du ble såret fordi han ikke tok kontakt med deg før dette mesterskapet. Fortell at du savnet ham, og at du så gjerne ville ha litt tid sammen med ham før han forsvant inn i en verden du ikke trives. Ikke si at du misliker hobbyen hans - da er sjansen stor for at han går i vranglås. Si bare at du liker så godt å være sammen med ham, og gjerne vil være det så mye som mulig. Eller noe i den duren Ja, jeg er sur.... Det er på grunn av at jeg ikke visste om mesterskapet. Det kan godt hende at han ventet på at jeg skulle ta initiativ til å treffe han, men jeg mener at han burde gjort det. Grunnen til det er at jeg tar mesteparten av initiativet til å finne på ting og han blir nesten alltid med (98 prosent av tilfellene). Det kan godt hende at han er blitt en slappfisk på grunn av dette..... , men jeg vet at han ikke er så flink til å ta initiativ heller. Men jeg mener at en mann som VIRKELIG er interessert bør klare å ta litt initiativ i en sånn situasjon. Det vil si at det er lenge siden vi har truffet hverandre på grunn av jobb og påske.Det kan jo ikke være mulig å være så sløv og slapp om man virkelig liker den man er sammens med? Jeg har hele tiden visst om lidenskapene hans, men jeg er skuffet over manglende initiativ og at han ikke sier i fra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Ja - det var viktig å rette på dette i denne sammenheng gitt Trollemor;o) har vært her inne lenge og jeg var sikker på at hun ville takle den lille korreksjonen min helt fint. Noe hun også gjorde ser du. ) Jeg hiver meg ikke over nykommere og kjefter dem huden full om de skulle komme med en skrivefeil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Takk for den:o) Man lærer så lenge man lever! Fint at du tok det pent, det var bare godt ment. ) Ha en fortsatt fin dag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Ja, jeg er sur.... Det er på grunn av at jeg ikke visste om mesterskapet. Det kan godt hende at han ventet på at jeg skulle ta initiativ til å treffe han, men jeg mener at han burde gjort det. Grunnen til det er at jeg tar mesteparten av initiativet til å finne på ting og han blir nesten alltid med (98 prosent av tilfellene). Det kan godt hende at han er blitt en slappfisk på grunn av dette..... , men jeg vet at han ikke er så flink til å ta initiativ heller. Men jeg mener at en mann som VIRKELIG er interessert bør klare å ta litt initiativ i en sånn situasjon. Det vil si at det er lenge siden vi har truffet hverandre på grunn av jobb og påske.Det kan jo ikke være mulig å være så sløv og slapp om man virkelig liker den man er sammens med? Jeg har hele tiden visst om lidenskapene hans, men jeg er skuffet over manglende initiativ og at han ikke sier i fra. ''Grunnen til det er at jeg tar mesteparten av initiativet til å finne på ting og han blir nesten alltid med (98 prosent av tilfellene). Det kan godt hende at han er blitt en slappfisk på grunn av dette.....'' Det høres ut til at du allerede er på vei videre, og det er kanskje like greit? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linda35 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 ''Grunnen til det er at jeg tar mesteparten av initiativet til å finne på ting og han blir nesten alltid med (98 prosent av tilfellene). Det kan godt hende at han er blitt en slappfisk på grunn av dette.....'' Det høres ut til at du allerede er på vei videre, og det er kanskje like greit? Den skjønte jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Den skjønte jeg ikke. Nei, var kanskje ikke helt samsvar med utklippet mitt og kommentaren. Men jeg synes det høres ut til at deres prioriteringer er veldig ulike, det er du nå blitt klar over, og det høres ikke ut til at du kan leve med det. Ergo... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linda35 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Nei, var kanskje ikke helt samsvar med utklippet mitt og kommentaren. Men jeg synes det høres ut til at deres prioriteringer er veldig ulike, det er du nå blitt klar over, og det høres ikke ut til at du kan leve med det. Ergo... Det er vel riktig, fordi det er jeg klar over. Jeg er skikkelig sint, men det hjelper vel ikke å hisse meg opp når jeg sier dette til han og at han burde forstå. Jeg får vel prøve å forklare det rolig tone og ikke angripe han, selv om det ikke er enkelt..... Ellers blir det vel forsvar med en gang, siden jeg vet at er sååå interessert i denne sporten. Det er ikke interessen for sporten jeg tenker på, mens han maglende evne til å ta initiativ. Jeg vet også at han ikke er så flink til sånne ting, men jeg skjønner ikke at det er mulig å være så "tankeløs"...Det er han som skal se sport og da må han lære seg å planlegge og prioritere, slik at begge parter blir fornøyd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Det er vel riktig, fordi det er jeg klar over. Jeg er skikkelig sint, men det hjelper vel ikke å hisse meg opp når jeg sier dette til han og at han burde forstå. Jeg får vel prøve å forklare det rolig tone og ikke angripe han, selv om det ikke er enkelt..... Ellers blir det vel forsvar med en gang, siden jeg vet at er sååå interessert i denne sporten. Det er ikke interessen for sporten jeg tenker på, mens han maglende evne til å ta initiativ. Jeg vet også at han ikke er så flink til sånne ting, men jeg skjønner ikke at det er mulig å være så "tankeløs"...Det er han som skal se sport og da må han lære seg å planlegge og prioritere, slik at begge parter blir fornøyd! ''Jeg får vel prøve å forklare det rolig tone og ikke angripe han, selv om det ikke er enkelt..... Ellers blir det vel forsvar med en gang, siden jeg vet at er sååå interessert i denne sporten. Det er ikke interessen for sporten jeg tenker på, mens han maglende evne til å ta initiativ.'' Men han er tydeligvis en voksen mann, tror du egentlig du klarer å forandre ham? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linda35 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 ''Jeg får vel prøve å forklare det rolig tone og ikke angripe han, selv om det ikke er enkelt..... Ellers blir det vel forsvar med en gang, siden jeg vet at er sååå interessert i denne sporten. Det er ikke interessen for sporten jeg tenker på, mens han maglende evne til å ta initiativ.'' Men han er tydeligvis en voksen mann, tror du egentlig du klarer å forandre ham? Her er det ikke spørsmål om å forandre i sin helhet, men å få han til å forstå.... Her sier jo den ene etter den andre at alle menn må ha ting inn med teskje.... Jeg har sagt i fra om enkelting før og da prøver han i hvertfall, men så sklir det ut i "ny og ne". Siden han i det minste er villig til å prøve er det godt nok, fordi jeg vet at man ikke kan endre seg totalt. Jeg synes at det skal vær unødvendig å si i fra om så mye, men det er tydligvis nødvendig for en del menn.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Ja, jeg er sur.... Det er på grunn av at jeg ikke visste om mesterskapet. Det kan godt hende at han ventet på at jeg skulle ta initiativ til å treffe han, men jeg mener at han burde gjort det. Grunnen til det er at jeg tar mesteparten av initiativet til å finne på ting og han blir nesten alltid med (98 prosent av tilfellene). Det kan godt hende at han er blitt en slappfisk på grunn av dette..... , men jeg vet at han ikke er så flink til å ta initiativ heller. Men jeg mener at en mann som VIRKELIG er interessert bør klare å ta litt initiativ i en sånn situasjon. Det vil si at det er lenge siden vi har truffet hverandre på grunn av jobb og påske.Det kan jo ikke være mulig å være så sløv og slapp om man virkelig liker den man er sammens med? Jeg har hele tiden visst om lidenskapene hans, men jeg er skuffet over manglende initiativ og at han ikke sier i fra. Jeg skjønner godt at du er skuffet, og det kan du ha god grunn til. Men, som mange av oss sier, du må fortelle ham hva du tenker og føler! Ikke sitt alene på din lille haug og surv fordi han ikke forstår deg, når han ikke vet hva han skal forstå 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Hva som er akseptabelt for meg er vel irrelevant for deg? Det som teller er hva DU synes er akseptablet i ditt forhold! Min kjære kjører rally, men det er ikke så ofte. 3 - 4 ganger i året. Men når det er løp osv. så er det helt greit at han reiser bort den helgen. Hadde det vært annen hver helg hadde jeg synes det hadde vært for mye. Hvor ofte velger han denne sporten i setdet for deg da? Besatte mannfolk bare MÅ se viktige kamper, og da blir alt annet sidesatt.. heldigvis er ikke samboern min sånn med noe sport. Hadde blitt lei ja, men det er fordi jeg ikke har interressen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Hva som er akseptabelt for meg er vel irrelevant for deg? Det som teller er hva DU synes er akseptablet i ditt forhold! Min kjære kjører rally, men det er ikke så ofte. 3 - 4 ganger i året. Men når det er løp osv. så er det helt greit at han reiser bort den helgen. Hadde det vært annen hver helg hadde jeg synes det hadde vært for mye. Hvor ofte velger han denne sporten i setdet for deg da? Besatte mannfolk bare MÅ se viktige kamper, og da blir alt annet sidesatt.. heldigvis er ikke samboern min sånn med noe sport. Hadde blitt lei ja, men det er fordi jeg ikke har interressen. ''Besatte mannfolk bare MÅ se viktige kamper'' Det er ikke kjønnsavhengig,- prøv å ta fra meg en viktig kamp eller mesterskap :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tro'kke det, nei. Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Jeg er gift med en 98 % sportsidiot, selv er jeg omtrent på 62 %. :-) Mannen elsker bortimot alt av sport, og utøver en gren selv på mosjonsbasis. (De siste 2 % er synkronsvømming og freesbee, det ser han ikke på.) Vi løser hverdagsproblematikken slik at vi snakker om uka som kommer på søndag. Vi skriver opp alt av aktiviteter utenfor heimen på en familieplanlegger, og da kommer også dette med sportssendinger fram; ikke fordi han må se det borte, men fordi det er mer eller mindre viktige ting som skjer nesten hele året. Vi planlegger også husarbeidsfordeling, aktivitetene for og med ungene, og da gir ting seg litt selv. Min bedre halvdel tar opp mye sport som foregår på dagtid på helg når vi har planer, og dette ser han på kvelden/natta (og sovner veldig ofte, he-he). Som flere sier - dere må snakke sammen. Du må ikke bare mugge og klage, men dere må snakke sammen om hva ting betyr for dere osv. Forøvrig: Du sier at du allerede nå tar 98 % av initiativet, og da vil jeg si at du er rimelig naiv om du tror han i fremtiden skal overta noe av det. Tro meg, det vil ikke skje. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Noen synes å kunne leve sammen med sportsidioter uten å mukke, andre orker ikke tanken på det. Personlig ville jeg ikke holdt ut å ha en TV hylende på en eller annen sportssending hver eneste dag og helg. Du har konstatert at kjæresten din er en sånn som bare må se alt som dreier seg om sport, og at for han er det viktigere enn tid sammen med deg. Det neste du må finne ut av er om du vil ha en kjærest som har slike prioriteringer. Du kan nok ikke endre han, det eneste du kan endre er din egen innstilling til det. Enten godta det eller gå fra han. Å surmule og kjefte er en utmattende løsning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Noen synes å kunne leve sammen med sportsidioter uten å mukke, andre orker ikke tanken på det. Personlig ville jeg ikke holdt ut å ha en TV hylende på en eller annen sportssending hver eneste dag og helg. Du har konstatert at kjæresten din er en sånn som bare må se alt som dreier seg om sport, og at for han er det viktigere enn tid sammen med deg. Det neste du må finne ut av er om du vil ha en kjærest som har slike prioriteringer. Du kan nok ikke endre han, det eneste du kan endre er din egen innstilling til det. Enten godta det eller gå fra han. Å surmule og kjefte er en utmattende løsning. ''Du har konstatert at kjæresten din er en sånn som bare må se alt som dreier seg om sport, og at for han er det viktigere enn tid sammen med deg. Det neste du må finne ut av er om du vil ha en kjærest som har slike prioriteringer. Du kan nok ikke endre han, det eneste du kan endre er din egen innstilling til det. Enten godta det eller gå fra han'' Grei oppsummering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Ja, så du synes det er akseptabelt at på onsdag gjorde han andre ting eller ingenting.... I tillegg så begynner ikke mesteskapet før kl. 20.00 på kvelden. Han burde etter min mening tenkt at jeg kunne komme på middag og vært på besøk noen timer.Det er du ikke enig i, fordi så langt tenker ikke mannfolk? Det synes jeg er underlig om han er interessert og det er en stund siden vi har møtt hverandre.... Vi kan da ikke tenke så anerledes enn mann når vi er interesserti en annen person? Det er jo nesten som jeg tolker dette dithen at han ikke er så interessert på grunn av dette........ Hm...jeg vet ikke, men etter mange år sammen med min mann har jeg måttet innse at vi er vidt forskjellige på mange områder. Jeg kunne finne på å kjøpe feks en bitteliten bok med dikt som jeg syns passet til ham og oss, jeg kunne gjøre mange sånne små "dilleting" fordi jeg trodde han ville bli glad. Men nå har jeg lært at han bare syns det er bortkastede penger og veldig fjollete.Litt sårt med det samme, men nå ser jeg tilbake på det og ler litt. Han gidder heller ikke sende slike "dillemeldinger" om ingenting når han er på reise, så det har også jeg sluttet med. Det høres kanskje ut som om jeg har utslettet meg selv, men det har jeg ikke. Dette er småtterier som ikke var veldig viktig for meg. Andre ting har nok han måttet finne seg i å leve med. På samme måte som jeg har tilpasset meg ham, har han måttet tilpasset seg mine vaner. Selvsagt burde han invitert deg på middag el, men jeg tror du må innfinne deg med at han er litt tankeløs...Men det trenger ikke bety at han ikke er glad i deg lenger. Men fortell ham hvordan du føler det og fortell ham hva du ønsker at han skal gjøre. Lykke til:o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345437-akseptabelt-eller-ikke/page/3/#findComment-2931720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.