Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ser det er mange som spør om nesten det samme... men dette er nesten for spennende.

Jeg har testet meg - streken er ikke der. Er en uke på overtid med mens og har, synes jeg så klart, symptomer på å være gravid. Kan det være at testen (Clear Blue) lurer meg? Kan jeg produsere så lite Hgc (eller hva det heter) at det ikke slår ut? Vil de finne ut av dette på en urinprøve hos legen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34545-mer-om-testing-og-ingen-strek/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg ikke jordmor, bare en gravide-venn:), men jeg vil si noen ord... husk at den gangen jeg først var gravid, slo testen overhodet ikke ut før fjorten dager etter ventet mens. Helt sinnsykt tregt, jeg vet.

Så, DET GÅR ANN:)

Jeg håpper inderlig for din del at du er gravid iallefall!:) Og jeg håper skyggen min er begynnelsen på en strek, og ikke bare juks og fanteri.

Blir nesten litt skuffet over CB noen ganger. Tok mange tester i de to forrige graviditetene mine, men syns det slo seint ut. Mulig jeg produserer for lite hcg, da, jeg vet jo ikke.

Samtidig er jeg usikker når det gjelder å prøve andre tester, for det er liksom bare CB som er "in" nå.

Jeg forvirres grenseløst over den dumme testen min. SKulle ønske den gav et ordentlig svar, liksom. Nå er det jo bare en strek jeg SKIMTER, ikke en strek engang, bare en SKYGGE.

Saktens ikke lett, dette.

Nå er jeg ikke jordmor, bare en gravide-venn:), men jeg vil si noen ord... husk at den gangen jeg først var gravid, slo testen overhodet ikke ut før fjorten dager etter ventet mens. Helt sinnsykt tregt, jeg vet.

Så, DET GÅR ANN:)

Jeg håpper inderlig for din del at du er gravid iallefall!:) Og jeg håper skyggen min er begynnelsen på en strek, og ikke bare juks og fanteri.

Blir nesten litt skuffet over CB noen ganger. Tok mange tester i de to forrige graviditetene mine, men syns det slo seint ut. Mulig jeg produserer for lite hcg, da, jeg vet jo ikke.

Samtidig er jeg usikker når det gjelder å prøve andre tester, for det er liksom bare CB som er "in" nå.

Jeg forvirres grenseløst over den dumme testen min. SKulle ønske den gav et ordentlig svar, liksom. Nå er det jo bare en strek jeg SKIMTER, ikke en strek engang, bare en SKYGGE.

Saktens ikke lett, dette.

Lett nei...

Ja jeg vet du testet positivt sent. Og det er en STOR trøst. Tro meg... tenker på det hele tiden. Det er jo litt dumt at vi fyrer hverandre opp så fælt her inne.. jeg har skikkelig mensen vondt nå. Føler at jeg får mens hver øyeblikk.. :-((

Lett nei...

Ja jeg vet du testet positivt sent. Og det er en STOR trøst. Tro meg... tenker på det hele tiden. Det er jo litt dumt at vi fyrer hverandre opp så fælt her inne.. jeg har skikkelig mensen vondt nå. Føler at jeg får mens hver øyeblikk.. :-((

Hehe, er litt morsomt å fyre opp da:)

Mensenvondt. Hvordan ondt, liksom? Jeg selv har ved tidligere graviditet hatt veldig vondt i magen ganske tidlig, som regel nederst i magen, og ofte stikking i enkelte av sidene. Disse to ukene nå har jeg også vært tung nederst i magen, hatt vondt nederst, men har sett på det som et positivt tegn.

Sjekk f.eks utfloden din. Er den helt hvit er nok ikke mensen om hjørnet, enda iallefall. Den pleier ofte bli helt lyyserosa ofte en dag i forveien hos veldig mange. Og hos mange stopper utfloden nesten helt opp i dagene like før mensen kommer. Rikelig med hvit utflod er bare sunt tegn med hensyn til graviditet.

Trøster.

Hehe, er litt morsomt å fyre opp da:)

Mensenvondt. Hvordan ondt, liksom? Jeg selv har ved tidligere graviditet hatt veldig vondt i magen ganske tidlig, som regel nederst i magen, og ofte stikking i enkelte av sidene. Disse to ukene nå har jeg også vært tung nederst i magen, hatt vondt nederst, men har sett på det som et positivt tegn.

Sjekk f.eks utfloden din. Er den helt hvit er nok ikke mensen om hjørnet, enda iallefall. Den pleier ofte bli helt lyyserosa ofte en dag i forveien hos veldig mange. Og hos mange stopper utfloden nesten helt opp i dagene like før mensen kommer. Rikelig med hvit utflod er bare sunt tegn med hensyn til graviditet.

Trøster.

OK - et tegn til! Hurra. Jeg har utflod.. hvit. Og jeg har ikke lyst på sex.. har det noe med dette å gjøre? :-)

OK - et tegn til! Hurra. Jeg har utflod.. hvit. Og jeg har ikke lyst på sex.. har det noe med dette å gjøre? :-)

Hurra for tegnet:)

Ikke lyst på sex? Vel.. hehe, for å være ærlig... hehe, veit ikke om DET er noe tegn, da, men:) hehe.

Har forøvrig ikke lyst på sex jeg heller, men... det har jeg jo ikke særlig ofte uansett, så..

hehe

Annonse

Hurra for tegnet:)

Ikke lyst på sex? Vel.. hehe, for å være ærlig... hehe, veit ikke om DET er noe tegn, da, men:) hehe.

Har forøvrig ikke lyst på sex jeg heller, men... det har jeg jo ikke særlig ofte uansett, så..

hehe

Godt å høre! Man får jo ikke mest lyst på sex etter to iherdige uker ifm eggløsning nei. Men men. Ikke mens så langt i dag... så dette går veien!

:-)

Trine Endsjø, jordmor

Du kan nesten belage deg på at du ikke er gravid i.o.m. at gravitesten var negativ. Hvis du er en uke over tiden, og var gravid, ville testen med mer enn 99% sikkerhet vært positiv. Hvis testen du tok hjemme ikke viste graviditet, vil neppe testen hos lege vise noe annet. Jeg synes du skal vente å se det an en uke eller to. Skulle menstruasjonen fremdeles utebli, kan du kontakte lege for en nærmere sjekk.

Symptomene som de fleste har tidlig i svangerskapet, kan ofte minne om det mange kjenner rundt eggløsning, eller gjerne også i forb. med en lettere virusinfeksjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...