Holmes Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Men da har også mannen fraskrevet seg enhver rett til å hyle, sutre og bære seg og kreve syke abortløfter. I Norge har kvinner rett til _selvbestemt_ abort. Det innebærer også at kvinner har rett til å _selv_bestemme_ og ikke ta abort. Et hvert krav om "abortløfte", og enhver slik "forhåndsavtale" faller dermed på sin egen urimelighet. Selvbestemt betyr at ikke mannen kan bestemme over kvinnen, hverken på forhånd - i tilfelle svangerskap, eller når svangerskapet er et faktum. Om en mann ikke gidder å ta dette inn over seg før han vifter med snurrebassen, får han skylde seg selv. mvh Noe sier meg at de som snakker mest om "brutte avtaler" og mindre om graviditet, ikke har barn selv eller opplevd å være gravid (ha en partner som er gravid)... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Noe sier meg at de som snakker mest om "brutte avtaler" og mindre om graviditet, ikke har barn selv eller opplevd å være gravid (ha en partner som er gravid)... Jeg ser for meg settingen for slike abortavtaler. Generelt, ikke denne konkrete saken. Jeg vet selvsagt ikke hva som skjedde. Hun er forelsket. Det er gjerne en småintim/snarintim stund. Han snakker selvmedlidende om fæle damer som svikter og narrer ham til å bli far. Ber henne love å ta abort. Hun har ikke lyst på barn der og da, tror heller ikke hun vil bli gravid. Sier at hun skal ta abort. Maniuplativt av ham. Korttenkt av henne. Igjen til alle jenter. Krever en mann forhåndsløfte om abort: FLYKT!!!! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beskytta nå i allefall Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Dette skjedde meg også for noen år siden.Jeg og kjæresten min diskuterte evte valg dersom jeg ble gravid, og sa jeg kom til å ta abort.Helt til prevensjonen sviktet og jeg stod der...Jeg var blitt gravid og klarte ikke å ta en besluttning med det samme.Jeg var usikker. Vi var ikke i et godt eller stabilt forhold og ikke bodde vi sammen, og jeg klart ikke tanken på å være knyttet til denne mannen resten av mitt liv.Så det ble abort.Forholdet gikk helt i grus, jeg angret meg som bare det, ble deprimert og oppi alt så begynnte han også å angre seg,ville ha barnet osv........ Nå går det bedre, tenker ikke mye på det lenger og angrer ikke så mye i dag når jeg ser hvordan ex holder på.Tenker heller at jeg er sjeleglad jeg ikke har barn med han! Uansett må du følge hjertet.Du gjør ikke noe galt om du velger å beholde barnet!! Ingen skal presses til abort på noe grunnlag.Så jeg håper du velger det rette. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjønner at det er vanskelig... Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 For noe piss. Det er fullstendig urimelig å kreve et forhåndsløfte om abort. Vil han ikke ha barn får han vel kappe egne strenger i stedet for å lempe _alt_ ansvar og _alt_ ubehag over på damene han gjør gravide. Enten er det bare skryt som det fremgår en annen plass at han har fått tre damer til å ta abort tidligere. Eller så er han en skikkelig drittsekk som har underslått denne informasjonen til kjæresten sin i et helt år. Drittsekk er han vel uansett. mvh ''For noe piss.'' Er det noe av det jeg har skrevet som ikke er fakta faen? Kall det hva du vil, du, men dette er den realiteten hun møter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjønner at det er vanskelig... Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Om løftet skal kalles brutt, må man også se på premissene for inngåelsen. Man er ikke forpliktet til en helt urimelig avtale. Han har underslått hvor mange damer han har gjort gravide tidligere. Han har sannsynligvis også utøvd et betydelig press. Uansett er det bare ansvarsløse egoister som krever forhåndsløfte om abort. Og gjør null og niks selv for å unngå svangerskap... Ingen unnskyldning for den mannen. mvh Mao: Menn skal ikke stole på kvinner, og menn skal ikke ha sex med mindre de har lyst til å bli fedre. Tra-la-la-la-la. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjønner at det er vanskelig... Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Men da har også mannen fraskrevet seg enhver rett til å hyle, sutre og bære seg og kreve syke abortløfter. I Norge har kvinner rett til _selvbestemt_ abort. Det innebærer også at kvinner har rett til å _selv_bestemme_ og ikke ta abort. Et hvert krav om "abortløfte", og enhver slik "forhåndsavtale" faller dermed på sin egen urimelighet. Selvbestemt betyr at ikke mannen kan bestemme over kvinnen, hverken på forhånd - i tilfelle svangerskap, eller når svangerskapet er et faktum. Om en mann ikke gidder å ta dette inn over seg før han vifter med snurrebassen, får han skylde seg selv. mvh Nå lager du en veldig, veldig dramatisk fullstendig fantasifull historie som ikke er forankret i fakta vi har tilgang på. Det kan godt være slik, men det kan også være på en fullstendig annerledes måte. Jeg synes det er så snodig at kvinner skal bli så svaklige og stakkarslige når de må stå til ansvar for hva de sier og gjør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjønner at det er vanskelig... Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Noe sier meg at de som snakker mest om "brutte avtaler" og mindre om graviditet, ikke har barn selv eller opplevd å være gravid (ha en partner som er gravid)... Hvis det er meg du sikter til, så har jeg flere barn. Man _kan_ faktisk ha tanker om dette med å holde løfter selv om man har vært gravid. Tro det eller ei. Og vil du vite mer: Jeg har også tatt abort, og jeg har lovd og defintivt ment det i et senere forhold som ikke resulterte i graviditet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjønner at det er vanskelig... Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Jeg ser for meg settingen for slike abortavtaler. Generelt, ikke denne konkrete saken. Jeg vet selvsagt ikke hva som skjedde. Hun er forelsket. Det er gjerne en småintim/snarintim stund. Han snakker selvmedlidende om fæle damer som svikter og narrer ham til å bli far. Ber henne love å ta abort. Hun har ikke lyst på barn der og da, tror heller ikke hun vil bli gravid. Sier at hun skal ta abort. Maniuplativt av ham. Korttenkt av henne. Igjen til alle jenter. Krever en mann forhåndsløfte om abort: FLYKT!!!! mvh Slik _kan_ det være, men det trenger det ikke. Det var definitivt _ikke_ slik da jeg diskuterte eventuell graviditet med en tidlig kjæreste, hvor jeg også lovte å ta abort om uhellet skulle være ute. Og jeg mente det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 ''For noe piss.'' Er det noe av det jeg har skrevet som ikke er fakta faen? Kall det hva du vil, du, men dette er den realiteten hun møter. Det som er noe piss er at du legger hele ansvaret over på henne for denne situasjonen. Det er ikke hun som har vært uredelig, om enn noe korttenkt. Det er ikke hun som ødelegger forholdet. Det er han som river ned med sin umodne og selvsentrerte egoisme. Han ødela forholdet det øyeblikket han kom med sitt forhåndskrav om abort og tok avgjørelsen om å kjøre rein egotripp. Forhåndsløfte om abort er helt på viddene galt. Og det burde han vite som skryter av å ha lagd 4 barn hvor av kun et har blitt født. Hennes største tabbe var å ikke legge beina på nakken og komme seg langt vekk fra ham det øyeblikket han kom med et forhåndskrav om abort. Slikt sier det meste om mannens manglende evne til å vise reell omsorg for andre enn seg selv når det står om. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjønner at det er vanskelig... Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Det som er noe piss er at du legger hele ansvaret over på henne for denne situasjonen. Det er ikke hun som har vært uredelig, om enn noe korttenkt. Det er ikke hun som ødelegger forholdet. Det er han som river ned med sin umodne og selvsentrerte egoisme. Han ødela forholdet det øyeblikket han kom med sitt forhåndskrav om abort og tok avgjørelsen om å kjøre rein egotripp. Forhåndsløfte om abort er helt på viddene galt. Og det burde han vite som skryter av å ha lagd 4 barn hvor av kun et har blitt født. Hennes største tabbe var å ikke legge beina på nakken og komme seg langt vekk fra ham det øyeblikket han kom med et forhåndskrav om abort. Slikt sier det meste om mannens manglende evne til å vise reell omsorg for andre enn seg selv når det står om. mvh ''Det som er noe piss er at du legger hele ansvaret over på henne for denne situasjonen.'' Hun velger å bryte løftet hun gav, og konsekvensene av dette er som jeg nevnte i mitt innlegg. ''Det er ikke hun som har vært uredelig, om enn noe korttenkt. Det er ikke hun som ødelegger forholdet.'' I mine øyne er det uredelig å love noe, for så å bryte det. Særlig når det handler om resten av livet for et annet menneske. Om forholdet hadde vart uansett vet vi ikke. ''Det er han som river ned med sin umodne og selvsentrerte egoisme. Han ødela forholdet det øyeblikket han kom med sitt forhåndskrav om abort og tok avgjørelsen om å kjøre rein egotripp.'' Nå vet du absolutt ingenting om settingen rundt abortløftet, og jeg blir overrasket over at du kan skrive som du gjør. Umoden og selvsentrert? Tja, man kan jo fort vekk si det samme om henne. ''Forhåndsløfte om abort er helt på viddene galt. Og det burde han vite som skryter av å ha lagd 4 barn hvor av kun et har blitt født.'' At man diskuterer et eventuelt uønsket svangerskap, og hva man skal gjøre om så skjer, det synes jeg er veldig klokt, jeg. Og som sagt tidligere, vi vet absolutt ingenting om hvordan dette løftet ble gitt/krevd. Kanskje hun lovte ham å ta abort om noe skulle gå galt for å få ham til sengs? Hvem av oss vet? Og at han har skrytt av disse tidligere svangerskapene har ikke jeg lest meg til i denne tråden. ''Hennes største tabbe var å ikke legge beina på nakken og komme seg langt vekk fra ham det øyeblikket han kom med et forhåndskrav om abort. Slikt sier det meste om mannens manglende evne til å vise reell omsorg for andre enn seg selv når det står om.'' Igjen: Jeg skjønner ikke hvordan du vet settingen for den abort-i-tilfelle-svangerskap-diskusjonen deres, så dette kan jeg ikke svare på. Kanskje det var han som skulle lagt beina på nakken? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Mao: Menn skal ikke stole på kvinner, og menn skal ikke ha sex med mindre de har lyst til å bli fedre. Tra-la-la-la-la. Menn som absolutt ikke under noen omstendigheter ønsker å bli fedre må være klar over at om de likevel velger beskyttet sex risikerer de å bli nettopp dette. Det er en kalkulert risiko man velger å ta. Skal de være 100% siker på at det ikke kan bli barn av sex må de enten fjerne testiklene eller ha sex med kvinner som har fjernet livmoren og/eller begge eggstokkene. Selv sterilisering er faktisk ikke 100% sikkert. Etter som abort er og skal være kvinnens valg helt og holdent, faller det på sin egen urimelighet å kreve et forhåndsløfte om noe slikt. Da forsøker han å styre kvinnens valg. Ingen kvinne bør gå med på en slik abortavtale. For det første fordi en mann som krever noe slikt er en mann man bør holde seg milevis unna. For det andre fordi en ikke på forhånd vet hvordan man vil reagere når man står midt oppi det. For det tredje fordi det kan bli brukt mot en som et pressmiddel. Så ja, om en mann ikke i det hele tatt kan takle at det blir barn av hans seksuelle strabaser, bør han seriøst vurdere om dette er noe han i det hele tatt bør drive med. Velger han å ta den kalkulerte risikoen, kan han ikke skylde fra seg eller kreve abort om det mot alle odds blir barn av det. Han har selv valgt at det var viktigere å ha sex enn å være _helt_ sikker på å ikke bli far. Han får trøste seg med at for ikke så alt for mange år siden var hverken pervensjon eller abort tilgjengelig. Og da hadde han virkelig fått mange å ta vare på om han slang slik med snurrebassen. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 ''Det som er noe piss er at du legger hele ansvaret over på henne for denne situasjonen.'' Hun velger å bryte løftet hun gav, og konsekvensene av dette er som jeg nevnte i mitt innlegg. ''Det er ikke hun som har vært uredelig, om enn noe korttenkt. Det er ikke hun som ødelegger forholdet.'' I mine øyne er det uredelig å love noe, for så å bryte det. Særlig når det handler om resten av livet for et annet menneske. Om forholdet hadde vart uansett vet vi ikke. ''Det er han som river ned med sin umodne og selvsentrerte egoisme. Han ødela forholdet det øyeblikket han kom med sitt forhåndskrav om abort og tok avgjørelsen om å kjøre rein egotripp.'' Nå vet du absolutt ingenting om settingen rundt abortløftet, og jeg blir overrasket over at du kan skrive som du gjør. Umoden og selvsentrert? Tja, man kan jo fort vekk si det samme om henne. ''Forhåndsløfte om abort er helt på viddene galt. Og det burde han vite som skryter av å ha lagd 4 barn hvor av kun et har blitt født.'' At man diskuterer et eventuelt uønsket svangerskap, og hva man skal gjøre om så skjer, det synes jeg er veldig klokt, jeg. Og som sagt tidligere, vi vet absolutt ingenting om hvordan dette løftet ble gitt/krevd. Kanskje hun lovte ham å ta abort om noe skulle gå galt for å få ham til sengs? Hvem av oss vet? Og at han har skrytt av disse tidligere svangerskapene har ikke jeg lest meg til i denne tråden. ''Hennes største tabbe var å ikke legge beina på nakken og komme seg langt vekk fra ham det øyeblikket han kom med et forhåndskrav om abort. Slikt sier det meste om mannens manglende evne til å vise reell omsorg for andre enn seg selv når det står om.'' Igjen: Jeg skjønner ikke hvordan du vet settingen for den abort-i-tilfelle-svangerskap-diskusjonen deres, så dette kan jeg ikke svare på. Kanskje det var han som skulle lagt beina på nakken? ''I mine øyne er det uredelig å love noe, for så å bryte det. Særlig når det handler om resten av livet for et annet menneske. Om forholdet hadde vart uansett vet vi ikke.'' Nå ser det ut til at trådstarter tenker at dette dreier seg om enda en person. Nemlig det lille vesenet som lever i kroppen hennes. ''Nå vet du absolutt ingenting om settingen rundt abortløftet, og jeg blir overrasket over at du kan skrive som du gjør. Umoden og selvsentrert? Tja, man kan jo fort vekk si det samme om henne.'' Nei, jeg vet selvsagt ingen ting om settingen for denne tåpelige abortavtalen. Men en mann som krever noe slikt, uansett årsak og setting, er det ikke mye tæl og tak i uansett. Visst var det umodent å gi et slikt "løfte". - Trådstarter skirver 'løfte' i anførselstegn, så det er usikkert hvor bastant avtalen var. Trådstarter bråmodnes imidlertid det øyeblikket hun finner ut at hun er gravid og skjønner at det ikke er så enkelt som hun hadde trodd. Han holder fast ved sine lettvindte løsninger. Og etter som mannen påstår å ha vært med på dette 4 ganger før, burde han jo hatt litt vett i skallen. Det som særlig taler for at 'abortavtalen' er inngått på falske premisser er at han underslo at han allerede har fått tre damer gravide med abort som resultat. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Nå lager du en veldig, veldig dramatisk fullstendig fantasifull historie som ikke er forankret i fakta vi har tilgang på. Det kan godt være slik, men det kan også være på en fullstendig annerledes måte. Jeg synes det er så snodig at kvinner skal bli så svaklige og stakkarslige når de må stå til ansvar for hva de sier og gjør. Hvilken historie? Kvinner kan bli gravide av sex? Menn kan ikke da bestemme at de skal ta abort. Fakta. Man(n) kan ikke kontrollere alt som skjer en her i livet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Slik _kan_ det være, men det trenger det ikke. Det var definitivt _ikke_ slik da jeg diskuterte eventuell graviditet med en tidlig kjæreste, hvor jeg også lovte å ta abort om uhellet skulle være ute. Og jeg mente det. Men ditt løfte ble aldri satt på reell prøve? 'Abortavtaler' er dårlige avtaler. Fra kvinnens side fordi hun ikke med sikkerhet vet om hun vil kunne overholde avtalen. Fra mannens side fordi han burde vite at han ikke med sikkerhet kan vite at hun vil ta abort. Og at det vil være helt galt av ham å fremtvinge en abort som blir helt feil for henne, avtale eller ikke. Sex = en større eller mindre kalkulert risiko for å bli forelder. Slik er det bare. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjønner at det er vanskelig... Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 ''I mine øyne er det uredelig å love noe, for så å bryte det. Særlig når det handler om resten av livet for et annet menneske. Om forholdet hadde vart uansett vet vi ikke.'' Nå ser det ut til at trådstarter tenker at dette dreier seg om enda en person. Nemlig det lille vesenet som lever i kroppen hennes. ''Nå vet du absolutt ingenting om settingen rundt abortløftet, og jeg blir overrasket over at du kan skrive som du gjør. Umoden og selvsentrert? Tja, man kan jo fort vekk si det samme om henne.'' Nei, jeg vet selvsagt ingen ting om settingen for denne tåpelige abortavtalen. Men en mann som krever noe slikt, uansett årsak og setting, er det ikke mye tæl og tak i uansett. Visst var det umodent å gi et slikt "løfte". - Trådstarter skirver 'løfte' i anførselstegn, så det er usikkert hvor bastant avtalen var. Trådstarter bråmodnes imidlertid det øyeblikket hun finner ut at hun er gravid og skjønner at det ikke er så enkelt som hun hadde trodd. Han holder fast ved sine lettvindte løsninger. Og etter som mannen påstår å ha vært med på dette 4 ganger før, burde han jo hatt litt vett i skallen. Det som særlig taler for at 'abortavtalen' er inngått på falske premisser er at han underslo at han allerede har fått tre damer gravide med abort som resultat. mvh ... og da er vi tilbake til at kvinner ikke skjønner, ikke forstår og ikke trenger å stå for hva de sier... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjønner at det er vanskelig... Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Menn som absolutt ikke under noen omstendigheter ønsker å bli fedre må være klar over at om de likevel velger beskyttet sex risikerer de å bli nettopp dette. Det er en kalkulert risiko man velger å ta. Skal de være 100% siker på at det ikke kan bli barn av sex må de enten fjerne testiklene eller ha sex med kvinner som har fjernet livmoren og/eller begge eggstokkene. Selv sterilisering er faktisk ikke 100% sikkert. Etter som abort er og skal være kvinnens valg helt og holdent, faller det på sin egen urimelighet å kreve et forhåndsløfte om noe slikt. Da forsøker han å styre kvinnens valg. Ingen kvinne bør gå med på en slik abortavtale. For det første fordi en mann som krever noe slikt er en mann man bør holde seg milevis unna. For det andre fordi en ikke på forhånd vet hvordan man vil reagere når man står midt oppi det. For det tredje fordi det kan bli brukt mot en som et pressmiddel. Så ja, om en mann ikke i det hele tatt kan takle at det blir barn av hans seksuelle strabaser, bør han seriøst vurdere om dette er noe han i det hele tatt bør drive med. Velger han å ta den kalkulerte risikoen, kan han ikke skylde fra seg eller kreve abort om det mot alle odds blir barn av det. Han har selv valgt at det var viktigere å ha sex enn å være _helt_ sikker på å ikke bli far. Han får trøste seg med at for ikke så alt for mange år siden var hverken pervensjon eller abort tilgjengelig. Og da hadde han virkelig fått mange å ta vare på om han slang slik med snurrebassen. mvh Som jeg sa - en mann kan altså ikke ha sex med mindre han ønsker seg barn. Samme hva kvinnen sier, lover eller gjør, så er det hans ansvar uansett, bestandig helt uomtvistelig. Da selvbestemt abort i sin tid ble innført, var det både for å beskytte kvinner mot den påkjenningen det var å måtte gjennomføre et svangerskap som f.eks. var resultat av overgrep, og for at kvinner ikke skulle behøve å stå skolerett foran ei nemd (bestående av kristne menn) og forsvare sitt valg. Det var ikke ment at selvbestemt abort skulle resultere i svangerskap der mannen var uvillig til å bli far. Det er en konsekvens av lovgivingen, men det var ikke intensjonen. Et barn burde få bli født inn i en verden hvor det er ønsket av sine foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjønner at det er vanskelig... Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hvilken historie? Kvinner kan bli gravide av sex? Menn kan ikke da bestemme at de skal ta abort. Fakta. Man(n) kan ikke kontrollere alt som skjer en her i livet. mvh Denne historien: ''Hun er forelsket. Det er gjerne en småintim/snarintim stund. Han snakker selvmedlidende om fæle damer som svikter og narrer ham til å bli far. Ber henne love å ta abort. Hun har ikke lyst på barn der og da, tror heller ikke hun vil bli gravid. Sier at hun skal ta abort. Maniuplativt av ham. Korttenkt av henne.'' Ja, man kan bli gravid av sex, det er en risiko. Når de i utgangspunktet er enige om at abort er løsningen om det blir slik på tross av prevensjon, så er det ikke fint gjort av kvinnen å trekke seg. Hadde hun sagt nei, jeg vil gjennomføre svangerskapet, så hadde han kanskje brukt kondom - eller latt være å ligge med henne. Menn kan ikke bestemme, de skal heller ikke tro på kvinner når de lover noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjønner at det er vanskelig... Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Men ditt løfte ble aldri satt på reell prøve? 'Abortavtaler' er dårlige avtaler. Fra kvinnens side fordi hun ikke med sikkerhet vet om hun vil kunne overholde avtalen. Fra mannens side fordi han burde vite at han ikke med sikkerhet kan vite at hun vil ta abort. Og at det vil være helt galt av ham å fremtvinge en abort som blir helt feil for henne, avtale eller ikke. Sex = en større eller mindre kalkulert risiko for å bli forelder. Slik er det bare. mvh ''Men ditt løfte ble aldri satt på reell prøve?'' Nei, ikke i det forholdet, men i et senere forhold. '''Abortavtaler' er dårlige avtaler.'' Det kan så være, men når 2 voksne mennesker har inngått en avtale, så bør de holde den begge to. ''Fra kvinnens side fordi hun ikke med sikkerhet vet om hun vil kunne overholde avtalen.'' Og da må hun virkelig ikke inngå avtaler! Det gjelder jo på alle plan i livet! Vet man ikke hva man vil, så må man da ikke love noe man ikke kan holde! ''Fra mannens side fordi han burde vite at han ikke med sikkerhet kan vite at hun vil ta abort. Og at det vil være helt galt av ham å fremtvinge en abort som blir helt feil for henne, avtale eller ikke.'' Menn skal ikke stole på hva kvinner sier, de vet jo ikke hva de snakker om og har ingen plikt til å holde det de lover... ''Sex = en større eller mindre kalkulert risiko for å bli forelder. Slik er det bare.'' Ja, og man har lov til å avbryte svangerskap slik at man ikke blir forelder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Jeg skjønner at du synes det er ubehagelig å komme til et annet standpunkt nå som du har blitt gravid, enn det du for en studn tilbake _trodde_ du ville mene om saken i et tenkt tilfelle. Men dette med abort er ikke noe man kan "forhåndsavtale" for lang tid fremover. Og selv om du også nå hadde sagt at du ville ta abort, har du all mulig rett til å ombestemme deg i siste liten. Jeg synes du skal velge det valget som er riktig for deg, ikke ut fra hva som er "liksom-avtalt" på forhånd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Det er helt feil å kreve et "løfte" om å ta abort. Man vet ofte ikke hvordan man vil oppleve det før man står midt i det. Jeg forstår det slik at når du gav "løftet" trodde du ikke du noen gang ville måtte holde det? Og det blir enda mer feil å ta abort når man absolutt ikke vil det selv. Forholdet vil sannsynligvis ikke overleve om du tar abort for hans skyld. Det kan hende han gjør det slutt om du ikke tar abort. Men det kan også hende at om han får litt tid på seg, vil han snu. Med kobberspiral har du ca 2% sjanse for å bli gravid i løpet av et år. Men det vet du sikkert det meste om nå... Om det er så viktig for ham å ikke bli far, burde han bruke kondom i tillegg og ikke bare legge alt ansvaret over på kvinnen. Det kan være mange grunner til å ikke ønske å bli far, men en mann bør forstå at man risikerer at det blir barn når man har sex og at det ikke går an å diktere en kvinne til abort. Håper dette løser seg på en god måte for dere begge. Kanskje blir dere stolte foreldre _sammen_. mvh ''Jeg forstår det slik at når du gav "løftet" trodde du ikke du noen gang ville måtte holde det?'' Ja, det er lettere å love noe som etter den største sannsynlighet aldri blir et aktuelt tema. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345483-hjelp/page/5/#findComment-2932738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.