Gjest jente i skam Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hei. Jeg er en jente på 21 år som er gravid. MEN jeg har et problem, jeg vet ikke helt hvem faren til barnet mitt er. Har hatt en sidesprang(noe jeg angrer veldig på, å samboeren min vet alt om dette.) har ikke gått på minipiller på ett år ca. dette er min historie: ca den 20.10.09 hadde jeg mensen som varte i 5 dager altså til 25.10.09. Har hatt nogenlunde regelmessig mensen, ihvertfall en gang i måneden med en syklus på ca 28 dager. 27.10.09 hadde jeg et sidesprang å ca 12 timer etter samleie tok jeg en angrepille. Natt til lørdag 31.10.09 tok jeg meg en fest og dum son jeg var hadde jeg igjen et sidesprang med samme person. Mandagen 02.11.09 altså ca to døgn etter samleie tok jeg en angrepille. På kvelden denne dagen fikk jeg en blødning som jeg regner med kom av den første angrepillen. Denne blødningen varte i 6 dager til 08.11.09. Blødde ganske masse. Etter dette ordnet jeg og samboeren min opp i alt dette rote og krangelen(uten å tenke på om angrepillen hadde virket, noe som jeg i ettertid angrer VELDI på.) og fra 09.11.09 og utover hadde vi en god del sex uten prevensjon med tanke på å bli gravid. Ca rundt 23.10.09 til 01.12.09 hadde jeg en aning om at jeg var blitt gravid å tok en graviditetstest med ukeindikator som viste positiv å at det var 1-2 uker siden unnfangelsen. Dette tydet jo på at det var samboeren min som bar ar til barnet. Hadde det vært sidespranget mitt sitt barn hadde det jo vært ca 4 uker siden unnfangelsen. Men uken etterpå tok jeg en ny test med ukeindikator å den viste at det var 2-3 uker siden unnfangelsen å det matchet jo det første svaret på den første testen. Uken etter tok jeg en til test å den viste at det var mer enn 3 uker siden unnfangelsen(det sto 3+). Å det passet med di to andre testene. Men jeg ble ikke beroliger av dette så jeg dro til legen min å hun henvendte ,eg til tidlig ultralyd, der målte hun et lite frø på 6.7mm å at jeg var 6 uker å 4 dager på vei. Vi stolte på dette så vi bestemte oss å beholde barnet å satse på at dette var riktig for da var det jo samboeren min som var far til barnet. 19.03.10 var vi på ultralyd igjen å denne viste at jeg var 19 uker å 5 dager på vei, altså 5 dager lengre enn den første ultralyden. Målene var: BPD:49 MAD:46 FL:31. Ny termin 10.08.10. Å dette stemte enda mer med ukeindikatorene på graviditetstestene enn den forrige ultralyden. Så vi dro fra sykehuset lykkelig om at det var samboeren min som var far til barnet. 08.04.10 var jeg 22+4 dager på vei å det var mitt første møte hos jordmor. Hun målte at symfyse-fundusmålet mitt var 23 cm og med det trodde hun at jeg var 2 uker lengre på vei. Det vil da si at det er sidespranget mitt som er far til barnet. Hun sa at vi skulle vente 4 uker til neste kontroll å måle på nytt da. Så nå går jeg rundt å er urolig å kjempe redd for at det ikke er samboeren min som er far likevel. Kan ultralydene ta så feil? Jeg vet ikke hva jeg ska forholde meg til eller hvem jeg ska stole på? Har pratet med moren min om dette og hun sier hun hadde store mager i alle sine graviditeter, kan dette ligge i arv? At jeg bare har stor mage? Trenger sårt din mening, hvem tror du er far til barnet mitt?? Håper du har fått nok info til å hjelpe meg. Hilsen en veldig bekymret jente. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345555-hvem-kan-v%C3%A6re-far-til-barnet-mitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Alt stemmer sammen, bare ikke jordmors beregning ut fra symfyse-fundus målet! Det er ikke særlig profesjonelt av jordmor å antyde en ny termin ut fra et så usikkert funn som dette målet. Det er nettopp for å bestemme svangerskapets varighet med størst sikkerhet, at man har en standard undersøkelsen ved uke 18-19 som fastsetter terminen/varighet av svangerskapet. Den kan eller skal ikke endres ut fra det som senere finnes. Du kan gjerne hilsen jordmor og si at hun har gått langt over sin kompetanse ved å foreslå annet enn det som ble bestemt ved ’rutineultralyd’. Gled deg over svangerskapet som med meget stor sannsynlighet er med din samboer. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345555-hvem-kan-v%C3%A6re-far-til-barnet-mitt/#findComment-2932970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.