Gå til innhold

Ungene kommer skitne til meg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

14

• morsan

6

• Angustia

5

• frosken

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest verinoca

Synes du trekker noen usedvanlig gode konklusjoner av denne diskusjonen:-)

Må tilstå at jeg blir litt lattermild av hvordan slike tråder har en tendens til å "gå litt ut av kontroll".

Det blir gjerne sånn når trådstarter ikke selv er aktivt med i diskusjonen :-)

Gjest verinoca

''Slik mor fremstiller det så nekter ungene å dusje. Og andre her fremstiller det som nærmest overgrep å tvinge dem til det når de ikke vil.''

Jeg har tvunget mine i dusjen mange ganger. Men ikke kvelden de kommer hjem etter en ukes fravær. Det er et fryktelig dårlig tidspunkt for konflikter.

''Ei i parallellklassen ble mobbet fordi hun var skitten. (Hun var ikke ustelt i det hele tatt, men noen fikjk det for seg.)''

Så der hadde det altså ikke hjulpet samme hvor velstelt og ren hun var. Mobbing handler i mange tilfeller mer om trangen til å han noen å tråkke på og ha makt over, enn reelle anklagepunkter mot den som mobbes.

mvh

''Så der hadde det altså ikke hjulpet samme hvor velstelt og ren hun var. Mobbing handler i mange tilfeller mer om trangen til å han noen å tråkke på og ha makt over, enn reelle anklagepunkter mot den som mobbes.''

Enig i det, men det hjelper ikke å være ustelt. Det er poenget.

Gjest verinoca

Ber om at videre innlegg er i tråd med det jeg opprinnelig spurte om.

Hvordan jeg taklet dette nå denne ene kvelden er allerede historie og jeg ser ingen grunn til at det behøver å debatteres videre. Var det det jeg ønsket hadde jeg aldri startet denne tråden.

Trenger råd for videre håndtering, og takker også for alle gode tips som allerede har kommet.

Det er greit det, men jeg skjønner i bunn og grunn ikke resonnementet ditt når du er så oppgitt over far og dårlig hygiene at du skriver innlegg om det, men du tar ikke selv tak og dusjer ungene.

Så enten må du selv ta tak, eller så har du liten klagerett, tenker jeg.

Annonse

Gjest verinoca

Jeg tror ofte at menn (fedre) rett og slett ikke tenker over dette med rene/pene/matchende klær eller nybadede duftende barn, på samme måte som kvinner (mødre) gjør.

Kvinner setter ofte litt mere "stolthet" i hvordan barna fremstår utad. Og i dette ligger jo bl.a rene klær og at ungen ser velstelt ut.

Menn tenker adskillig mindre over slike ting. Og har nok ofte en helt annen toleranse-grense for hva de anser som "akseptabelt" skittent.

Hvis barna leveres direkte til deg etter en dag med aktiv utelek, så er det ikke rart at de har blitt skitne, selvom de, i teorien, kunna ha vært gullende rene kvelden i forveien.

Du skriver jo at det ble bedre da du påpekte det en gang. M.a.o virker det som han måtte bli gjort oppmerksom på problemet for å vite at det eksisterte.

Jeg synes du bør prøve å gjenta dette. Og si på en pen måte at "du blir glad hvis han kan prøve å levere dem "skoleklare" til deg, så dere kan bruke den første kvelden sammen til å prate litt og kose dere, istedet for å måtte stelle seg for skoledagen.

Ellers synes jeg det høres ut som et sunnhets-tegn hvis barna blir skitne hos far pga aktivisering og utelek i frisk luft.

Heller det, enn å få tilbake "plettfrie" unger som har sittet inne foran TV hele uka...

''Ellers synes jeg det høres ut som et sunnhets-tegn hvis barna blir skitne hos far pga aktivisering og utelek i frisk luft. ''

Men man behøver jo ikke samle opp møkka over hele uka for det? Unger som har dusjet kan godt ha vært ute og lekt hele dagen de og. Ser ikke at dette utelukker hverandre på noe vis. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...