Gå til innhold

Er det sikkert at jeg er smittet?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt ubeskyttet samleie md en person flere ganger. Han har nå fortalt at han har vært og testet seg og det viste seg at han har klamydia. Er det da sikkert at jeg har blitt smittet????

Jeg har ikke lyst på noen underlivsundersøkelse og helst unngå legebesøk og.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34562-er-det-sikkert-at-jeg-er-smittet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her får du bare krype til korset og ta ansvar for din egen ansvarsløshet. Ikke bli sint, det er ikke vondt ment, men du bør kanskje avstå fra sex helt (eller i det minste ubeskyttet) dersom du ikke er beredt til å gå til lege!

Slikt skjer, klamydia er blitt skremmende vanlig. Du får ringe et legesenter og si at du regner det som sikkert at du har fått det, og spør om du kan få medisin for klamydia uten å måtte undersøkes. Det er verdt et forsøk, men jeg synes jaggu meg at du burde pelle deg til legen. Det er sånne som deg som sprer faenskapet videre, når de aldri tør å komme seg til lege for kontroller nå og da.

Det er vel ikke _sikkert_

Det som er sikkert er at jenter som er seksuelt aktive og attpå til har ubeskyttet sex, bør ha jevnlige underlivsundersøkelser! Dette er noe du bare må. Finn deg en kvinnelig lege og bare kom i gang med det! Du kan ikke gå hele livet uten, så da er det like godt å starte nå!

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke sikkert, men meget sannsynlig og du bør få foretatt en undersøkelse så fort som mulig. Chlamydia kan gi en underlivsbetennelse som kan ødelegge egglederne, og det kan i værste fall føre til sterilitet. Derfor er det viktig med en undersøskelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...