Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har noen spm i forbindelse med antistoffer mot egne egg og antistoffer mot mannens sædceller.

Jeg har forsøkt å bli gravid i flere år, men egget vil ikke feste seg til livmoren. Via IVF vet jeg at egget blir befruktet og deler seg.

Det jeg lurer på er om jeg kan ha antistoffer mot egne egg og derfor blir egget utstøtt, evt. forholdet mellom mannens sæd og min livmorslimhinne ikke fungerer ?

Kan dette være årsaker til at eggene ikke vil feste seg?

Hvordan kan jeg finne ut dette? Blodprøve?

Om det er tilfelle at jeg har antistoffer, kan jeg gjøre noe med det?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34578-antistoffer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Antistoffer mot egne egg er meget sjelden og det vil gi en slags overgangsalder, at eggmodning og eggløsning uteblir. Vi vet vel ikke så mye om hvorfor egget ikke fester seg, men det skjer nok ganske ofte. Det er lite trolig at det har noe med antistoffer eller uheldig reaksjon å gjøre. Det finnes ikke slike tester som du antyder (det jeg vet). Hos 'eldre' kvinner (over 30-35 år) er det vanskeligere å få til en graviditet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34578-antistoffer/#findComment-134144
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...