sassadikte Skrevet 4. september 2001 Del Skrevet 4. september 2001 Jeg er ei jente på 19 år som plutselig opplevde å finne MASSE blod i senga etter samleie. Hadde vært ute på byen samme kveld i lys bukse men ingenting hadde kommet i den. Har tatt P-sprøyten i 1 1/2 år nå og ikke hatt mensen på like lang tid. Jeg har opplevd en gang før å få mensen når jeg var forsinket med p-sprøyten, men nå har jeg nettopp tatt den og var bare to dager over tiden. Jeg har hørt at man har ca.14 dager på seg uansett etter fristen og jeg er ikke fast seksuelt aktiv for tiden så jeg kan ikke være gravid. Men så skjedde nå dette samleiet forrige helg og jeg ble skremt av alt blodet. Nå har ikke jeg hatt sex når jeg har hatt mensen før, så jeg vet ikke om det er like store mengder som kom ut denne gangen. Jeg lurer på om dette kan være noe farlig (evt. et symptom på en eller annen kjønnssykdom) ettersom jeg ikke blødde hverken før eller etter, bare under selve samleiet. Håper ikke dette er noe som plutselig kan skje, i så fall er jeg glad for at det skjedde med eksen min som jeg er trygg på. Forresten, er alt legebesøk og medisin gratis i forbindelse med kjønnssykdommer? Håper på svar.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34579-blod-i-senga/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ditt blod? Skrevet 5. september 2001 Del Skrevet 5. september 2001 Er du sikker på at det var ditt blod? Det er relativt vanlig at strengen på penis kan få en rift, og det blør MASSE. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34579-blod-i-senga/#findComment-133492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. september 2001 Del Skrevet 9. september 2001 Legebesøk på spesielle poliklinikker for hud og kjønnssykdommer samt medisiner er gratis, se vedlegg om, blødning ved samleie. Årsak til blødning ved samleie eller mellomblødninger kan være det man betegner som en "ektopi". Det betyr at den slimhinne som finnes på innsiden av livmorhalsen (i kanalen) har vokst ut på overflaten, utsiden av livmorhalsen. Det skyldes østrogenhormonets påvirkning og ses derfor både ved bruk av p-pille og hos gravide (og også hos andre kvinner!). Denne slimhinne er blodrik og tynn og blør lett ved berøring (som gynekologisk undersøkelse, samleie, hard avføring). Det er helt ufarlig. Få legen til å undersøke om du har en slik forandring. I noen tilfeller kan man med laser få den bort, men ofte vokser slimhinnen ut igjen etter noen tid. Pensling har ingen effekt. Det er heller ikke uvanlig at det kan komme blødning på eggløsningstidspunktet (to uker før mensen kommer), det skyldes hormonelle forhold. I sjeldne tilfeller kan det være andre unormale forhold på livmorhalsen, både godartede og ondartede, derfor er det viktig med en undersøkelse før man slår seg til ro. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34579-blod-i-senga/#findComment-134153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.