Gå til innhold

Angel sounds doopler... Trygt?

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt meg en doopler som jeg tenkte å bruke korte perioder av og til bare for å sjekke status der inne. :) Det sises at det er helt trygt å bruke, men er det noen som har hørt noe annet, elelr har linker? Hvor ofte er det ok å brnytte seg av denne?

Vi fikk høre hjerteslagene til lille på lørdag kveld, da var jeg 10+2. Herlig lyd! :)

Det blir neppe så mange uler på meg som sist, så jeg vil ha denne så jeg kan sjekke av og til hvis jeg tror det er noe galt. Hendte flere ganger sist at poden lå stille i nesten to døgn, og siden jeg har risikosvangerskap var det rett inn for sparketest. Tror denne kan hjelpe meg å forholde meg mer rolig når jeg får sjekka at det er liv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345933-angel-sounds-doopler-trygt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Vi fikk høre hjerteslagene til lille på lørdag kveld, da var jeg 10+2. Herlig lyd! :)''

Høres merkelig ut at dere skal ha funnet hjertelyden så tidlig med mindre det var gjort av progesjonelt helsepersonell... Sikker på at du ikke er lengre på vei?

''Vi fikk høre hjerteslagene til lille på lørdag kveld, da var jeg 10+2. Herlig lyd! :)''

Høres merkelig ut at dere skal ha funnet hjertelyden så tidlig med mindre det var gjort av progesjonelt helsepersonell... Sikker på at du ikke er lengre på vei?

Ja, jeg har vært på tidlig ul (7+5 og terminen min stemte). Det var ikke min puls i hvert fall. :) Det var veldig "langt borte" , og så mista vi lyden siden doppleren ble skyvd på, og fant ikke lyden igjen.. men jeg er 150% sikker på at det er hjertelyden vi hørte. Tok så mange Ul´er med sønnen, og hørte hjertelyden for noen uker siden så vet godt hvordan det høres ut.. Ikke til å ta feil av.

Jeg vet om flere som har hørt lyden i uke 10 med angel sound. :) enda tidligere med baby watchere som jordmødre og leger bruker.

Ja, jeg har vært på tidlig ul (7+5 og terminen min stemte). Det var ikke min puls i hvert fall. :) Det var veldig "langt borte" , og så mista vi lyden siden doppleren ble skyvd på, og fant ikke lyden igjen.. men jeg er 150% sikker på at det er hjertelyden vi hørte. Tok så mange Ul´er med sønnen, og hørte hjertelyden for noen uker siden så vet godt hvordan det høres ut.. Ikke til å ta feil av.

Jeg vet om flere som har hørt lyden i uke 10 med angel sound. :) enda tidligere med baby watchere som jordmødre og leger bruker.

Fastlegen min fant også hjertelyden i uke 10, ganske fasinerende! :)

Gjest Dolores77

Så tidlig? Da tror jeg nok du har hørt din egen hjertelyd.

De sier ulempen med å lytte selv er at lyden er så vanskelig å finne.

Det er ikke vanlig å kunne høre lyden utenpå magen før etter uke 12-14...

før det må man som oftest ta innvendig doppler.

Jeg tror ikke det er farlig, men ville ikke gjort det ofte da det er lite forskning på feltet.

Det er jo bare lydbølger men likevel....

Jeg tror ikke det er farlig, men ville ikke gjort det ofte da det er lite forskning på feltet.

Neida, det var ikke min puls. Fant min puls først. Et babyhjerte slår mye mye fortere enn et voksent, så hører godt forskjell på det. Hørte det igjen i går, og da var lyden mye sterkere enn på lørdag :)

Jeg vet veldig godt hvordan et fosterhjerte høres ut, vært på 11 ultralyder (en gang nå og 10 sist), så den lyden kjenner jeg godt igjen.

Annonse

Legen min fant lyden i uke 11+0 på første svangerskapskontroll sist, så det er fullt mulig :)

Kommer sikkert litt an på hvor mye "polstring" man har også. Det var forresten samboern min som fant lyden på lørdag og i går..

Såvidt jeg vet bruker den ultralyd, og det er vel ikke helt opplest og vedtatt at uttalt bruk av ultralyd er helt ok.

I tillegg verserer det en del rykter rundt på nett om at dette kan forstyrre hjerterytmen før uke 11.

http://www.storkhjalp.com/angelsounds.asp

Det var iallefall grunnene til at jeg valgte å ikke kjøpe en.

Men brukt med måte burde det jo ikke være noe problem :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...