Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid. Var hos gynekolog i går og fikk vite at jeg er 5+1. Siste menstruasjon begynte 14 mars. Det som var rart var at hun ikke kunne se noe foster i livmor enda ( ultralyd). En årsak kan være at det er for tidlig, en annen er at det er svangerskap utenfor livmor. Jeg skulle egentlig ut å reise men fikk forbud mot dette nå i tilfelle. Jeg skal på ny ultralyd om en uke for å se om det har skjedd noen endring. Har det ikke det så er det jo ingen tvil om hva det er. Jeg lurer på hvor raskt man egentlig kan se foster i livmor og om det er sannsynlig at det ikke er synlig enda hos meg? Jeg føler meg ikke så pigg, jeg har hatt en del vondt i magen og litt sånn stråling i magen, merkelig følelse. I tillegg så kjenner jeg det godt i brystene samt at jeg må tisse veldig ofte.Jeg fryser også en del. Det er lenge å vente en uke på å få svar på dette og jeg må vel innrømme at mgefølelsen ikke er så god. Blir takknemlig for svar! -Janne

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346035-graviditet-utenfor-livmoren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.doktoronline.no/articles/pregnancy/ekstrauterin_graviditet.html

Symptomene dine er helt OK som tidlig gravid. Men vær obs hvis du får blødninger eller sterke smerter, da må du til lege med én gang.

Ved 6-7 uker ser man fosteret på innvendig UL. Hvis alt annet ved graviditeten virker normalt, bortsett fra at fosteret ikke var overbevisende synlig ennå, tror jeg det er ganske stor sjanse for at alt er i orden.

Jeg fikk selv en liknende beskjed sommeren 1998, men jeg hadde blødninger i tillegg, og legen sa ganske at det godt kunne være en spontanabort eller et svangerskap utenfor livmoren.

Han fylte 11 år for en måned siden.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...