Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 30 år med to barn i alderen 10 og 6 år. Jeg og min mann har bestemt oss for å få et barn til før vi legger opp. Tok derfor ut spiralen i april. Har til min store sorg ikke blitt gravid ennå. Med de to andre ble jeg gravid med en gang. Da jeg tok ut spiralen i apr. ble det oppdaget at jeg hadde soppinfeksjon.

Kan dette ha noen innvirkning?

Ellers så er mensen ganske regelmessig. Fikk mensen 7 aug. og nå sist 2 sept. Den varer fra 3-4 dager.

Mannen min har vært en ivrig syklist med ganske mange timer på sykkelsetet. Han er 10 år eldre enn meg. Kan dette ha noen innvirkning på at jeg ikke har blitt gravid ? Hva kan jeg eventuelt gjøre?

Jeg tror nok også at jeg veier en 7-8 kg for mye. Kan dette også ha noen innvirkning på muligheten på å bli gravid?

Hilsen ei som ønsker så veldig å bli gravid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34608-%C3%B8nsker-%C3%A5-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ha litt mer tålmodighet, sopp fører ikke til barnløshet. Med alderen tar det gjerne lengre tid. Din vekt spiller neppe noen rolle hvis du har regelmessig menstruasjon. Din manns alder spiller ikke særlig rolle og heller ikke hans sykling. Søk lege hvis det går mer enn et år. Lykke til, se vedlegg.

Hvis en kvinne er mellom 20 og 30 år og har ubeskyttet samleie 3 ganger i uken er graviditetsratene:

1 måned: 30%

2 måneder: 45%

3 måneder: 55%

6 måneder: 65%

1 år: 80%

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...