Gå til innhold

Kan en klare seg helt uten onani?

Anbefalte innlegg

Gjest Eyafjajakiulla

Jeg er kristen og har kommet i en uheldig situasjon ved at jeg gjør dette regelmessig. Så har jeg vært singel lenge dessverre.

På en måte tenker jeg at hvorfor er det så galt. Jeg skader jo ingen eller meg selv. Og samtidig så føler jeg dette at jeg gir etter for impulser og lyster jeg selv egentlig burde kontrollere.

Funker det slik som annen avhengighet at jeg kan bestemme meg for å kutte ut 1 md. Så 2,3,4++++ . Så vil jeg ikke ha behovet for å onanere lenger. Det kan jo hende at jeg rett og slett er blitt avhengig.

Har dere noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346091-kan-en-klare-seg-helt-uten-onani/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg er også kristen, men ser absolutt ikke på onani som synd. Har ikke hørt snakk om det i kirkelige sammenhenger på årtier.

Så jeg synes du skal fortsette når du har glede av det.

For meg personlig har ikke onani vært det helt store - så det er ekstremt sjelden jeg gjør det (1-2 ganger i året kanskje...) - men det har ingenting med kristendommen å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...