Gjest Urda Skrevet 5. september 2001 Del Skrevet 5. september 2001 samboeren min og jeg har nå forsøkt i 1,5 år å bli gravid, men til ingen nytte. Jeg har brukt p - piller i 5,5 år før vi bestemte oss for å forsøke å få barn. Nå lurer jeg på om p - pillene kan ha ødelagt et eller annet. Det kjennes ikke ut som jeg har eggløsning, men mensen kommer mer eller mindre som normalt hver gang. (varierer om det er 4, 5 eller 6 uker mellom hve gang). Går det an å tilføre kroppen hormoner for å få tilbak eggløsninga, eller er det noe annet jeg kan gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34644-vanskeligtheter-med-%C3%A5-bli-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 6. september 2001 Del Skrevet 6. september 2001 Jeg synes du skal få en avtale hos en lege/gynekolog som kan følge deg opp med blodprøver for å sjekke om du virkelig har eggløsning. Kjennes det ut som om du ikke har dette, er det selvfølgelig årsaken til at du ennå ikke er gravid. Hvorvidt p-pillene har noen innvirkning, tviler jeg på. Hadde det vært kjent at p-piller kan føre til problemer med å bli gravid i neste omgang, hadde de neppe vært i salg. Det er enkelte kvinner som ikke har normal menssyklus, som innebærer regelmessig eggløsning. Dette kan komme av flere årsaker, og det er viktig å få klarhet i dette. En ting man i dag vet, er at kvinner som er undervektige eller sterkt overvektige, og spes. hvis de røyker i tillegg, kan ha problemer med fertiliteten. Kvinner som driver hard idrett, spes. utholdenhetsidretter, kan også få slike problemer. Jeg vet imidlertid at enkelte har glede av å legge om livsstilen, samtidig som enkelte også har fått hjelp av alternativ medisin, som f.eks. akupunktur. Henvend deg evt. til forum for alternativ medisin her på Dol. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34644-vanskeligtheter-med-%C3%A5-bli-gravid/#findComment-133742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.