Gå til innhold

vanskeligt'heter med å bli gravid

Anbefalte innlegg

samboeren min og jeg har nå forsøkt i 1,5 år å bli gravid, men til ingen nytte. Jeg har brukt p - piller i 5,5 år før vi bestemte oss for å forsøke å få barn. Nå lurer jeg på om p - pillene kan ha ødelagt et eller annet. Det kjennes ikke ut som jeg har eggløsning, men mensen kommer mer eller mindre som normalt hver gang. (varierer om det er 4, 5 eller 6 uker mellom hve gang). Går det an å tilføre kroppen hormoner for å få tilbak eggløsninga, eller er det noe annet jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34644-vanskeligtheter-med-%C3%A5-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes du skal få en avtale hos en lege/gynekolog som kan følge deg opp med blodprøver for å sjekke om du virkelig har eggløsning. Kjennes det ut som om du ikke har dette, er det selvfølgelig årsaken til at du ennå ikke er gravid. Hvorvidt p-pillene har noen innvirkning, tviler jeg på. Hadde det vært kjent at p-piller kan føre til problemer med å bli gravid i neste omgang, hadde de neppe vært i salg. Det er enkelte kvinner som ikke har normal menssyklus, som innebærer regelmessig eggløsning. Dette kan komme av flere årsaker, og det er viktig å få klarhet i dette. En ting man i dag vet, er at kvinner som er undervektige eller sterkt overvektige, og spes. hvis de røyker i tillegg, kan ha problemer med fertiliteten. Kvinner som driver hard idrett, spes. utholdenhetsidretter, kan også få slike problemer. Jeg vet imidlertid at enkelte har glede av å legge om livsstilen, samtidig som enkelte også har fått hjelp av alternativ medisin, som f.eks. akupunktur. Henvend deg evt. til forum for alternativ medisin her på Dol.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...