Gå til innhold

Hjelp - bordplassering i konfirmasjon??

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på hva som er skikk og bruk når det gjelder bordplassering i konfirmasjon ved skilte foreldre og ny partner?

Min samboers eks har ordnet med bordplassering i konfirmasjon til deres sønn. Hun har ikke ny partner, mens vi har vært samboere i snart 2 år. Konfirmanten er plassert i midten, med mor og far på hver side. Så besteforeldre, og en fadder ytterst. Det er en hestesko, og jeg er plassert innerst i hjørnet på det ene langbordet med ryggen til konfirmantbordet hvor min samboer sitter.

Etter å ha kikket litt på nettet ser jeg at det er vanlig at partnere sitter sammen når foreldrene er skilte. Min samboer blåser i det hele og mener at de kanskje har andre regler for bordplassering her oppe., mens jeg føler meg utilpass over denne plasseringen.

Hva er korrekt skikk og bruk, og hva mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346498-hjelp-bordplassering-i-konfirmasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

13

• Sorgfri

10

• PieLill

9

• morsan

7

Mest aktive i denne tråden

Jeg har ikke tenkt på det ennå (det er ennå 3 år til jeg har konfirmant), men jeg ville gjort som du sier - plassert mor og far på hver side av konfirmanten og så deres partnere ved deres side igjen. Å plassere stemora med ryggen til i et hjørne hadde jeg definitivt IKKE gjort!

Hvis din samboer blåser i det så ville jeg gjort det også. Dette er konfirmantens dag og det er det viktigste. Det varierer en del hvordan nye partnere blir plassert og jeg ville ikke tenkt særlig på dette.

''Hvis din samboer blåser i det så ville jeg gjort det også.''

Mener du det? Jeg hadde blitt kjempelei meg dersom jeg ble plassert med ryggen til konfirmanten, langt borte fra nærmeste familie dersom jeg var samboer med konfirmantens far.

Mener du det? Jeg hadde blitt kjempelei meg dersom jeg ble plassert med ryggen til konfirmanten, langt borte fra nærmeste familie dersom jeg var samboer med konfirmantens far.

Samme her. Ikke nok med å bli plassert langt vekk, men sikkert også sammen med eks-samboerens looniefamilie. Grøss. Jeg skjønner at jeg har noe å se fram til.

Annonse

*flirer igjen* Jeg melder meg som servitør for å redde stemninga ;-)

Ta plass. Jeg skal gi deg datoen. Den er allerede bestemt, i likhet med hvilke typer kake som skal bakes av hvem. Du har godt og vel ett år på deg til å stille forberedt.

Did I mention loonies...?

Ta plass. Jeg skal gi deg datoen. Den er allerede bestemt, i likhet med hvilke typer kake som skal bakes av hvem. Du har godt og vel ett år på deg til å stille forberedt.

*hehe* Jeg må psyke meg opp, altså? Og i tillegg være forberedt på debriefing med en psykolog i etterkant? ;-) Holy crap. Kan bli interessant. Den dagen bør filmes ;-D

Samme her. Ikke nok med å bli plassert langt vekk, men sikkert også sammen med eks-samboerens looniefamilie. Grøss. Jeg skjønner at jeg har noe å se fram til.

Du får få dem til å invitere meg! Jeg har (dessverre) lang erfaring med å bli plassert i nærheten av loonies...

Annonse

Datoen er det nok ikke looniesene som har bestemt, men kirken evt. hvemdetnåersomarrangererborgeligkonf. :o)

Men har de bestemt menyen alt nå - ett år før selskapet? Du verden.

Datoen er det nok ikke looniesene som har bestemt, men kirken evt. hvemdetnåersomarrangererborgeligkonf. :o)

Men har de bestemt menyen alt nå - ett år før selskapet? Du verden.

"De" har ikke bestemt noe som helst. ;)

Og datoen: Lang historie. Nevermind. Loonies.

Vel, det er nå ikke så langt borte. Jeg skal sitte innerst inne i hesteskoen...nærmest konfirmantbordet og min samboer men med ryggen mot. Og overfor hans bror med forlovede. Sæsteren sitter lengst ut på konfirmantbordet.

Jeg tenker at dette er konfirmantens dag og konfirmantens selskap. Den dagen får skilte foreldre nye samboere og alle andre innrette seg for at festen skal bli best mulig for hovedpersonen.

Ikke bruk krefter på å irritere deg over dette, men heller på å finne ut hvordan du kan bidra til at dette blir en god, harmonisk og minnerik dag for ungdommen som feires.

mvh

I min sønns konfirmasjon satt foreldrene på hver sin side av konfirmanten. Faren har ny samboer, og det var naturlig at hun satt sammen med faren. Tross alt har jo konfirmanten mye kontakt med sin stemor også, det ville ikke føltes riktig å ekskludere henne til en annen plass på denne dagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...