Snikkersen Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hei Jeg har bare hatt ett (langt) forhold tidligere, og det var et lite bra forhold for meg, da jeg hele tiden var den som bøyet av, og var lite tydelig på hvordan jeg ønsket at ting skulle være. Nå er jeg redd for at jeg er opp ei samme situasjon. Vi er voksne kjærester som har vært sammen i ca 5 mnd. Begge har barn fra tidligere forhold. vi bor ca 1,5 times kjøretur fra hverandre. Fordi han har barna annenhver uke, og jeg hele tiden bortsett fra annenhver helg, har han veldig mye mer barnefri enn meg. for han fungerer det å være hos meg og så dra på jobb dagen etter, da det er mot køen, og jobben hans ligger midt imellom våre boliger. Jeg synes jeg ser han alt for lite, og han pleier å komme sent og dra tidlig når han kommer. Når han kommer, er litt opp til han, når det passer og når han orker. Men når han kommer er han god og kjærlig, og er opptatt av meg og mitt. Jeg venter. Hele tiden. Og jeg begynner å bli litt sliten av ikke å vite om han har lyst til å ta seg en tur i hans barnefrie uke, eller i hans barnefrie helg. Skulle ønske at han han ville være hos meg hele helgen, ikke bare om natten. føler litt at jeg bare en en sengekompis, og ikke noe mer :-( Det vil jeg ikke være, for jeg er glad i han. Jeg har hilst på barna hans og deres mor. Vi har vært på hyttetur og storbylanghelg sammen, og det siste var superkoselig for begge. Han har presentert meg for en nabo som "kjæresten min", men jeg har ikke hilst på familien hans. Han har hilst på min søster og min bror. Jeg er såpass uerfaren, og redd for å dytte han unna ved å mase, at jeg ikke helt tør å ta opp dette med han. Jeg vil jo også at han skal besøke oss fordi han selv vil, og ikke fordi jeg har mast og at det er en plikt. Men er ordentlig kjæresteforhold er vel ikke slik?! Kanskje han begynner å miste interessen? I så fall vil jeg jo gjerne vite det, sånn at jeg kan slutte leken mens den er god for å gå videre i livet. Det tar så mye energi fra meg å gå å tenke på dette... Han er ganske flink til sende koslige sms'er i løpet av uken når vi ikke har sett hverandre. Vi er i kontakt med hverandre stort sett hver dag, på telefon eller sms. Men jeg føler ikke at det er nok for meg...Jeg er veldig forelsket i han, og det vet han. Noen ganger føler jeg litt at han leker meg meg, men han forteller meg jo også fine ting. Men når jeg skriver i en sms at jeg savner han, så svarer han aldri det samme tilbake.... Hvordan skal jeg ordlegge meg for å snakke med han om dette uten å skyve han bort? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abakle Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Jeg har lest at noen menn har andre interesser i tillegg til kjæreste. Noen jeg leste om hadde både kamerater og fritidsinteresser eller hobbyer. I tillegg skal det visst være slik at menn uten fast kvinne i huset både må vaske klær, gulv og kopper samt lage mat. Kan det være at kjæresten din er en sånn mann? Jeg har hørt at slike bør en være skeptiske til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2944753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Jeg har lest at noen menn har andre interesser i tillegg til kjæreste. Noen jeg leste om hadde både kamerater og fritidsinteresser eller hobbyer. I tillegg skal det visst være slik at menn uten fast kvinne i huset både må vaske klær, gulv og kopper samt lage mat. Kan det være at kjæresten din er en sånn mann? Jeg har hørt at slike bør en være skeptiske til. Hei Det er jo klart at han har et annet liv også, og det er jo det som gjør han interessant. Mulig det er så enkelt som det :-) håper! Han har jo barna annenhver uke, og da rekker han ikke stort mer. Dessuten forventer jeg ikke at han alltid skal kjøre til meg, når jeg har barnefri prøver jeg å være hos han. Han jobber også mer de ukene han har barnefri, for å kunne jobbe mindre mens de er hos han. Det er jo veldig fint for barna hans. Jeg er nok bare generelt usikker, og har blitt så glad i han at jeg føler meg sårbar og redd for å miste han....Og så liker jeg ikke det sterke savnet, og det å vente. Vente hele tiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2944770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sorgfri Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Hei Det er jo klart at han har et annet liv også, og det er jo det som gjør han interessant. Mulig det er så enkelt som det :-) håper! Han har jo barna annenhver uke, og da rekker han ikke stort mer. Dessuten forventer jeg ikke at han alltid skal kjøre til meg, når jeg har barnefri prøver jeg å være hos han. Han jobber også mer de ukene han har barnefri, for å kunne jobbe mindre mens de er hos han. Det er jo veldig fint for barna hans. Jeg er nok bare generelt usikker, og har blitt så glad i han at jeg føler meg sårbar og redd for å miste han....Og så liker jeg ikke det sterke savnet, og det å vente. Vente hele tiden. Hei! Min kjæreste/samboer er nok slik han også. Veldig stort behov for frihet, dvs. kunne bestemme selv hva han vil og når han vil det. Trenger å ha tid helt for seg selv iblant, uten unger rundt seg. Han har sine hver onsdag og annenhver helg, mens jeg har jo mine hele tiden. Så jeg forstår det. Det har tatt meg litt tid å forstå at noen menn (jeg kjenner flere faktisk) er sånn at de er redd for å bli for bundet. Da føler de seg kvalt...unger, husarbeid, ting som skal gjøres, kjæreste som vil ha oppmerksomhet...de må ut og ha litt luft rett og slett. Uten at det betyr at de er mindre glad i kjæresten sin for det. :-) Han kjæresten din er ikke født i Skytten vel? Både min nåværende og en eks er det, og de er akkurat samme typen. ;-) Jeg foreslår at du tar deg en prat med ham og forteller om dine tanker. Det er mye bedre å ta den praten nå enn å gå og gruble og ha det vondt. Tro meg, jeg har vært der. Klem fra meg. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2945099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Hei! Min kjæreste/samboer er nok slik han også. Veldig stort behov for frihet, dvs. kunne bestemme selv hva han vil og når han vil det. Trenger å ha tid helt for seg selv iblant, uten unger rundt seg. Han har sine hver onsdag og annenhver helg, mens jeg har jo mine hele tiden. Så jeg forstår det. Det har tatt meg litt tid å forstå at noen menn (jeg kjenner flere faktisk) er sånn at de er redd for å bli for bundet. Da føler de seg kvalt...unger, husarbeid, ting som skal gjøres, kjæreste som vil ha oppmerksomhet...de må ut og ha litt luft rett og slett. Uten at det betyr at de er mindre glad i kjæresten sin for det. :-) Han kjæresten din er ikke født i Skytten vel? Både min nåværende og en eks er det, og de er akkurat samme typen. ;-) Jeg foreslår at du tar deg en prat med ham og forteller om dine tanker. Det er mye bedre å ta den praten nå enn å gå og gruble og ha det vondt. Tro meg, jeg har vært der. Klem fra meg. :-) Hei Nei, han er ikke skytte :-) Jeg håper det bare er det som er årsaken. du har nok rett, jeg bør ta det opp med han, men jeg vet ikke helt hvordan. Jeg er redd for å irritere han, og skyve han unna. Han kan få masse egentid så lenge jeg vet at det er derfor, og at det ikke er fordi han har mistet interessen for forholdet! Det er mange ting som tyder på at han liker meg godt, så jeg får prøve å tenke på det i steden for å gruble, og så finne en riktig anledning og ta det opp med han.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2945130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg synes ikke det er utidig mas om du kaster fram et forslag av typen "kunne du tenkt deg at vi var sammen mesteparten av helgen en gang vi er uten barn begge to, ikke bare overnatte her?" Still deg helt åpen ang. hvor dere i så fall skulle være og hva dere skulle gjøre, og ta det opp ansikt til ansikt, ikke pr. SMS. Hvis han absolutt ikke kunne tenkt seg det sånn en gang innimellom, altså ikke hver eneste "frihelg", har du rett til å føle deg litt for langt nede på prioriteringslista synes 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2945137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg har lest at noen menn har andre interesser i tillegg til kjæreste. Noen jeg leste om hadde både kamerater og fritidsinteresser eller hobbyer. I tillegg skal det visst være slik at menn uten fast kvinne i huset både må vaske klær, gulv og kopper samt lage mat. Kan det være at kjæresten din er en sånn mann? Jeg har hørt at slike bør en være skeptiske til. Jo - men tror du ikke en mann som var reelt interessert, hadde droppet gulvvasken iblant for heller å være sammen med kjæresten, ikke alltid vente til sengetid fordi han måtte ta huset først? Jeg skjønner godt at Snikkersen har lyst til å gjøre ting sammen med ham utenfor senga også, selv om hun gir ham rom for et eget liv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2945143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg har lest at noen menn har andre interesser i tillegg til kjæreste. Noen jeg leste om hadde både kamerater og fritidsinteresser eller hobbyer. I tillegg skal det visst være slik at menn uten fast kvinne i huset både må vaske klær, gulv og kopper samt lage mat. Kan det være at kjæresten din er en sånn mann? Jeg har hørt at slike bør en være skeptiske til. ''I tillegg skal det visst være slik at menn uten fast kvinne i huset både må vaske klær, gulv og kopper samt lage mat. '' De fleste av oss som har barn forsøker å få unna det meste av slikt noe mens barna er tilstede og våkne, slik at man kan få tid til egne ting eller bare slappe av når barna er i seng eller man har mulighet for litt alenetid. Særlig om man har en ganske ny kjæreste synes jeg det er litt rart om man ikke bestreber seg på dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2945145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Du bør kunne kreve et minstemål av forutsigbarhet. Litt må han kunne planlegge for at ikke du bare skal gå der å vente. Du kan også si at han må komme før et visst tidspunkt på kvelden, eller ikke komme i det hele tatt. Du kan også si at om han vil komme på impuls må det avtales innen en viss tid. Det kan virke som han i litt for stor grad tar som en selvfølge at du alltid er der og tar til takke med det du får. Kankje en idé at du gjør deg litt utilgjengelig. Eller at du en kveld ha kommer uanmeldt sender ham avgårde igjen fordi du f.eks. har venninner på besøk. Skaff deg en hverdag uavhengig av ham. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2946171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hei! Min kjæreste/samboer er nok slik han også. Veldig stort behov for frihet, dvs. kunne bestemme selv hva han vil og når han vil det. Trenger å ha tid helt for seg selv iblant, uten unger rundt seg. Han har sine hver onsdag og annenhver helg, mens jeg har jo mine hele tiden. Så jeg forstår det. Det har tatt meg litt tid å forstå at noen menn (jeg kjenner flere faktisk) er sånn at de er redd for å bli for bundet. Da føler de seg kvalt...unger, husarbeid, ting som skal gjøres, kjæreste som vil ha oppmerksomhet...de må ut og ha litt luft rett og slett. Uten at det betyr at de er mindre glad i kjæresten sin for det. :-) Han kjæresten din er ikke født i Skytten vel? Både min nåværende og en eks er det, og de er akkurat samme typen. ;-) Jeg foreslår at du tar deg en prat med ham og forteller om dine tanker. Det er mye bedre å ta den praten nå enn å gå og gruble og ha det vondt. Tro meg, jeg har vært der. Klem fra meg. :-) Av og til lurer jeg på hvordan menn med slike holdninger mener at deres kjæreste skal opprettholde sin frihet. Og hvor mye bundethet de synes det er greit å pålegge kjæresten for at de selv skal slippe å ta hensyn. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2946173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abakle Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 ''I tillegg skal det visst være slik at menn uten fast kvinne i huset både må vaske klær, gulv og kopper samt lage mat. '' De fleste av oss som har barn forsøker å få unna det meste av slikt noe mens barna er tilstede og våkne, slik at man kan få tid til egne ting eller bare slappe av når barna er i seng eller man har mulighet for litt alenetid. Særlig om man har en ganske ny kjæreste synes jeg det er litt rart om man ikke bestreber seg på dette. Nå er det vel ikke bare å ta seg en kjapp kveldstur når kjøreveien en vei er på 90 minutter? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2946198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abakle Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Jo - men tror du ikke en mann som var reelt interessert, hadde droppet gulvvasken iblant for heller å være sammen med kjæresten, ikke alltid vente til sengetid fordi han måtte ta huset først? Jeg skjønner godt at Snikkersen har lyst til å gjøre ting sammen med ham utenfor senga også, selv om hun gir ham rom for et eget liv. Selvsagt har hun lyst til det, og like selvsagt bør hun kunne forvente noe planlegging slik at hverdagen for henne også blir litt mer forutsigbar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2946199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Til alle dere: magefølelsen/usikkerheten min var riktig: i går dumpa han meg. Nå er jeg bare kjempelei meg, griner, orker ikke gå på jobb, ikke spise. Jeg er selv overrasket over at jeg reagerer så sterkt! Føler virkelig at deette er VONDT. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2946268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Til alle dere: magefølelsen/usikkerheten min var riktig: i går dumpa han meg. Nå er jeg bare kjempelei meg, griner, orker ikke gå på jobb, ikke spise. Jeg er selv overrasket over at jeg reagerer så sterkt! Føler virkelig at deette er VONDT. Uffda. Klart du er skuffet. Men kanskje bra det ikke varte enda lenger, hvis dere hadde så ulike forventninger. Ikke kryp, vær glad du er kvitt ham. Gi det tid, så går det over. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2946280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Til alle dere: magefølelsen/usikkerheten min var riktig: i går dumpa han meg. Nå er jeg bare kjempelei meg, griner, orker ikke gå på jobb, ikke spise. Jeg er selv overrasket over at jeg reagerer så sterkt! Føler virkelig at deette er VONDT. Kjærlighetssorg er like ille uansett alder. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2946286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Til alle dere: magefølelsen/usikkerheten min var riktig: i går dumpa han meg. Nå er jeg bare kjempelei meg, griner, orker ikke gå på jobb, ikke spise. Jeg er selv overrasket over at jeg reagerer så sterkt! Føler virkelig at deette er VONDT. Huffda Det er alltid leit og vondt. Få det ut og bli ferdig med ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2946289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maja333 Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Til alle dere: magefølelsen/usikkerheten min var riktig: i går dumpa han meg. Nå er jeg bare kjempelei meg, griner, orker ikke gå på jobb, ikke spise. Jeg er selv overrasket over at jeg reagerer så sterkt! Føler virkelig at deette er VONDT. Jeg skulle egentlig ha svart på innlegget deg tidligere, men glemte det. Jeg er ikke overrasket over hva som har skjedd. Vi er i "samme båt", fordi min x har ganske lik opppførsel som din x. Min x har nettopp dumpet meg for 2. gang, selv om han foretok noen endringer av sin oppførsel da vi ble sammens igjen. Det satte jeg som KRAV til han, og jeg hadde aldri trodd han gjorde det samme mot meg igjen. Det var slutt i flere mnd. og jeg trodde at han da hadde tenkt grundig igjennom forholdet vårt, siden han var temmelig klar over at dette ville han ikke første gangen! Nå kommer han med "banale" unnskyldninger. Kan jeg spørre hvor gammel dere er? Jeg skjønner akkurat hvordan du har det med jobb, søvn og "hele pakka". Alle sier det er bare å gå videre, men det er ikke så enkelt! Jeg sa til min x første gangen at han ikke var interessert nok, men han nektet. Hva skulle man tro? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2946756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Til alle dere: magefølelsen/usikkerheten min var riktig: i går dumpa han meg. Nå er jeg bare kjempelei meg, griner, orker ikke gå på jobb, ikke spise. Jeg er selv overrasket over at jeg reagerer så sterkt! Føler virkelig at deette er VONDT. Stakkar deg. Det er kjempevondt med kjærlighetssorg. Gi deg tid til å sørge, men ikke grav deg ned i det som er vondt. Vi har blitt så voksne nå at vi vet det går over om en stund. Surv og klag og gråt til oss her på dol. Det kan gjøre godt det også. Masse trøsteklemmer fra... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2946768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Til alle dere: magefølelsen/usikkerheten min var riktig: i går dumpa han meg. Nå er jeg bare kjempelei meg, griner, orker ikke gå på jobb, ikke spise. Jeg er selv overrasket over at jeg reagerer så sterkt! Føler virkelig at deette er VONDT. Uff, vet det er vondt. I tillegg til tapet, det sluknede håpet og at du mister en du er glad i kommer nederlaget og tapet av selvtillitt (midlertidig!). Det føles ikke godt! Trøsten er at du antakelig er bedre tjent med en annen kjæreste, en som lengter etter deg og ønsker å tilbringe mest mulig tid med deg! Du har det vondt nå, men heretter går det bare én vei - oppover! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2946770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Til alle dere: magefølelsen/usikkerheten min var riktig: i går dumpa han meg. Nå er jeg bare kjempelei meg, griner, orker ikke gå på jobb, ikke spise. Jeg er selv overrasket over at jeg reagerer så sterkt! Føler virkelig at deette er VONDT. *trøst* Sånt er dritkjipt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346632-f%C3%B8ler-at-han-har-styring-p%C3%A5-n%C3%A5r-vi-skal-sees/#findComment-2946777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.