Gå til innhold

De gir ikke slipp!

Anbefalte innlegg

Gjest Bellevue82

Noen vil kanskje kalle dette et luksusproblem, men for meg er det ganske plagsomt. Det handler rett og slett om at mine eks-er rett og slett ikke gir opp og går videre. Jeg skal kort forklare: I løpet av mine 27 år, har jeg hatt tre langvarige forhold. Det siste ble jeg ferdig med i 2008, og har vært singel siden. Det er for så vidt jeg som har gjort det slutt alle tre gangene, selv om det offisielt het seg at "vi ble enige om det": Men fortsatt (og husk nå at det er ti år siden jeg gikk ut av det første forholdet) får jeg tekstmeldinger og telefoner fra dem. Som regel er det en hyggelig hilsen, gratulasjon eller lignende. Hvis jeg svarer hyggelig tilbake, kommer spørsmålet kjapt om vi ikke skal møtes igjen... To av dem ringer også med ujevne mellomrom. Jeg har lagret numrene, selv om jeg ikke vil ha dem, bare for å kunne avvise samtalene. Men da går det noen timer, så ringer det igjen... Eller kommer tekstmeldinger med spørsmål om å møtes "for en kaffe" eller noe i den retningen. Jeg svarer alltid at jeg ikke synes det er en god ide, og da blir de stille noen uker.

Jeg vet jeg kan bytte telefonnummer og bli anonymisert i telefonkatalogen, men det synes jeg egentlig ikke er greit. Jeg har ikke gjort noe som helst galt. Dessuten er det mange jeg VIL skal ha kontaktinformasjon på meg. Er det noen som har noen gode råd til hva jeg kan si for at dette skal ta en slutt? Ignorering og avvisning har ikke vist seg særlig effektivt. Også er det en runde man må ta tre ganger... Jeg blir helt svett...

PS: Hvis noen mener det har noen betydning, så er mine ekser to menn og en kvinne, og jeg er selv mann (bifil)...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346696-de-gir-ikke-slipp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner til problemet ditt. Har det på samme måte selv. Det eneste jeg har funnet ut fungerer, er å sende svar om at du ikke ønsker mer kontakt, og videre meldinger/telefonsamtaler ikke er ønsket, og at du ikke kommer til å svare på kontakt de tar.. Så må du holde dette. Oftest øker de da kontakten og sender mye sms/ringer, men du må bare gjøre det du sa - ikke svare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346696-de-gir-ikke-slipp/#findComment-2945763
Del på andre sider

Kjenner til problemet ditt. Har det på samme måte selv. Det eneste jeg har funnet ut fungerer, er å sende svar om at du ikke ønsker mer kontakt, og videre meldinger/telefonsamtaler ikke er ønsket, og at du ikke kommer til å svare på kontakt de tar.. Så må du holde dette. Oftest øker de da kontakten og sender mye sms/ringer, men du må bare gjøre det du sa - ikke svare.

Det er vel det jeg har kommet til selv er eneste løsning. Er vel bare å være litt kald... hehe... Er jo sikkert ikke noe morsomt for en eventuell ny kjæreste om eks-ene driver og ringer/tekster hele tiden heller...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346696-de-gir-ikke-slipp/#findComment-2945924
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...