Gå til innhold

Vanskelig familieforhold.

Anbefalte innlegg

Gjest Mellom barken og veden

Mine barn og min manns barn har aldri gått bra sammen. De har heller aldri bodd i samme hus. De klarer å være høflig mot hverandre i selskaper og familiesettinger, men ikke mer. Nå skal min ene sønn ha barnedåp for sitt barn, og de ønsker å invitere søsken, beste/oldforeldre. Ikke min manns barn. Jeg skjønner egentlig min sønn godt med tanke på det dårlige forholdet barna i mellom. Men min mann er fryktelig såret på sine barns vegne og har ikke lyst til å gå. Jeg på min side vil ikke be min sønn om å invitere hans barn da det er hans selskap. Jeg skjønner min sønn, og jeg skjønner min mann. Men hvordan kan man løse en sånn floke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346697-vanskelig-familieforhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mio solo

Jeg syns ikke det er store floken. Mannen din er fullt klar over at barna dine og hans aldri har gått særlig bra sammen. Han kan være skuffet, ja, men jeg syns ikke dette er noe å ta på vei for. Jeg tror ikke barna hans er veldig skuffet over ikke å bli bedt, så hvorfor skal mannen din bli det?

Jeg er i samme situasjon som dine barn, min mor har giftet seg på nytt med en mann som har 4 barn. Vi har aldri bodd sammen, og nå er alle 8(!) voksne. Vi er høflige mot hverandre når vi treffes, men kommer selvfølgelig aldri til å bli som søsken.

To av oss har barn, og har kun bedt biologiske søsken i dåpen til våre barn - ikke stesøsken.

Ingen har reagert negativt på det i vår familie.

(jeg og mine barn ble forresten noen år senere bedt i min yngste stesøsters konfirmasjon, hun er ganske mye yngre enn meg!)

Annonse

Dette må være helt og holdent opp til din sønn og barnets mor.

Din mann får bite det i seg. Synes ikke det er noe sjakktrekk om han demonstrerer ved å surmule eller ikke dra i barnedåpen. Da viser han vel egentlig at han ikke respekterer din sønns valg.

Er forresten din manns barn fornærmet over å ikke komme i dåpen? Det kan jo hende de synes det er best slik. Så slipper alle å kjøre gjennom enda en høflighetsforestilling.

Kan hende er det som plager din mann aller mest at det aldri ble noen hel familie ut av dette.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...