Gå til innhold

Hvem skal ta seg av meg når jeg blir 85?

Anbefalte innlegg

Gjest Fet og lykkelig så lenge det varer.

Vi i den vestlige verden blir gamle,skikkelig gamle.Det er nå normalt at folk blir både 80,85 og 90 år gamle.Hvem skal ta seg av oss som går av med pensjon når vi er ca 65 år og må vente på døden kanskje i 20 år om vi er "uheldige"?

Jeg er 51 år gammel og håper jeg får ett hjertaattak når jeg er 75 år så jeg slipper å ligge til enda en byrde i en verden av gamlinger.Den gjennomsnittelige alderen i Norge er over 40 år.Det skyldes de store barnekullene etter krigen,der det var normalt å ha 4-6 barn.Jeg hadde 5 onkler og en tante,så far hadde 6 søsken.Mor hadde 3 søsken.Prevansjon ble ikke skikkelig vanlig før på 60 og 70 tallet når kvinnene ville ut og jobbe og familie-inntekten økte.Jeg husker på 70 eller 80 tallet at far tjente ca 150 000,- og at jeg skulle ønske jeg i løpet av livet ville kunne tjene 200 000,- Nå har jeg en uføretrygd på 275 000,- noe som er bra som uføretrygd,men dårlig som vanlig inntekt.(Vanlig inntekt for en som jobber ligger vel i dag mellom 350 og 600 000)Jeg tilhører altså den lavere middelklasse.(Far stemte i alle år AP)

Vi har mange gamlehjem og sykehjem,men de gamle må nærmest stå i kø for å komme inn og mange gamle må være hjemme og få hjemmehjelp da det ikke er plass til de på gamle-hjemmet.Jeg håper jeg slipper å bli gammel,og om det ikke blir noen bedring på 25 år skal jeg ønske jeg dør ,heller enn å ligge i en seng på gamlehjemmet og være sterkt medisinert pga altzheimer eller noe annet.Jeg skal prøve å ha såpass god kontakt med min fastlege så jeg i føreste omgang kan feire min 60 års dag,så får vi se om vi har flaks eller uflaks etter det.Har jeg skikkelig uflaks blir jeg syk og skikkelig gammel.Men jeg vil absolutt ikke bli mer en 80,det for da være grenser for uflaks!

Håper vi feite kan få gjort noe med den økte alderen og passe på å dø når man skal sånn omtrent mellom 75 og 80,det må vel være nok? 10-15 års pensjonist høres akkurat passe ut spør du meg.

Men jeg forbeholder meg retten til å skifte mening om jeg skulle bli en slank 75 åring.(Det kan da ikke ta 24 år å bli kvitt flesket?)

Fortsetter under...

Gjest segunda

Du er ikke alene om at tenke på det som skjer når du blir gammel, og ingen av oss ønsker å ligge sterkt medisinert på sykehjem med Alzheimer eller noe annet.

Dette er ikke noe vi styrer og derfor må vi leve livet her og nå. Prøv å vri tankene over på noe annet.

Gjest Fet og lykkelig så lenge det varer

Du er ikke alene om at tenke på det som skjer når du blir gammel, og ingen av oss ønsker å ligge sterkt medisinert på sykehjem med Alzheimer eller noe annet.

Dette er ikke noe vi styrer og derfor må vi leve livet her og nå. Prøv å vri tankene over på noe annet.

Til segunda: Nå tenkte jeg heller på hvorfor man skal slanke seg å være sunn? Er det for å bli 90 eller 100 år og dø av mange forskjellige sykdommer alikevel? Det må da være trist å leve 35+ år som pensjonist,kanskje alene og i tilleg være syk? Nei,jeg satser heller på å leve godt men kort.Jeg vil heller kose meg til jeg blir 70-75.Satser på ett massivt hjerteattak rund da.Håper jeg har gode gener.140 kg og ganske lykkelig tross alt.

Gjest segunda

Til segunda: Nå tenkte jeg heller på hvorfor man skal slanke seg å være sunn? Er det for å bli 90 eller 100 år og dø av mange forskjellige sykdommer alikevel? Det må da være trist å leve 35+ år som pensjonist,kanskje alene og i tilleg være syk? Nei,jeg satser heller på å leve godt men kort.Jeg vil heller kose meg til jeg blir 70-75.Satser på ett massivt hjerteattak rund da.Håper jeg har gode gener.140 kg og ganske lykkelig tross alt.

Jeg har ikke noe garanti for at hjerteinfarkt eller hjerneslag ville ta livet av meg. Det har neppe du heller. På den andre siden så dør en del slanke mennesker tidlig.

Prøv i hvert fall å kose deg slik som du er. Handler det om sykelig overvekt så ville du levd bedre med noen kilo ned, pga. helsen og ikke utseende.

Gjest Fet og lykkelig så lenge det varer.

Jeg har ikke noe garanti for at hjerteinfarkt eller hjerneslag ville ta livet av meg. Det har neppe du heller. På den andre siden så dør en del slanke mennesker tidlig.

Prøv i hvert fall å kose deg slik som du er. Handler det om sykelig overvekt så ville du levd bedre med noen kilo ned, pga. helsen og ikke utseende.

Har planer om å gå 30 minutter hver dag.Men jeg har vondt i h kne.Har dog en støttebandasje jeg kan tre over kneet.Det hjelper.

Kan nok øke forbruket av både grønnsaker og fisk.Men nå går det mye i hamburgere for tiden da jeg ofte hamstrer og gjerne i sverige,der de bare koster 150 sek for 2 kg.Brød og ost får jeg på rimi.Medisin mot høyt blodtrykk hjelper.

Annonse

Gjest segunda

Har planer om å gå 30 minutter hver dag.Men jeg har vondt i h kne.Har dog en støttebandasje jeg kan tre over kneet.Det hjelper.

Kan nok øke forbruket av både grønnsaker og fisk.Men nå går det mye i hamburgere for tiden da jeg ofte hamstrer og gjerne i sverige,der de bare koster 150 sek for 2 kg.Brød og ost får jeg på rimi.Medisin mot høyt blodtrykk hjelper.

Medisin mot høyt blodtrykk bør man bruke. Jeg spiser ytterst sjelden hamburgere og spiser mye fisk og grønnsaker. Jeg har sluttet å slanke meg, men prøver å spise slik at jeg ikke går opp i vekt. Det er ikke enkelt siden jeg er i overgangsalderen og en del hormonelle forandringer gjør at jeg legger på meg.

Jeg handler en del i Sverige og kyllingfiletene der er sunne og billige. Nå har jeg rimelig bra inntekt så jeg trenger ikke å tenke på prisen alene, men jeg tror ikke at mye grønnsaker er veldig mye dyrere enn hamburgere og fabrikerte kjøttvarer.

Gjest Slank og lykkelig.

Godt du kan være lykkelig selv om vekten er høy:) men du kan få massive helseproblemer i ung alder med så høy overvekt, og da er det ikke sikkert du er like fornøyd lenger. Tror nok ikke du blir noe mindre lykkelig hvis du slanker deg.

Gjest EUPF58,byttet nick.

Siden du presiserer at du lurer på hvor stort poeng det er å bli slank: Hvor lykkelig er du nå med dine 140 kg?

Meget.Jeg spiser hva jeg vil og har bil.Siden jeg ikke jobber og bor alene er det ikke noe problem.Hadde jeg ønsket en kjæreste er det mange på 50 som er ganske store.Bruker mitt gamle nick siden jeg har blitt gjennomskuet.

Du kan skrive et livstestament der du ber om passiv dødshjelp dersom diverse betingelser er fylt. Dette må eventuelle pårørende også vite om.

Nei,det gidder jeg ikke.Får da vente til jeg ev blir syk.Er bare 51 foreløpig så vi får se når jeg er 65.

Godt du kan være lykkelig selv om vekten er høy:) men du kan få massive helseproblemer i ung alder med så høy overvekt, og da er det ikke sikkert du er like fornøyd lenger. Tror nok ikke du blir noe mindre lykkelig hvis du slanker deg.

Gå på gamlehjemmet og spørr alle kvinnene over 80 hvor mange som har drevet idrett hele livet,eller som aldri har røkt,eller drukket alkohol.Vedder på at det er mindretalllet.Desverre blir ikke menn så gamle,men det har med gener og hormoner å gjøre ikke idrett eller mat.Er man mett så spiser man jo ikke på 4-6 timer!

Gjest Bollemusa

Meget.Jeg spiser hva jeg vil og har bil.Siden jeg ikke jobber og bor alene er det ikke noe problem.Hadde jeg ønsket en kjæreste er det mange på 50 som er ganske store.Bruker mitt gamle nick siden jeg har blitt gjennomskuet.

''Men jeg forbeholder meg retten til å skifte mening om jeg skulle bli en slank 75 åring.(Det kan da ikke ta 24 år å bli kvitt flesket?)''

Når du er så lykkelig som feit forstår jeg virkelig ikke hvorfor du stiller disse spørsmålene.

Annonse

Gjest EUPF58,lykkelig of fet.

Gå på gamlehjemmet og spørr alle kvinnene over 80 hvor mange som har drevet idrett hele livet,eller som aldri har røkt,eller drukket alkohol.Vedder på at det er mindretalllet.Desverre blir ikke menn så gamle,men det har med gener og hormoner å gjøre ikke idrett eller mat.Er man mett så spiser man jo ikke på 4-6 timer!

Avslutter herved denne tråd!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...