Gjest Tanja43 Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Jeg har "saxet" ut et svar på innlegget "mistet følelser" i tråden under her. Det trenger vel ikke alltid å være "veldig mye" der når et par blir sammens , men bare "noe" enkelte ganger? Det er vel heller ikke alltid dette "noe" vokser, og at den ene parten bryter ut innen kort tid på grunn av at det "noe" ikke vokser? Med det mener jeg at det kan være "noe" der over lengre tid, en partner kan bli usikker og gjøre det slutt for deretter å komme tilbake til "noe" igjen? Hva slags mennesketyper gjør det? Særlig om det kun har vært "noe" fra begynnelsen til slutten i et år, så gå man ikke tilbake til "noe" etter et halvt år om det ikke er noe mer enn "noe" der? Er det ikke mer enn "noe" der da? Det "noe" var jo der når paret ble sammen. Da var det "noe" "veldig mye" I hverdagslivet hes og bles så minker "veldig mye" og kan fort bli til "noe". (Henger du med?) Og det "noe" kan veldig fort føles som "ingenting" - selv om det kanskje er litt der likevel. Det er da man må velge. Velger man å ikke jobbe med forholdet - så vil ikke "noe" eller "ingenting" vokse. Det vil kanskje bli enda mindre - særlig om man velger å vie oppmerksomheten mot noen andre. Velger man å fokusere på det man har, så vil det "noe" med store sannsynlighet vokse. Sjansen for at det blir "veldig mye" er ikke så stor - i alle fall vil det ikke være slik hele tiden. Men det vil bli "mye", og helt sikkert "nok". Igjen, det handler om hva man velger å sette fokus på, og hva man gidder å bruke tid på. Selvsagt kan det være fristende å gi opp den jobben det er å få et gammelt forhold på føttene igjen, og heller satse på et nytt forhold. Da er følelsene veldig sterke og veldig fremme. Man behøver ikke å jobbe for å kjenne at man er veldig glad i denne nye personen. Men, så vil hverdagen innta dette nye forholdet også - og man må jobbe... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346832-forts-innlegg-mister-f%C3%B8lelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Ofte kjenner man ikke hverandre noe særlig når man blir sammen. Da tester man ut om de følelsene/spenningen/tiltrekningen man merket er noe å satse på. Er det ikke det, så koster det lite å gjøre det slutt, og så gå videre. Har man derimot levd sammen i mange år, gjerne med barn, felles økonomi, felles omgangskrets, så koster det mye mer å bryte opp, og det man har felles er mer verdt å kjempe for. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346832-forts-innlegg-mister-f%C3%B8lelser/#findComment-2946967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanja43 Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Ofte kjenner man ikke hverandre noe særlig når man blir sammen. Da tester man ut om de følelsene/spenningen/tiltrekningen man merket er noe å satse på. Er det ikke det, så koster det lite å gjøre det slutt, og så gå videre. Har man derimot levd sammen i mange år, gjerne med barn, felles økonomi, felles omgangskrets, så koster det mye mer å bryte opp, og det man har felles er mer verdt å kjempe for. Jo det kan jeg være enig i at det er vanskeligere å bryte med noen når det er felles barn, felles økonomi og slikt inne i bildet. Men jeg skjønner ikke hvorfor man kommer tilbake etter å ha brutt ut av et forhold om det ikke var mer enn "noe" som var der forrige gang?Følelser handler mye om respekt og måten man behandler hverandre på (tillit, ærlighet, forståelse osv). Når den ene part ikke er interessert i å tilbringe like mye tid med den andre part som den andre part ønsker, så viser ikke partneren hverken forståelse og respekt. Det kan tolkes som om man ikke tar forholdet særlig seriøst, fordi ellers ville man visst forståelse? Hvorfor kommer en slik partner tilbake og vil prøve på nytt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346832-forts-innlegg-mister-f%C3%B8lelser/#findComment-2947017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Jo det kan jeg være enig i at det er vanskeligere å bryte med noen når det er felles barn, felles økonomi og slikt inne i bildet. Men jeg skjønner ikke hvorfor man kommer tilbake etter å ha brutt ut av et forhold om det ikke var mer enn "noe" som var der forrige gang?Følelser handler mye om respekt og måten man behandler hverandre på (tillit, ærlighet, forståelse osv). Når den ene part ikke er interessert i å tilbringe like mye tid med den andre part som den andre part ønsker, så viser ikke partneren hverken forståelse og respekt. Det kan tolkes som om man ikke tar forholdet særlig seriøst, fordi ellers ville man visst forståelse? Hvorfor kommer en slik partner tilbake og vil prøve på nytt? Ja, hvorfor kommer en partner tilbake? Her må jeg bare spekulere, selv har jeg aldri hverken tatt tilbake en som har gjort det slutt, ellet gått tilbake etter at jeg har gjort det slutt selv. Jeg har sett folk gjøre det slutt, som har tryglet om å få komme tilbake når den andre har fått seg en ny kjæreste. Da har det plutselig gått opp for dem hva de er i ferd med å miste. Personer og ting har det med å få kraftig øket verdi hvis andre er ute etter det. Jeg har også sett en venninne gjøre det slutt, for så å ta ham tilbake fordi det ble så tungvint uten en mann i huset til å hjelpe seg med praktiske ting og ikke minst med økonomien. Men de fikk det ikke til å fungere, så straks hun fikk en annen mann på kroken, så brøt hun ut igjen. Hadde hun ikke fått tak i denne nye, ville hun nok blitt værende. Kanskje du har noe denne personen ikke klarer seg uten, og derfor vil personen ha deg igjen? Du må finne ut om dette er noe du selv ønsker. Kanskje risikerer du også å bli dumpet igjen straks denne egenskapen kan erstattes hos noen andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/346832-forts-innlegg-mister-f%C3%B8lelser/#findComment-2947070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.