Gå til innhold

Sivil status- på engelsk?

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hvordan skriver man sivil status på engelsk?

Gjest verinoca
Skrevet

Jeg ville nok brukt "relationship status".

hidi, the scorpion
Skrevet

Du sier feil.

''Refers to the type of return filed: single, joint, married filing separately, or head of household. Different tax rates apply to the different marital statuses. See also Filing Status.''

Gjest verinoca
Skrevet

Du sier feil.

''Refers to the type of return filed: single, joint, married filing separately, or head of household. Different tax rates apply to the different marital statuses. See also Filing Status.''

Jeg sier feil? Jeg skjønte ikke hva du linket til.. :-)

Gjest segunda
Skrevet

Relationship status vil forstås, men passer ikke på en cv f.eks. Det står ingensteder på offisielle skjemer relationship status. Ingen er interessert i om du har en kjæreste eller om du sover alene. Dette er først og fremst om du er gift eller ikke.

Sivil status er fornorsket engelsk. Det står vanligvis civil status på skjemaer.

Gjest verinoca
Skrevet

Relationship status vil forstås, men passer ikke på en cv f.eks. Det står ingensteder på offisielle skjemer relationship status. Ingen er interessert i om du har en kjæreste eller om du sover alene. Dette er først og fremst om du er gift eller ikke.

Sivil status er fornorsket engelsk. Det står vanligvis civil status på skjemaer.

ok :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det betyr kun bekjentskaper....!

Så det blir ihvertfall feil:?

Gjest okko
Skrevet

mener jeg har lest noe om marrital status.. usikker på stavemåte.

Married

Unmarried

Divorced

Gjest Elextra
Skrevet

Det vanlige er vel 'marital status', selv om den ikke dekke alle former for moderne samliv :P

Gjest okko
Skrevet

Kan kanskje bruke family status? Siden jeg er gift og har unger?

Ja, det kan man sikkert også si, siden du har familie.

Det står i forbindelse med familie kan det stå det også.

Family Status: Married and two children

Skrevet

Se på facebook hva som står der! Jeg har facebook på nynorsk nå, og fant ikke hvordan jeg rettet det.

Gjest segunda
Skrevet

Ja, det kan man sikkert også si, siden du har familie.

Det står i forbindelse med familie kan det stå det også.

Family Status: Married and two children

Det kommer anpå i hvilken sammenheng det er.

Gjest segunda
Skrevet

Ah, I was right!

Marrital status!

http://en.wikipedia.org/wiki/Marital_status

Marital status er greit, men cilvil status dekker på en måte mer. I mitt tilfelle bruker jeg civil status: Divorced, two daughters. Skulle kanskje endret det til two grown-up daughters;-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Marital status er greit, men cilvil status dekker på en måte mer. I mitt tilfelle bruker jeg civil status: Divorced, two daughters. Skulle kanskje endret det til two grown-up daughters;-)

Jeg er gift og har hjemmeboende barn. Hva ville du brukt om du var meg? Det er snakk om CV.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er gift og har hjemmeboende barn. Hva ville du brukt om du var meg? Det er snakk om CV.

''Jeg er gift og har hjemmeboende barn. Hva ville du brukt om du var meg? Det er snakk om CV.''

Marital status: "Married, X kids"

Gjest segunda
Skrevet

Married, two children ( two, three eller four....).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...