Gå til innhold

Dattern skal slutte på SFO og jeg trenger råd...

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Huff, jeg synes det er helt forferdelig at voksne mennesker kan oppføre seg slik. Det er tross alt et menneske man har berørt på "de edleste deler".

'' Det er tross alt et menneske man har berørt på "de edleste deler".''

Hehe, hvor relevant er akkurat dét her!? Det viktige er vel at de har et barn sammen, hvor - eller hvor mye - de evt. har berørt hverandr er totalt irrelevant!

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• EnolaGay

4

• jubalong70

3

• Parasoll

2

• Angustia

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Bli voksen!

'' Det er tross alt et menneske man har berørt på "de edleste deler".''

Hehe, hvor relevant er akkurat dét her!? Det viktige er vel at de har et barn sammen, hvor - eller hvor mye - de evt. har berørt hverandr er totalt irrelevant!

Det er rart at mennesker som har vært så nære hverandre, vært så intime, at de i etterkant kan gå så totalt i strupen på hverandre - at de ikke lenger ser den andres gode sider (som man jo en gang må ha sett?), og glemmer at man faktisk _har_vært_ intim med.

Det var mer et hjertesukk enn noe annet.

Gjest togli

Ser smart ut, men en kan jo fort lure på hvorfor en da ikke like godt monterer kodelås på døren?

Men kan hende er dette en billigere løsning.

Jeg aner ikke hva som er best/rimeligst egentlig.. Her har ungene nøkler på "gammeldags" vis ;)

Gjest Kayia

Har ikke lest alle svarene du har fått, men hva med å ha alarm med kode tilknyttet alarmsentral, i tillegg til nøkkelen? Det har vi hjemme, uten at vi er i samme situasjon som deg ellers.

Åtteåringen vår kan koden, og er innprentet at han ikke skal si den til noen, selv ikke til sin lillebror.

Kunne ikke det være en løsning for dere? Da vil ikke din eks komme langt med bare nøkkelen.

Kjekt også å vite at en kan få utskrift av logg som viser hvem som har låst seg inn når med hvilken kode. Dvs. om du har mistanke om at koden er lekket...

''Kjekt også å vite at en kan få utskrift av logg som viser hvem som har låst seg inn når med hvilken kode. Dvs. om du har mistanke om at koden er lekket...'' Det har jeg aldri hørt om. Hvordan kan alarmselskapet vite hvem som har låst seg inn? Vår alarm har ikke kamera eller registrering av fingeravtrykk el.l, hvordan skal da noen kunne vite hvem som trykket (eller forsøkte å trykke) koden?

Gjest Elextra

''Kjekt også å vite at en kan få utskrift av logg som viser hvem som har låst seg inn når med hvilken kode. Dvs. om du har mistanke om at koden er lekket...'' Det har jeg aldri hørt om. Hvordan kan alarmselskapet vite hvem som har låst seg inn? Vår alarm har ikke kamera eller registrering av fingeravtrykk el.l, hvordan skal da noen kunne vite hvem som trykket (eller forsøkte å trykke) koden?

''Det har jeg aldri hørt om. Hvordan kan alarmselskapet vite hvem som har låst seg inn? Vår alarm har ikke kamera eller registrering av fingeravtrykk el.l, hvordan skal da noen kunne vite hvem som trykket (eller forsøkte å trykke) koden?''

Hos oss har hvert familiemedlem og vaskehjelp hver sin kode, i tillegg har vi en gjestekode. Det blir logget hvilken kode som har låst seg inn.

Gjest Kayia

''Det har jeg aldri hørt om. Hvordan kan alarmselskapet vite hvem som har låst seg inn? Vår alarm har ikke kamera eller registrering av fingeravtrykk el.l, hvordan skal da noen kunne vite hvem som trykket (eller forsøkte å trykke) koden?''

Hos oss har hvert familiemedlem og vaskehjelp hver sin kode, i tillegg har vi en gjestekode. Det blir logget hvilken kode som har låst seg inn.

Sånn ja. Jeg trodde det var hakket mer avansert enn som så, og at eksempelvis trådstarter ville kunne se hvorvidt eksen hadde greid (evt forsøkt) å låse seg inn eller ikke.

Men hvordan er det hos dere da, har dere hver deres nøkkel også da eller? Ellers vil vel lillebror kunne bruke din kode om han kjenner begge? Vi har kun en nøkkel og en kode for oss alle vi, og også vi kan bestille logg som viser tidspunkt for bruk. Sånn vil vi kunne se hvorvidt noen utenfor familien har låst seg inn uten å ha avtale om det. Har bestilt logg en gang som jeg kan huske...

Annonse

Gjest Elextra

Sånn ja. Jeg trodde det var hakket mer avansert enn som så, og at eksempelvis trådstarter ville kunne se hvorvidt eksen hadde greid (evt forsøkt) å låse seg inn eller ikke.

Men hvordan er det hos dere da, har dere hver deres nøkkel også da eller? Ellers vil vel lillebror kunne bruke din kode om han kjenner begge? Vi har kun en nøkkel og en kode for oss alle vi, og også vi kan bestille logg som viser tidspunkt for bruk. Sånn vil vi kunne se hvorvidt noen utenfor familien har låst seg inn uten å ha avtale om det. Har bestilt logg en gang som jeg kan huske...

''Men hvordan er det hos dere da, har dere hver deres nøkkel også da eller? Ellers vil vel lillebror kunne bruke din kode om han kjenner begge? Vi har kun en nøkkel og en kode for oss alle vi, og også vi kan bestille logg som viser tidspunkt for bruk. Sånn vil vi kunne se hvorvidt noen utenfor familien har låst seg inn uten å ha avtale om det. Har bestilt logg en gang som jeg kan huske...''

Nei, vi har samme nøkkel og hver vår kode. Tenker dermed at det vil være litt "avslørende" om loggen viser at noen har låst seg inn med barnets kode mens dette visselig var på skolen.

Gjest Elextra

'' Ellers vil vel lillebror kunne bruke din kode om han kjenner begge?''

Jeg svarte visst ikke på dette. Ja, lillebror ville kunne låse seg inn med min kode om han kjente den. Men det gjør han ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...