Gå til innhold

Hvite Pigmentflekker/ Vitiligo

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgitt jente 19

Hei. Jeg har hatt hvite pigmentflekker i 5år nå, og det første utbruddet dukket vel opp på den venstre siden av kinnet, etter et antall av forskjellige behandlinger sånn som piller, lysbehandling, salver og kremer. Hoppet det over fra kinnet til venstre side av øyet, nå er hele øyet området hvitt, inkludert øyenvippene og en liten del av øyenbrynet, etter en liten stund til fikk jeg en liten flekk på panna, som nå er blitt større, Jeg har også fått hvitt hår på hodet men kun på venstre side. det som forundrer meg er at alt er på venstre side og ingenting av hvite flekker er på høyre side av kroppen. jeg har oppsøkt 3 forskjellige leger, og alle har forskjellige meninger om hva dette er og hva jeg burde gjøre. noen mener det er vitiligo andre mener det er "pigment-feil" i huden mens den tredje sier det er hvite pigmentflekker som kommer tilbake til sin naturlige farge etterhvert, det er bare å være tålmodig, Noen mener at jeg burde prøve laser, mens andre mener at jeg burde ta kirurgi, men begge disse metodene skremmer meg. Jeg har brukt salver sånn som: vitix, protopic og kremer som: Elidel, og tabletter som: Isoprinosine, og en form av piller som jeg ikke helt husker navn på. Så mange medisiner og piller må vel være helseskadelig. Jeg har delvis gitt opp og søker nå mye mer "gamle" metoder sånn som kjerringråd, som mener at sol/solarium hjelper, så dette har jeg prøvd en del ganger. og tror jeg fortsetter en liten stund til jeg ser noen resultat, hvis ikke så slutter jeg med det også. Så mitt spørsmål er om du noen gang har møtt/ sett eller hørt om et slikt tilfelle jeg er i? og om du har noen forslag til hva jeg burde gjøre? Jeg begynner å bli mer og mer deprimert og lei av å skjule mine pigmentflekker bak sminken det tar meg opptil en time hver dag kun på sminke, og etter at jeg er ferdig ser jeg helt normal ut akkurat som om jeg ikke har på et eneste fnugg av sminke. Jeg bruker masse penger på make-up og det er nesten så jeg bare slutter å gå ut av mitt eget hus. Kan du være så snill å hjelpe meg! Takker utrolig mye på forhånd. Hilsen Oppgitt jente 19

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346877-hvite-pigmentflekker-vitiligo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...