Gå til innhold

Usikker på om tampong er igjen etter et slags samleie med tampong.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hadde i en rosa tampong da jeg hadde et slags samleie natt til søndag denne helgen. Jeg merket tampongen hele veien, men samtidig var det en liten penetrering som oppstod. Huff, jeg er usikker på om tampongen kan ha forsvunnet opp. Jeg kan også ha mistet den etter do besøk. Kan den ikke falle ut? Ellers lette jeg ganske så grundig etter den sener på ettermiddagen og kunne ikke se tråen eller noe spor. Jeg føler ikke noe ubehag nå annet enn angst for at den er der et sted og ev. de skadene den kan gi. Hva anbefaler eller tror du er tilfellet her? Vennlig hilsen iEE

Fortsetter under...

Det er vel lite trolig at du har mistet tampongen ved et toalettbesøk uten å merke det.

Derimot er det stor sjanse for at tampongen, og tråden, har blitt dyttet oppover under samleiet, og en såpass liten tampong kan ha lagt seg på tvers langt inne i skjeden. Da er den vanskelig å oppdage / få tak i.

Det er kanskje ennå litt for tidlig til at du begynner å merke ubehag siden det kun har gått 2 dager.

Men det er jo heller ikke noe sjakktrekk å vente på at problemene kanskje skal oppstå..

Hvis du har sterk mistanke om at tampongen fortsatt er der inne, så synes jeg du snarest bør besøke en gynekolog som kan sette inn en sånn "metall-greie" og undersøke deg skikkelig og evt fjerne den.

Mette Moen, Gynekolog

Jeg mente å ha besvart dette spørsmålet, men ser at svaret ikke er registrert, så jeg gjentar. Tamponger kan falle ut, men det er ikke så sannsynlig. Under samleie kan tråden bli skjøvet opp i skjeden, så den ikke merkes. Du bør sjekke det selv ved å sette et ben på en krakk eller toalettsetet og så kjenne med en pekefinger inn i skjeden, helt opp til livmorhalsen (som har fast konsistens med et lite søk i midten) og rundt denne. Finner du en tampong, må du forsøke å lirke den ut, det skulle gå greit. En etterlatt tampong kan i verste fall gi tampongsyke med feber og evt utslett, i de fleste tilfeller skjer ingen skade, men det vil lukte felt i når man fjerner en gammel tampong. Jeg håper saken har løst seg.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Det er vel lite trolig at du har mistet tampongen ved et toalettbesøk uten å merke det.

Derimot er det stor sjanse for at tampongen, og tråden, har blitt dyttet oppover under samleiet, og en såpass liten tampong kan ha lagt seg på tvers langt inne i skjeden. Da er den vanskelig å oppdage / få tak i.

Det er kanskje ennå litt for tidlig til at du begynner å merke ubehag siden det kun har gått 2 dager.

Men det er jo heller ikke noe sjakktrekk å vente på at problemene kanskje skal oppstå..

Hvis du har sterk mistanke om at tampongen fortsatt er der inne, så synes jeg du snarest bør besøke en gynekolog som kan sette inn en sånn "metall-greie" og undersøke deg skikkelig og evt fjerne den.

Takk!

Har forsøkt som dere forslo, men ikke funnet noe. Har riktignok fått et slagst utslett på halsen.. rosa tampong er da ganske stor?

Men, kanskje bør jeg likevel oppsøke gynokolog..;/

Hilsen iEE

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...