Gå til innhold

Får ikke orgasme.

Anbefalte innlegg

Gjest Uheldig gutt 87

Hei. Jeg får alltid utløsning, men jeg får ikke orgasme. Noen ganger merker jeg det jeg tror er en meget svak orgasme, men som regel kommer det bare en utløsning og så og si ingen speseill følelse utenom det. Følelsen varer da bare 1-2 sekunder. Den er som sakt meget svak. Dette gjelder både onanering og de tradisjonelle formene for sex. Jeg har litt trang forhud, det er hovedsakelig strengen som er litt kort tror jeg. Kan dette ha noe å si? Det er ikke problemer med å få forhuden over hodet, men føler litt at strengen drar i hodet på en måte, at den spenner seg litt. Merker det ikke spesielt i fysisk forstand, men ser det. Jeg onanerte også "feil" en del år, vil tippe rundt 5 år. Ved at jeg gnidde penis mot et underlag i liggende stilling. Har hørt dette demper følelsen på lang sikt og er ikke bra. Jeg sluttet med det når jeg leste det, for litt over et år siden. Merket en markant økning i hvor ofte og raskt jeg fikk ereksjon når jeg sluttet med det. Er det enda for tidlig, kan det være jeg gjorde dette såpass lenge at jeg trenger mer tid til å få tillbake følelsen? Det siste jeg kan komme på er at jeg kanskje fokuserer for mye på å få orgasmen. Ettersom jeg ikke får den, tenker jeg en del på det når jeg får utløsning. Men jeg tenker ikke overdrevent mye på det under sexèn. Så tror ikke det er det som er problemet. Håper dette er postet i riktig kategori. Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/347014-f%C3%A5r-ikke-orgasme/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Onanimønsteret forfølger de fleste av oss. Onanerer du med stort kraft, trenger du sannsynligvis også gjøre det samme for å få orgasme ellers også. Har du lært kroppen at du får orgasme ved å gni deg mot et underlag, er det vanskelig å få orgasme på andre måter senere.

Slike onanimønster kan imidlertid avlæres og du kan innlære en ny måte å gjøre det på, men da må du ikke falle tilbake til gamle måter å gjøre det på underveis.

Det kan også hjelpe at du trener bekkenbunnsmusklene dine slik at de pumper maksimalt når du ejakulerer. Jo sterkere muskler, desto sterkere orgasmer er regelen for både kvinner og menn. Det er jo nettopp disse musklene som går i spasmer når orgasmen kommer. Slappe muskler gir slappe orgasmer, men slappe muskler er neppe hele årsaken til at du knapt har merkbare orgasmer.

Om trang forhud eller kort streng kan være en del av årsaken er vanskelig å si. Men dersom du ikke tør gi deg selv nødvendig stimulering kan det være en del av forklaringen. Det kan jo også gjøre at du forventer ubehag eller rent ut smerte når du stimulerer det mest følsomme området på penis. Forventer du smerter, er det vanskelig å gi fra seg kontroll og nyte øyeblikket tilstrekkelig til å sette i gang en orgasme, som du går inn i og hilser velkommen, både fysisk og mentalt. Så her kan også noe av forklaringen være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...