Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er en gutt/mann på 23 år, har siden jeg var liten hatt litt skjeling på øynene. Har det også slik at mitt høyre øye undertrykker mitt venstre øye.

Var på en form for "lapp-terapi" da jeg var yngre og var ofte på besøk hos optiker/øyelege.

Idag bruker jeg linser og briller ettersom jeg har fått nedsatt syn. -2.00 på begge øynene.

Da jeg er blitt eldre å opplever lengre dager, har denne skjelinga blitt mer og mer fremtredende. Bruker linser / briller hele tiden, men det virker ikke som de klarer å holde skjelingen i sjakk slik det gjorde tidligere.

Har også fått diagnositert migrene.

Om migrene har noen sammenheng med skjelinga vet ikke jeg, men jeg føler det slik.

Blir hver dag nå veldig sliten på øynene, dette resulterer dermed at venstre øyet trekker seg til venstre om jeg ikke konsentrerer sterkt på å holde fokus på det jeg ser på.

Vil det være mulig og kunne ta en operasjon for å fikse dette? Hvis ja, vil jeg få bedre samsyn og evt. å bli mindre sliten på øynene når timene passerer? Hvordan går jeg fram hvis jeg vil få noe gjort?

På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/347163-operasjon-mot-skjeling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nerda

Jeg er ganske sikker på at det kan opereres. Hør med fastlegen din og få henvisning til øyelege/øyekirurg. Om ikke annet kan det som noen sier være at du trenger endring i den korrigerende optikken du bruker.

I forhold til migrene vil jeg påstå at alt som anstrenger hodet vli virke inn. Jeg er selv sterkt svaksynt med lysømfindlighet. Lang eksponering for sterkt lys uten solbriller, eller langvarige øyeanstrengelser utløser migreneanfall hos meg.

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...