Gå til innhold

Jeg er kristen og tror ikke på jomfrufødsel.....

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Nettopp, man tar et valg etter det man har lest.

Akkurat;)

Jeg har tatt mitt valg, og du ditt, ser ikke ned på deg som menneske for det! Har stor respekt for valgene menneskene gjør, men de kan ikke forandre ordene i Bibelen:)

Fortsetter under...

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

48

• Sør

25

• AnonymBruker

6

• ShitDiddelyDo

5

hidi, the scorpion

Jeg er til og med usikker på om jeg kan kalle meg kristen. Jeg tror på kristendommens budskap og alt den står for, men jeg klarer ikke for fem øre å leve etter det! :-(

Det gjelder nok de fleste av oss;)))

Da må vi finne styrke i at "troen alene" kan frelse oss;) Jeg klarer heller ikke å være "perfekt", så om ikke min tro holder, så håper jeg at Jesus holder!

Gjest segunda

''Kristendom og andre religioner er foranderlige slik som alt annet i verden.''

Er første og andre verdenskrig i forandring? Folkemord i Kina og Sovjetunionen i forandring?

Kun mennesket er i forandring, men skal det forandre historien?

Ja tolkning av historien er i forandring og har vært det hele tiden. Historien er også det som skjer her og nå.

Annonse

Gjest fra bergen

Menneskene har alltid brukt evnen til å tenke og derfor har verden gått fremover. Den har ikke gått fremover pga. dem som har tredd kristendommen over hodet på andre, men pga. dem som har tenkt selv.

Det er ikke mange som tror bokstavelig talt på at Den Hellige Ånd befruktet Maria. Symbolsk kan man gjerne tro på det, men ingen kvinne blir gravid og føder en menneskelig sønn uten en sperm fra en far og egg fra mor.

Den almektige gud klarer nok det, skal du se.

Annonse

Jesus er sønn av en pedofil i følge segunda.

Vel, det var du som hevdet ar Jesus må ha vært pedofil i ditt innlegg.

Det sagt, Josef var selvsagt ingen pedofil. Det som kjennetegner pedofile er at de tiltrekkes av IKKE-kjønnsmodne barn. Et barn som kan bli gravid er ikke noe for en pedofil.

Jeg har valgt å definere meg som kristen siden jeg følger kristne tradisjoner og er født og oppvokst med kristendommen som religion.

Jeg mener at det skal være rom for tolkninger innenfor kirken og andre religiøse samfunn. Dette er en oppfatning som flere deler med meg, men er lite hold til å diskutere i norsk kirke hvor man er mest opptatt av å definere homofili som synd og har nesten tatt alenemødre inn i varmen etter at kronprinsen giftet seg med en. De er kommende overhode over den norske kirken så derfor må kirken akseptere henne.

Jeg er sterkt kritisk til mange holdninger innenfor kirken, men jeg er ikke ateist og velger å kalle meg kristen.

Hei,

Jeg tenker mer p den katolske kirke som har "trade mark" på "kristen".

Ikke misforstå, jeg tror ikke din tro er noe mindre verdt, men for meg blir det forvirrende hvis noen kaller seg kristen, uten å tro på det som for de fleste er fundamentalt.

Man kan jo også tro på det Jesus skal ha sagt om å leve sammen, selv om man er ateist, for øvrig.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda

Hei,

Jeg tenker mer p den katolske kirke som har "trade mark" på "kristen".

Ikke misforstå, jeg tror ikke din tro er noe mindre verdt, men for meg blir det forvirrende hvis noen kaller seg kristen, uten å tro på det som for de fleste er fundamentalt.

Man kan jo også tro på det Jesus skal ha sagt om å leve sammen, selv om man er ateist, for øvrig.

Med vennlig hilsen

Det er naturlig å stille spørsmål ved sitt samfunn og ikke bare svelge det som øvrigheta sier. Derfor vil jeg ikke forlate kirken, men få lov til å undre meg, stille spørsmål og tvile.

Dette har jeg opplevd som umulig i den norske kirke, men har fått gehør for andre steder. Da mener jeg norsk kirke, ikke alle nordmenn.

Hvorfor skal noen fortelle meg at jeg skal tro på noe eller skal jeg kastes ut et eller annet?

Det er naturlig å stille spørsmål ved sitt samfunn og ikke bare svelge det som øvrigheta sier. Derfor vil jeg ikke forlate kirken, men få lov til å undre meg, stille spørsmål og tvile.

Dette har jeg opplevd som umulig i den norske kirke, men har fått gehør for andre steder. Da mener jeg norsk kirke, ikke alle nordmenn.

Hvorfor skal noen fortelle meg at jeg skal tro på noe eller skal jeg kastes ut et eller annet?

Jeg sier ikke at du skal endre det du tror på. Jeg er ateist, og synes pjattet om jomfru og folk som gjenoppstår fra de døde er så merkelig at det nesten er morsomt at folk tror på det.

Det jeg mener er at ordet "kristen" de siste "1000" år har betydd noen som tror på jomfru og gjenoppstandelsen. Av praktiske årsaker ville det da være smart å kalle seg "ny kristen" eller noe som viser forskjellen.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...