Gå til innhold

Kjærester og ungdomstiden - går det sammen?

Anbefalte innlegg

Gjest trenger råd

Hei!

Jeg er 20 og typen min er 18. Vi har vært sammen i ett år, og det er en ting som jeg har tenkt fælt på de siste månedene.

Han har ikke vært sammen med noen annen før, jeg har vært i 1 forhold tidligere, og folk sier som regel at man trenger flere erfaringer før man finner den rette.

Hva skal jeg tro om dette?

Er det noen vits for meg å være i dette forholdet da, hvis jeg for eksempel ikke kan gå å håpe at vi har en framtid sammen?

Og så er det d med ungdomstiden...etter min erfaring så blir gutter i denne alderen plutselig rastløse og må fly på by`n og styre.

Jeg er så redd for at typen min skal begynne å fly på byen hver helg, drekka og begynne å få lyst på andre jenter osv...

Blir alle gutter slik i denne alderen?

Må alle gutter alltid fly på byen, drekka og feste og erfare så mye med jenter osv i denne alderen for å føle at de virkelig har erfart noe? Og hvor lenge varer denne perioden med flying?

Vi kan vel klare oss vi, hvis vi kan gjøre slike ting sammen?

At vi kan dra på fester og sånn etter behov SAMMEN?

Og dra på byen SAMMEN?

Og hvis han vil dra på byen eller fest alene sammen med kameratene sine innimellom også, så får han jo lov til det!

Skulle ikke dette være bra nok for en gutt i denne alderen? Må han fly mer enn dette, eller erfare så mye mer enn dette ALENE?

Har det noe å si om han gjør disse tingene alene eller sammen med kjæresten?

Det sies jo at i en viss periode i ungdomslivet så slår alle seg løs: flyr på byen, fester og drekker hver helg osv. Men det går vel like bra hvis vi gjør det sammen begge to?

Eller?

Og hvor lenge vil gutters liv bestå av det å fly på byen og drekka og feste?

Jeg er sånn at jeg kan sitte hjemme og se på en fin film i helgen,jeg må ikke fly på byen og drekka og sånn for å ha det kult...har aldri vært sånn. Det virker som om alle gutter er sånn...det er så kjipt.

Grunnen til at jeg er redd for at dette skal skje, er fordi eksen min gjorde det slutt med meg når han var 18 fordi han ville begynne å fly mer med kamerater, fly på byen, begynne å trene og rett og slett ikke få tid til meg mer! Alt forandret seg da han ble 18 og fikk lappen.

Hilsen en som er redd for å bli dumpet på grunn av disse grunnene igjen...

Fortsetter under...

Hei, du!

Jeg er ingen ekspert på forhold, men har endel erfaring og har også lekt hobbypsykolog for diverse venninner gjennom årene. Jeg selv er 23 år, og jeg er sammen med en gutt som er tre år eldre enn meg. Det første jeg tenkte på når jeg leste innlegget ditt, var: Har du pratet med kjæresten din om dette? Det er mange bekymringer som kan løse seg etter en prat.. Jeg tror ikke at alle gutter har behov for å være single og gå ut og rote på byen hver helg. Det kommer helt an på hva slags interesser han har fra før av. Dessuten skulle det vel ikke være noe problem når du vil være med ut? Det hadde jo vært mye verre dersom du bare ville sitte hjemme og hadde nektet han å gå ut i det hele tatt. Du virker som ei fornuftig jente som er moden for alderen. Det er faktisk lov til å begynne å roe seg litt ned! Jeg var også veldig redd for å bli dumpet den første tiden jeg var sammen med kjæresten min på grunn av et forhold som hadde såra meg veldig i forkant. Jeg fant til slutt ut at man må våge å satse noe for å få noe tilbake. Nå har vi vært sammen i snart tre år, og skal flytte sammen. Jeg tror det ordner seg for deg, og dersom han er så umoden at han ikke skjønner hvor fin kjæreste han har, så fortjener han deg ikke uansett! Lykke til!

Unntak finnes, men generellt så er vel ikke sannsynligheten så alt for stor for at han blir mannen i ditt liv. Husk prevensjon, og lykke til. Dere kan jo tross alt være unntaket som bekrefter regelen, eller så har du vært flinkere til å velge kjæreste nå enn forrige gang.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Kjærester og ungdomstid kan gå fint sammen, hvis dere kan være kjærester sammen og samtidig ha et selvstendig liv, på jobb, skole, med venner etc. Jeg tror ikke på partnere som eier hverandre og har full kontroll på den andres liv. Det kan skape utrygghet og sjalusi.

Kan dere snakke om dette temaet - og på den måten bli kjent med hverandres tanker og følelser, kan dette gå bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...