Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis dette er sant, at du er pedofil, så bør du snarest ta kontakt med din fastlege og få behandling, FØR du gjør noen skade. Når du etter behandling ikke lenger føler at du er pedofil, da kan du finne deg dame.

Hei, det går ikke an å kurere pedofile.

Hvis det hadde gått, hadde jeg gjort det for lenge siden!

Det eneste man kan behandle er psykiske forstyrrelser som forårsaker overgrepstanker og overgrepsatferd. Men en pedofil trenger ikke være psykisk syk.

Jeg kan likevel fortelle deg at jeg har tatt kontakt med både en psykolog og en klinisk sexolog. To personer som er eksperter på området. Det er ikke sånn at man kan gå til fastlegen sin og be om å bli henvist til en eller annen behandler. For det finnes nesten ikke psykologer som har kunnskap, eller som er villige til å ta imot pedofile.

Derfor har jeg kontaktet Helsedirektoratet, med en bønn om at det opprettes et hjelpetilbud for pedofile.

Jeg håper å få plass til psykologen eller sexologen jeg har kontaktet. Men det er ikke for å kurere pedofili, men for å få litt hjelp med depresjoner og bekymringer.

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Carlita

41

• Glimtipper

6

• mariaflyfly

4

• Mary Poppins

3

Gjest harikkenickfortiden

Du kan tydeligvis veldig lite om dette.

Å være pedofil er ikke en sykdom man kan bli frisk av. Det er en legning.

Ja, jeg vet lite om dette. men har fått med meg at når pedofile har forgrepet seg på barn, og blir dømt, så må de til behandling også. Det må da finnes behandling som en kan få før en begår en ugjerning? For det er jo en ulovllig handling å utøve pedofili.

Gjest solfryd

Hei og takk for at du skrev til meg!

Jeg tenker også at det kan være mulig å få et seksuelt forhold med en kvinne til å fungere, men det ville nok blitt i form av lek/rollespill for min del. Og da føler jeg det blir bare på mine premisser (hvis hun ikke også er pedofil da). Og jeg ønsker overhode ikke at en kvinne skal gjøre noe hun ikke vil! Så derfor jeg tenker at det er bedre om hun har andre sexpartnere.

Pedofile har de samme moralske og etiske tankene som hetro/homofile. Dessverre er det også pedofile som er syke, og som forgriper seg, men det å være pedofil trenger ikke bety at man er syk og tenker at det er greit å røre barn.

Det er heller ikke sånn at pedofile nødvendigvis tenner på sine egne barn, da pedofili og incest er to forskjellige ting. Jeg har jo passet barn i nær familie, og er veldig takknemlig for at jeg i slike situasjoner ikke kjenner noen tiltrekning eller behov for å gjøre noe.

Vet at noen pedofile er livredde for at de skal miste kontrollen, og derfor holder seg unna barn. Og det er jo flott at de innser at de har et slikt problem! Men jeg kjenner meg såpass godt, at jeg ikke føler jeg tar en "sjanse" ved å være blant barn, heller ikke i stelling og slikt.

Men blir det ikke litt urettferdig synes du, at din rollespillkone skal få boltre seg og leve ut sine drifter, mens DU ikke kan?

Hvordan skal DU få utløp for din seksualitet?

Jeg synes ikke du passer inn i rollen som familiefar. Ja, det finnes nok noen som har praktiske forhold, men jeg tror det hører til sjeldenhetene. Jeg tror barn har det aller best om de vokser opp sammen med to foreldre som elsker hverandre og kan modellere et godt parforhold. Ei heller kan jeg forstå hvordan rollen din som far ikke konflikterer med ønsker om seksuell kontakt med barn.

Jeg håper du finner en behandler som kan hjelpe deg videre på vei. Jeg tror ikke du er på rett spor i forhold til det beste livet for deg med de lystene du har.

Men i det legger du at jeg er en fare for barn, at jeg mister kontrollen før eller siden.

Men husk at selv om jeg er pedofil, er jeg AKKURAT som alle andre, bortsett fra hva jeg tiltrekkes av. Det vil si at jeg vet like godt hva som er galt, og alle friske mennesker kan kontrollere en lyst som er ulovlig.

Men jeg skjønner at det er vanskelig for ikke-pedofile å tro at man kan leve et helt liv uten sexuelt utløp. Men når man er pedofil fra morgen til kveld i flere år, så har man god tid til å finne ut av seg selv.

Ja, jeg vet lite om dette. men har fått med meg at når pedofile har forgrepet seg på barn, og blir dømt, så må de til behandling også. Det må da finnes behandling som en kan få før en begår en ugjerning? For det er jo en ulovllig handling å utøve pedofili.

Men en pedofil trenger ikke være overgriper, eller stå i fare for å begå overgrep.

I Oslo finnes det et hjelpetilbud for de som har begått overgrep, og for de som er redde for at de skal begå overgrep.

Men for oss som "bare" er pedofile, finnes det ingen å snakke med. Det at det ikke finnes et hjelpeapparat for pedofile, gjør at en del pedofile får problemer og gradvis utvikler overgrepstanker. Dette er vanskelig å behandle.

Det beste hadde derfor vært om helsedepartementet tok tak i dette, slik at pedofile kunne få et hjelpeapparat FØR de evt. blir syke og blir fristet til å begå overgrep.

Gjest togli

Nei, jeg kunne aldri levd sammen med en pedofil...

Jeg må allikevel si jeg beundrer deg for at du våger å sette ord på det og at du virkelig ønsker hjelp. Du bør uansett ikke utsette deg for noen fristelser, så jeg synes du skal bestemme deg for aldri å være alene sammen med barn - man kan aldri vite 100 % hvordan man vil reagere.

Jeg håper du kan få hjelp for dette her.

Annonse

Men blir det ikke litt urettferdig synes du, at din rollespillkone skal få boltre seg og leve ut sine drifter, mens DU ikke kan?

Hvordan skal DU få utløp for din seksualitet?

Det er kanskje urettferdig at noen er pedofile, mens andre er hetro/homofile. Vi velger jo ikke dette selv, så i teorien kunne de like gjerne vært du som var den pedofile, og jeg den hetrofile.

Men jeg vil ikke føle at det er urettferdig at min evt. kone skal få utløp for sin seksualitet med andre menn. Jeg mener at det ville vært urettferdig om hun IKKE kunne få utløp med andre menn, bare fordi jeg ikke kan. Da ville jeg fratatt henne et seksualliv, noe som er så viktig for de fleste.

Men jeg har godtatt og innsett at jeg ikke skal ha sex med barn. Derfor aksepterer jeg at mitt eneste utløp kan foregå i fantasiene mine.

Men i det legger du at jeg er en fare for barn, at jeg mister kontrollen før eller siden.

Men husk at selv om jeg er pedofil, er jeg AKKURAT som alle andre, bortsett fra hva jeg tiltrekkes av. Det vil si at jeg vet like godt hva som er galt, og alle friske mennesker kan kontrollere en lyst som er ulovlig.

Men jeg skjønner at det er vanskelig for ikke-pedofile å tro at man kan leve et helt liv uten sexuelt utløp. Men når man er pedofil fra morgen til kveld i flere år, så har man god tid til å finne ut av seg selv.

Jeg sier ikke at du ikke vet hva som er galt. Men jeg synes ikke dine lyster kan kombineres med farsrollen. Når du bader din tre år gamle datter, samtidig som du har seksuelle tanker, så har du allerede tråkket over de flestes grenser. At du kan holde dette overtrampet skjult gjør det ikke mer riktig.

Nei, jeg kunne aldri levd sammen med en pedofil...

Jeg må allikevel si jeg beundrer deg for at du våger å sette ord på det og at du virkelig ønsker hjelp. Du bør uansett ikke utsette deg for noen fristelser, så jeg synes du skal bestemme deg for aldri å være alene sammen med barn - man kan aldri vite 100 % hvordan man vil reagere.

Jeg håper du kan få hjelp for dette her.

Respekterer og forstår at du ikke kunne levd i et slikt forhold!

Men, dersom din drømmemann viser seg å være pedofil? Han kommer til deg med sitt dypeste problem. Alt er perfekt med mannen, men han har en avvikende tiltrekning. Tror du du kunne levd med han fortsatt?

Jeg ser ikke på meg selv som noen fare for barn. Jeg vet godt hva som er galt å gjøre, og jeg vet at jeg ikke mister kontrollen. Det hender seg jeg passer barn, og det er virkelig ingenting med meg som skader barn.

Jeg sier ikke at du ikke vet hva som er galt. Men jeg synes ikke dine lyster kan kombineres med farsrollen. Når du bader din tre år gamle datter, samtidig som du har seksuelle tanker, så har du allerede tråkket over de flestes grenser. At du kan holde dette overtrampet skjult gjør det ikke mer riktig.

Skjønner det, men hva vi tenner på og fantaserer om har aldri skadet andre mennesker, så lenge det forblir inni oss.

Hva folk rundt deg tenner på vet du jo ikke. Og tror vi hadde blitt sprø om vi skulle begynne og bekymre oss for hva folk rundt oss tenner på.

Gjest harikkenickfortiden

Respekterer og forstår at du ikke kunne levd i et slikt forhold!

Men, dersom din drømmemann viser seg å være pedofil? Han kommer til deg med sitt dypeste problem. Alt er perfekt med mannen, men han har en avvikende tiltrekning. Tror du du kunne levd med han fortsatt?

Jeg ser ikke på meg selv som noen fare for barn. Jeg vet godt hva som er galt å gjøre, og jeg vet at jeg ikke mister kontrollen. Det hender seg jeg passer barn, og det er virkelig ingenting med meg som skader barn.

Hadde min mann sagt noe slikt, så hadde det blitt slutt med oss på sekundet. Hadde ikke klart å bo sammen med ham da. og en ting jeg ikke skjønner: du vet at du ikke vil miste kontrollen sier du. men de som en gang mistet kontrollen, tror du ikke de sa det samme? og du er ennå ung, det er mange ganger eldre menn på 50-60 som forgriper seg.

Skjønner det, men hva vi tenner på og fantaserer om har aldri skadet andre mennesker, så lenge det forblir inni oss.

Hva folk rundt deg tenner på vet du jo ikke. Og tror vi hadde blitt sprø om vi skulle begynne og bekymre oss for hva folk rundt oss tenner på.

Det er ikke noe jeg bekymrer meg for. Men jeg synes ikke du passer som pappa, ei heller andre med dine lyster.

Jeg hadde ikke passet som mamma om jeg hadde tanker og lyster om å skade barna mine på generelt grunnlag.

Annonse

Gjest AnnePanneOlsen

Nå ser jeg absolutt ikke på meg som noen fare for barn. Jeg respekterer selvsagt at du ikke ville vært i et slikt forhold, men å være pedofil betyr ikke at man må være en fare for barn. Jeg vet like godt forskjellen på rett og galt som deg!

For meg handler det ikke om hvorvidt du selv føler at du er en fare for barn eller ikke, men at jeg innerst inne vet at jeg aldri hadde klart å legge vekk tanken "hva om". Det er altså ikke dine intensjoner jeg tviler på, men min egen visshet om at jeg aldri hadde klart å legge vekk tanken og stole på deg gjør at jeg ikke kunne valgt å dele livet med en jeg visste var pedofil.

En annen ting er jo at du selv sier du ikke føler deg tiltrukket av voksne kvinner, og jeg ønsker heller ikke å dele livet med en som ikke er eller noen gang har vært tiltrukket av meg.

Gjest tenker jeg

Jeg ville nok vært skeptisk til å få barn med en som var pedofil. Jeg ville vel egentlig i grunn heller ikke fått til å få barn med en pedofil, for jeg har ikke sex med folk som ikke tenner på meg, og du sier jo du ikke tenner på voksne kvinner. Uten sex blir det heller ikke barn. Jeg kunne muligens bodd sammen med en pedofil (en slik som du beskriver deg, ikke en som utøver eller som en gang hadde en bitteliten tanke om at han kunne komme til å gjøre det) men ikke som kjærester, mer som i "bofellesskap". Dersom jeg fant en jeg forelsket meg i, og som forelsket seg i meg, ville jeg nok gått fra deg og til ham, for sex er en viktig del av et parforhold.

Det er ikke noe jeg bekymrer meg for. Men jeg synes ikke du passer som pappa, ei heller andre med dine lyster.

Jeg hadde ikke passet som mamma om jeg hadde tanker og lyster om å skade barna mine på generelt grunnlag.

Men hva om jeg er "verdens beste" pappa? En som mine barn elsker og er kjempeglad for at akkurat jeg er pappaen deres. Er det fortsatt av feil av meg? I tillegg tviler jeg på at jeg vil tenne på mine egne barn. Du tenner sikkert ikke dine søsken heller.

Gjest tenker jeg

Interessant å lese innleggene dine.

Et spørsmål til å begynne med: Du sier du ønsker en familie, kone og barn.

Du sier også at du vet godt hvor grensen går fra å være pedofil inni kropp og sinn og til å leve det ut.

Men, hva skjer hvis du nå finner ei dame da, og dere finner deres måte å leve på. Du kanskje klarer å lære deg å ha sex med kona de til og med. Og så kommer barna. Og de er små og trenger å bli badet, vasket godt, hjelpes på toalettet, springer rundt nakne i hagen når de bader i bassenget på varme sommerdager etc etc

Hva da? Skal du la kona de ta alle stellene på barna? Skal dere inngå en avtale om ikke avkledde barn?

Dette er ikke spydig eller noe, men hvordan klarer en pedofil å leve et normalt familieliv? Jeg kan ikke se det la seg gjøre.

Muligens et dumt spørsmål, men en pedofil tenner vel heller ikke på alle barn? Akkurat som ikke heterofile tenner på alle av motsatt kjønn, eller homofile tenner på alle av samme kjønn. Eller gjør de det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...