Gå til innhold

Venner som ikke er kjærester, men har sex.

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Jeg har hatt en interessant tlf.samtale med en venninne. Uten å gå i dypden på samtalen så vil jeg gjerne høre deres meninger om å være kjærester eller venner når det er sexuelt forhold.

Når er man kjærester og når er man venner? Har alder noe å si? Tidligere ekteskapsstatus?

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• ShitDiddelyDo

4

• Sør

3

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

Annonse

Det ser ut som de som er unge i dag har en mellomstasjon vi ikke hadde. Sex med samme person uten å ha et forhold. Jeg har faktisk enda ikke forstått forskjellen. Enten så er man sammen eller ikke og nå har vi mellomstasjonen jeg ikke skjønner. Og så blir de sammen etter tre mnd.

mariaflyfly

Fucking good friends er vel mere venner som kun har sex og gjør lite annet sammen?

Ok, sånn ja. Jeg tror det er litt slik Dorthe sier. En mellomstasjon før man definerer seg som kjærester. Men jeg har venner som har holdt på slik i flere år, de definerer seg selv som fucking good friends.

Gjest segunda

En kan da utmerket være kjærester selv om man ikke har love å være monogame.

Med vennlig hilsen

Det er fy fy på dol. Du kan utmerket slå opp med kjæresten klokken ni på lørdagskveld og begynne med en ny kl. ti, men om du begynner med en ny kjæreste klokken ni og slår opp med den gamle klokken ti........fy og fy da:-)

Annonse

Det er fy fy på dol. Du kan utmerket slå opp med kjæresten klokken ni på lørdagskveld og begynne med en ny kl. ti, men om du begynner med en ny kjæreste klokken ni og slår opp med den gamle klokken ti........fy og fy da:-)

Jeg tenkte mer på de som er polyamorøse, dvs. får seg en kjæreste på fredag kveld, og så får seg enda en kjæreste lørdag kveld, slik at vedkommende har to kjærester på søndag! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest segunda

Ok, sånn ja. Jeg tror det er litt slik Dorthe sier. En mellomstasjon før man definerer seg som kjærester. Men jeg har venner som har holdt på slik i flere år, de definerer seg selv som fucking good friends.

Men hva gjør de sammen ellers? Jeg har venner som finner på en del sammen, men lever sitt eget liv utenom. De er f.eks. sammen med hver sin familie i morgen, og såvidt jeg vet har de ikke møtt hverandres familier. De stiller i hvert fall ikke opp sammen med hverandre i familiesammenhenger og begge ser ut til å trives med dette. Dette er godt voksne mennesker og har voksne barn.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tenkte mer på de som er polyamorøse, dvs. får seg en kjæreste på fredag kveld, og så får seg enda en kjæreste lørdag kveld, slik at vedkommende har to kjærester på søndag! ;-)

Med vennlig hilsen

Slikt må du ikke si. Det er tabu på DOL :-)

Gjest segunda

Med vennlig hilsen

Mener du da at de slår opp med den ene på mandag og den andre på tirsdag og så er det på'n igjen på fredager;-) Da må de i såfall være helt alene på onsdager og torsdager.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Men hva gjør de sammen ellers? Jeg har venner som finner på en del sammen, men lever sitt eget liv utenom. De er f.eks. sammen med hver sin familie i morgen, og såvidt jeg vet har de ikke møtt hverandres familier. De stiller i hvert fall ikke opp sammen med hverandre i familiesammenhenger og begge ser ut til å trives med dette. Dette er godt voksne mennesker og har voksne barn.

De hygger seg sammen, men har forstått at mye går bedre for mange om en holder familiene utenfor. Mange vil være kjærester i tosomhet uten å måtte drasse på alt det andre.

Gjest segunda

De hygger seg sammen, men har forstått at mye går bedre for mange om en holder familiene utenfor. Mange vil være kjærester i tosomhet uten å måtte drasse på alt det andre.

Joda, men jeg synes det er greit å si at de er venner. De trenger ikke å definere seg som kjærester hverken nå eller senere selvom de overnatter hos hverandre.

Hvem har tenkt å sjekke at den ene ikke ligger i sofaen for å slippe å kjøre hjem etter noen vinglass;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...