Gå til innhold

Venner som ikke er kjærester, men har sex.

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Være venner og ha sex- høres merkelig ut for meg. Men det er kanskje sånn blant en del ungdom i dag?

Vennskap er noe verdifullt og jeg hadde funnet det kompliserende å blande inn sex oppi det hele.

Hadde forresten en mannlig venn i da jeg var i begynnelsen av 20 årene. Vi var skjønt enige om at vi bare var venner, og vi var i lag flere ganger i uka. Oftest møttes vi, for å gå sammen ut på kino- eller til andre venner. Han forsøkte noen ganger med seksuelle hentydninger- men ble alltid avvist. Jeg sa alltid at sex og vennskap ikke hører sammen, og han godtok det.

Så skulle vi på byen, og skulle dele en flaske hetvin før vi dro. Jeg var uerfaren med alkohol og sovnet raskt. Våknet etter hvert kvalm og elendig- og oppdaget at han hadde sex med meg... Selvsagt var "vennskapet" over etter det der.

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• ShitDiddelyDo

4

• Sør

3

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

Gjest segunda

Men er det da ikke naturlig å spørre partneren om man nå er kjærester? Jeg aner ikke..Hatt samme mann siden jeg var 17 ;)

Jeg ser ikke noe "unaturlig" ved det, men aner ikke om det er det vanlige.

Vil tro at det er heller kvinner som spør.

Gjest segunda

''Men er det da ikke naturlig å spørre partneren om man nå er kjærester?''

Joda. :o) Vi var 36 og 37 da vi møttes og tredje gangen vi møttes snakket vi om forholdet og jeg spurte etterhvert:"Kan jeg kalle deg kjæresten min da?" :o) Og det kunne jeg!

Tredje gangen er veldig tidlig, og neppe det mest vanlige. Utenom det har jeg ingen mening om når og hvor eller om man skal diskutere slikt. Synes hver og en bør ha det etter som det passer.

Gjest togli

Tredje gangen er veldig tidlig, og neppe det mest vanlige. Utenom det har jeg ingen mening om når og hvor eller om man skal diskutere slikt. Synes hver og en bør ha det etter som det passer.

Når man nærmer seg 40 og merker at man virkelig har flott kjemi, så tenker jeg at det aldri er for tidlig å spørre om sånt? Eller..eh..etter første date er det kanskje litt tidlig, men etter den tid så er det bare å "go for it" ;)

Gjest Lizzenja

Være venner og ha sex- høres merkelig ut for meg. Men det er kanskje sånn blant en del ungdom i dag?

Vennskap er noe verdifullt og jeg hadde funnet det kompliserende å blande inn sex oppi det hele.

Hadde forresten en mannlig venn i da jeg var i begynnelsen av 20 årene. Vi var skjønt enige om at vi bare var venner, og vi var i lag flere ganger i uka. Oftest møttes vi, for å gå sammen ut på kino- eller til andre venner. Han forsøkte noen ganger med seksuelle hentydninger- men ble alltid avvist. Jeg sa alltid at sex og vennskap ikke hører sammen, og han godtok det.

Så skulle vi på byen, og skulle dele en flaske hetvin før vi dro. Jeg var uerfaren med alkohol og sovnet raskt. Våknet etter hvert kvalm og elendig- og oppdaget at han hadde sex med meg... Selvsagt var "vennskapet" over etter det der.

I mine øyne kvalifiserer det til voldtekt.

Annonse

Gjest segunda

Når man nærmer seg 40 og merker at man virkelig har flott kjemi, så tenker jeg at det aldri er for tidlig å spørre om sånt? Eller..eh..etter første date er det kanskje litt tidlig, men etter den tid så er det bare å "go for it" ;)

Jeg er over femti og er nok kommet over det stadiet;-) I mitt tilfelle trenger jeg lang tid og er vettskremt for å involvere meg for mye i en annen person.

Gjest togli

Jeg er over femti og er nok kommet over det stadiet;-) I mitt tilfelle trenger jeg lang tid og er vettskremt for å involvere meg for mye i en annen person.

Det handler nok om tidligere erfaringer osv? Når man har vært forskånet for trøblete forhold osv., så tør man sikkert å slippe seg løs tidligere?

Gjest sjøstjerna

I mine øyne kvalifiserer det til voldtekt.

Ja, jeg er enig.

Dette var utrolig flaut for meg, og jeg snakket ikke med noen om det.

Først mange, mange år etterpå leste jeg om tilsvarende historier i media- omtalt som voldtekt. Deretter spurte jeg anonymt her- og fikk bekreftet at mange her også oppfattet det som voldtekt.

Vel uansett- det der er lenge siden, og plager meg ikke i det hele tatt. Eneste er at jeg ikke vil drikke meg fra sans og samling. Men akkurat _det_ er jo ikke noe offer. ;-)

Gjest Lizzenja

Ja, jeg er enig.

Dette var utrolig flaut for meg, og jeg snakket ikke med noen om det.

Først mange, mange år etterpå leste jeg om tilsvarende historier i media- omtalt som voldtekt. Deretter spurte jeg anonymt her- og fikk bekreftet at mange her også oppfattet det som voldtekt.

Vel uansett- det der er lenge siden, og plager meg ikke i det hele tatt. Eneste er at jeg ikke vil drikke meg fra sans og samling. Men akkurat _det_ er jo ikke noe offer. ;-)

Det er nok en vanlig reaksjon, dessverre. Å synes det er flaut. Håper du har lagt akkurat _det_ bort med årene.

Utrolig godt at du ikke blir plaget av det i hverdagen. Gleder meg å høre det. Mon tro om han fremdeles skjelver i buksene, og lurer på om du noensinne vil gjøre noe ut av saken. Håper han er litt redd. Selv om det er mange år siden, og dere ikke har pratet siden, gjør det ingenting om det plager _han_.

Gjest sjøstjerna

Det er nok en vanlig reaksjon, dessverre. Å synes det er flaut. Håper du har lagt akkurat _det_ bort med årene.

Utrolig godt at du ikke blir plaget av det i hverdagen. Gleder meg å høre det. Mon tro om han fremdeles skjelver i buksene, og lurer på om du noensinne vil gjøre noe ut av saken. Håper han er litt redd. Selv om det er mange år siden, og dere ikke har pratet siden, gjør det ingenting om det plager _han_.

Det der er fortid.

Ingen følelser omkring det i det hele tatt. Ikke flau- ikke sint- ikke lei meg. Ikke noe. Det er en uheldig erfaring som jeg har lagt bak meg.

Mht han - så ønsker jeg egentlig at han har det bra, og har funnet seg en kone som han bor med.

Annonse

''Tredje gangen er veldig tidlig, og neppe det mest vanlige.''

Dette var tredje gangen vi _møttes_, men vi hadde mailet, sms'er og snakket en masse på telefonen før den tid da, en mnds tid.

Jeg tror ikke noen kan garantere dette med følelser. Kvinner har nok lettere for å drømme om "noe mer".

For min del er det vanskelig om ikke umulig å ha sexuelt forhold uten følelser.

Følelser vil det jo alltid være, men ikke nødvendigvis romantiske :)

Gjest segunda

Følelser vil det jo alltid være, men ikke nødvendigvis romantiske :)

Kommer anpå hva defineres som romantikk. I mitt tilfelle så innebærer følelsene hus, båt og hytte som da ville innebære igjen sure sokker og svette fjes hver morgen;-)

Men romantikk i den forstand at vi kan ha det godt sammen, at han ikke vil ha andre enn meg, at jeg kan sitte i armkroken hans mens vi disktuerer, deler en flaske vin osv.

Jeg trenger ikke å presentere han for min mor som hennes tilkommende svigersønn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...