Gå til innhold

Venner som ikke er kjærester, men har sex.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• ShitDiddelyDo

4

• Sør

3

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

Det har funka for meg opptil flere ganger, men den slags forhold er veldig avhengig av at ingen av partene har et puritansk syn på sex og seksualitet.

Jeg ville tro at fravær av puritansk syn på sex ikke er tilstrekkelig. Problemet er vel at en av partene etterhvert kan ønske noe _mer_ enn sex, og/eller at man kan bli sjalu hvos 'pulevennen' får seg en kjæreste osv.

ShitDiddelyDo

Jeg ville tro at fravær av puritansk syn på sex ikke er tilstrekkelig. Problemet er vel at en av partene etterhvert kan ønske noe _mer_ enn sex, og/eller at man kan bli sjalu hvos 'pulevennen' får seg en kjæreste osv.

Min erfaring er at det der går greit så lenge man har et relativt lettsindig syn på sex. Har man det skal det mer enn god sex til før man forelsker seg.

Er man dog av typen som ser på sex som noe man har med en eller annen spesielt utvalgt skapning, tror jeg ikke denne typen forhold vil gå i lengden.

Generelt: Er sex en big deal - styr unna uforpliktende forhold.

Min erfaring er at det der går greit så lenge man har et relativt lettsindig syn på sex. Har man det skal det mer enn god sex til før man forelsker seg.

Er man dog av typen som ser på sex som noe man har med en eller annen spesielt utvalgt skapning, tror jeg ikke denne typen forhold vil gå i lengden.

he he... jeg antar vi ikke har heeelt samme definisjon av hva som er "puritansk"...,-)

Men uansett: Hvordan kan du verne deg mot hva den _andre_ eventuelt vil ende opp med å tenke og føle?

ShitDiddelyDo

he he... jeg antar vi ikke har heeelt samme definisjon av hva som er "puritansk"...,-)

Men uansett: Hvordan kan du verne deg mot hva den _andre_ eventuelt vil ende opp med å tenke og føle?

Dette er gjerne noe man snakker om (i hvert fall har alltid jeg og de jeg har hatt sånne forhold med snakket om det), og da vet vi hvor vi har hverandre, og den jenta jeg har sex med vet at det uansett ikke blir noe mer med meg. Akkurat dette har jeg vært rimelig klar på.

Alt utover dette får være hennes ansvar. Vi snakker tross alt om voksne mennesker her, og finner hun ut dette ikke fungerer, er det bare å avslutte det hele.

Jeg håper ikke jeg heller i fremtiden roter meg borti kvinnfolk med denne fjortismentaliteten der de tror de skal klare å forandre den andre part, men jeg hører rykter om at disse eksisterer.

Uansett: I forholdene verdt å nevne har dette alltid gått veldig bra.

Hva jeg mente med puritansk: Noen legger utrolig mye i sex. Det er noe du har med kjæresten, din kommende mann, den du skal tilbringe livet med, osv. Har de et ONS kan de angre på dette i ukevis, som om det var en big deal. Andre kan ha det med nærmest hvem som helst uten at det betyr stort mer enn det som skjer akkurat der og da.

Jeg er blant disse som fint kan ha det med noen jeg ikke vet hva heter uten å tenke noe mer over det dagen etter, og det finnes heldigvis også jenter av denne typen - da av den typen som av en eller annen grunn ikke vil ha noe forhold akkurat nå, men likevel ikke vil gi avkall på et sexliv.

Når det er sagt har det ikke i mine tilfeller vært kynisk og følelsesløst som i rene sexmøter, men vi har heller fungert som en slags deltidskjærester de gangene vi har vært sammen, og gjort det vanlige par gjør. Middag, kino, osv. Det har ikke kun vært sex. Sex over tid med noen som interesserer meg midt i ræva tror jeg ikke jeg hadde giddet. Vi må ha noe mer felles for at jenta skal bli noe mer enn et ONS.

Men en av tingene man kan ha felles er f.eks. at man ikke vil ha noe forpliktende forhold. :)

Annonse

Dette er gjerne noe man snakker om (i hvert fall har alltid jeg og de jeg har hatt sånne forhold med snakket om det), og da vet vi hvor vi har hverandre, og den jenta jeg har sex med vet at det uansett ikke blir noe mer med meg. Akkurat dette har jeg vært rimelig klar på.

Alt utover dette får være hennes ansvar. Vi snakker tross alt om voksne mennesker her, og finner hun ut dette ikke fungerer, er det bare å avslutte det hele.

Jeg håper ikke jeg heller i fremtiden roter meg borti kvinnfolk med denne fjortismentaliteten der de tror de skal klare å forandre den andre part, men jeg hører rykter om at disse eksisterer.

Hva jeg mente med puritansk: Noen legger utrolig mye i sex. Det er noe du har med kjæresten, din kommende mann, den du skal tilbringe livet med, osv. Har de et ONS kan de angre på dette i ukevis, som om det var en big deal. Andre kan ha det med nærmest hvem som helst uten at det betyr stort mer enn det som skjer akkurat der og da.

Jeg er blant disse som fint kan ha det med noen jeg ikke vet hva heter uten å tenke noe mer over det dagen etter, og det finnes heldigvis også jenter av denne typen - da av den typen som av en eller annen grunn ikke vil ha noe forhold akkurat nå, men likevel ikke vil gi avkall på et sexliv.

Når det er sagt har det ikke i mine tilfeller vært kynisk og følelsesløst som i rene sexmøter, men vi har heller fungert som en slags deltidskjærester de gangene vi har vært sammen, og gjort det vanlige par gjør. Middag, kino, osv. Det har ikke kun vært sex. Sex over tid med noen som interesserer meg midt i ræva tror jeg ikke jeg hadde giddet. Vi må ha noe mer felles for at jenta skal bli noe mer enn et ONS.

Men en av tingene man kan ha felles er f.eks. at man ikke vil ha noe forpliktende forhold. :)

Jeg har ikke noen problemer med å forstå at man kan ha sex uten et forpliktende forhold. Det som jeg stusser ved, er dette å ha sex med _venner_.

I mitt hode ser jeg da for meg en god, gammel venn som jeg har et gpodt og platonsik forhold til, og at det å skulle ha sex med vedkommende lett kan ødelegge for det vennskapet man har hatt i mange år.

Gjest gift nå ja

Men er det da ikke naturlig å spørre partneren om man nå er kjærester? Jeg aner ikke..Hatt samme mann siden jeg var 17 ;)

Jeg vet heller ikke. Har bare hatt en kjæreste. Og vi var begge enige om at vi IKKE var kjærester. 8 år senere ble vi enige om å gifte oss, så ett eller annet sted i mellom ble vi vel kjærester likvell. Vet bare ikke helt når det skjedde.

Gjest togli

Jeg vet heller ikke. Har bare hatt en kjæreste. Og vi var begge enige om at vi IKKE var kjærester. 8 år senere ble vi enige om å gifte oss, så ett eller annet sted i mellom ble vi vel kjærester likvell. Vet bare ikke helt når det skjedde.

Hehe, godt det endte bra iallefall ;)

Mrs. Wallace

Det var jaggu en grei oppsummering, SDD. :)

Annonse

Gjest segunda

Egentlig er dette en god beskrivelse av mine erfaringer;-)

Gjest Linnforsvinn

Hva legger du i det å være deltidskjærester?

Meg og typen min har vært sammen i snart et år. Vi bor hver for oss og ses bare 1-2 ganger per uke. Noen ganger sjeldnere.

Er vi egentlig bare "deltidskjærester da?

Jeg er nemlig ikke helt fornøyd med å ha det slik og tenkte jeg kunne bruke dette som argument i min misnøye ;)

• 2 uker senere...
Gjest jadda, du

Alt jeg skriver er vel strengt tatt vettuge oppsummeringer. ;)

''Alt jeg skriver er vel strengt tatt vettuge oppsummeringer. ;) – ShitDiddelyDo''

Selv om jeg ikke deler dine oppfatninger på alt mulig, har det vært en lettelse å lese kommentarer fra deg som ikke har så anstrengt forhold til ting som det der overivrige 3-bokstavsnicket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...