Gjest Odibjoer Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Hei! Jeg har vært plaget med betennelse i pungen i lengre tid(et halvt år), har gått gjennom tre tablettkurer med Azitromax, de to første gangene ble jeg symptomfri noen uker, for siden å komme tilbake noen dager etter å ha hatt ubeskyttet seks med min kjæreste, den siste gangen forsvant ikke symptomene helt. Det var mistanke om infeksjon av bakterien Ureaplasma Urealytikum, min nye kjæreste(bor ikke i Norge ennå)fikk påvist for høye verdier av denne, første gang hun testet seg, men negativt resultat i to tester senere, og hun har også tatt to antibiotika kurer. Det er mulig vi har smittet hverandre i flere runder siden det er bare jeg som blir plaget av dette. Jeg føler at legen min ikke tror på meg, han sier de ikke finner spor på urin og blodprøver så derfor kan de ikke hjelpe meg, men lar denne bakterien seg påvise på annet en dyrkningsprøver? Og kan dette være en annen bakterie som ikke kan spores på prøver? Legen min sier de ikke kan ta slike dyrkningsprøver i denne delen av landet, den må sendes til en dyr privatklinikk i en større by, stemmer dette? Jeg tror jeg er smittet fortsatt og at alle mine problemer skyldes en bakterie infeksjon, jeg har fryktelig vondt i pungen og har begynt å få vondt i ryggen på begge sider, det er vokst ut en kul på oversiden av den høyre testikkelen, det stikker og svir voldsomt inni pungen, men det er ikke smerter eller puss ut av penis. Jeg har også fryktelig vondt på innsiden av lårene. Det er tatt ultralyd av testikklene og de ser at det er noe som ikke er riktig, men de sier de ikke tror det er skapt av bakterier, men det er som sagt aldri tatt dyrkningsprøver, bare blodprøver for å utelukke kreft og problemer med nyrer, lever og stoffskifte. Jeg har også begynt å få vondt i øynene, det gjør til tider fryktelig vont og er veldig rødt om morgenen. Jeg har lest at det går an å få Klamydia på øynene, og Ureaplasma Urealyticum er i slekt med klamydia, kan man få Ureaplasma Urealyticum på øynene? Kan disse bakteriene ha blitt immun mot Azitromax antibiotika siden den siste behandlingen ikke hjalp meg? og hvilken annen antibiotika kan eventuelt benyttes til å bli kvitt denne bakterien? Min kjæreste må vel også ha en ny behandling hvis det viser seg at det faktisk er bakterier som forårsaker problemene, kan bakteriene være immun mot den antibiotikaen hun har fått? Fastlegen min vil ikke gi meg flere behandlinger og sier at siden de ikke finner noe på prøvene, så må vi bare vente å se, og vi har nå ventet og sett i et halvt år og jeg blir ikke bedre, og jeg kommer meg ikke videre til Gynekolog uten å gå gjennom fastlegen først, hva skal jeg gjøre, jeg begynner å bli ganske fortvilet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/347264-bitestikkelbetennelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Du bør legge ditt spørsmål til form for infeksjon og kjønnssykdommer, dessverre kan jeg ikke overføre det. Du betaler selvsagt ikke for 'min tjeneste' 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/347264-bitestikkelbetennelse/#findComment-2954686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.