Lillehammercailin Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 For over 20 år siden hadde vi en runde med skarlagensfeber der vi var mange i familien som ble smittet. Jeg har senere kjent noen symptomer når jeg har blitt utsatt for smitte. Nå har minste barnet på 14 år fått det, og jeg har fått vondt i halsen og litt utslett på kjeve-/halsområdet. Da vi hadde smitten første gangen var det snakk om at man bare får det én gang, men jeg skiftet hud to ganger. Blir man aldri immun mot smitten likevel? Det var jeg som selv stilte diagnosen på datteren min denne gangen. Strep-testen var negativ ved første besøk på legevakta, men tunga hadde jo de karakteristiske kjennetegnene. Det tok fem dager før hun fikk penicillin! Bør jeg behandles med penicillin i tillegg selv om jeg ikke er så syk som henne? Har vondt for å svelge og har altså litt utslett. Setter pris på svar! Tusen takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/347319-skarlagensfeber/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.