Gå til innhold

Hodelus

astridny

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har fått lus på jenta vår som er 8 år.

Vi har tatt nå 2 kur på henne,men vi ser at hun har egg ennå.

Hva skal vi nå gjøre?

Det er så pass mye og vanskelig å få alle eggene bort.

Kan man ta flere slike kurer eller..?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest erfaring ja

Selv om du ser eggene så er de nok døde, diise er svært vanskelige å få ut av håret, så må nesten gro ut med håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lusemor

Hvite egg da er lusene klekket. Er eggene sorte er de ikke klekket, men det kan jo hende lusene er daue uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange lus er blitt resistent for lusemiddel så man må nok gre ut eggene og lusa med lusekam. Det fikk i hvert fall vi beskjed om sist det var lus på skole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjønt at det eneste som er skråsikkert, er å gre lus og egg ut med lusekam. Det er mye resistens mot lusemidlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjønt at det eneste som er skråsikkert, er å gre lus og egg ut med lusekam. Det er mye resistens mot lusemidlene.

Jeg syns den kammen er en stor vits.

Eggene følger ikke med på kammen og tviler på at lusene følger med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, kan hende det, men at det er utbredt resistens mot lusemidler har jeg hvertfall fått med meg! Så da er det vel bare kamming igjen..? Enten det eller hive ungene i fryseren...?;-)

Vi har heldigvis sluppet unna hver eneste epidemi som har gått vi, men jeg har to kammer i hus i tilfelle selvsagt (har kammet ungene hver gang det har vært "lusekampanje", og kan ikke skjønne at noe kan bli sittende igjen i håret så småtaggete som de kammene er... men nå har jeg som sagt aldri prøvd når det har vært lus i håret altså.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kan hende det, men at det er utbredt resistens mot lusemidler har jeg hvertfall fått med meg! Så da er det vel bare kamming igjen..? Enten det eller hive ungene i fryseren...?;-)

Vi har heldigvis sluppet unna hver eneste epidemi som har gått vi, men jeg har to kammer i hus i tilfelle selvsagt (har kammet ungene hver gang det har vært "lusekampanje", og kan ikke skjønne at noe kan bli sittende igjen i håret så småtaggete som de kammene er... men nå har jeg som sagt aldri prøvd når det har vært lus i håret altså.)

De som vi fikk var ikke så småtaggete.

De var bare litt mindre enn vanlige kammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at det ikke er noe liv i eggene. Dersom de sitter nærme hårrota, så lever di. Ellers er de døde. (Eggene legges nærme hårrota, men kommer jo lengre og lengre ut etter hvert som håret vokser. Husker ikke om regelen er at dersom det er 1 dm ut på håret, så er de klekket???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du den nye kammen som er laget at stål? Denne er mye bedre enn plaskammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter har langt tykt hår og vi måtte igjennom 2 x 2 kurer før vi ble kvitt lusa :-(. Jeg synes ikke kammen funket til stort annet enn å finne levende lus. Den fikk ihvertfall ikke ut eggene (prøvde flere typer kammer, også den med doble metalltenner). Jeg plukket istedenfor egg (og lus) med fingerne hver kveld. Brukte hodelykt for da så jeg dem lettere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...