Gjest Tjalmo Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Hei. Jeg har gått ca 2/3 av en 80 dagerskur på Terbinazin for behandling av neglsopp. I påsken ble jeg usedvanlig solbrent og stoppet bruken av medikamentet. En medvirkende årsak var at jeg er svakt angrepet av psoriasis og hadde merket noe økt aktivitet. I tillegg er toleransen for krydret mat blitt kraftig redusert. Underløvspretten i våres hadde jeg også merkbar svie i øynene for første gang. Etter påskesola hadde jeg alle symptonene på soleksem som nå har gitt seg bortsett fra såre og hovne lepper nå ca en måned senere. Har flittig brukt krem og pomader i etterkant. Mine spørsmål er: 1. Er det kjent om bruk av Terbinazin resultere i symptoner som nevnt over? 2. Kan bruken resultere eventuelt resultere i allergi? 3. Hvor lenge vil "terbinazinet" være virksomt i kroppen? 4.Hvordan bør jeg forholde meg videre? Forøverig er jeg frisk og rask og alderen er 66 år. Min fastlege hadde lite å bidra med i denne sammenheng.Vennlig hilsen Knut 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/347557-terbinazin-actavisallergisk-reaksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.