Knotten Skrevet 7. september 2001 Del Skrevet 7. september 2001 Hei, jordmor ) Er i uke 31 og har i noen uker kjent det jeg har vært overbevist om er "hold". Det arter seg som hold, er vondt, er lokalisert over hoftekammene og det kommer kun når jeg går. Ofte hvis jeg går nedoverbakker og spesielt ofte hvis jeg går og triller vogn. Det hjelper, som ved hold, å knuge en rund stein i hånden på samme side som holdet sitter. Ofte kommer det hvis jeg styrer på kjøkkenet også, frem og tilbake, hit og dit, opp og ned og vips sitter holdet der. Det gir seg alltid hvis jeg stopper opp og slapper av - akkurat som hold. Jeg er mer usikker på dette med hard livmor, for som regel synes jeg magen blir hardere enn normalt ved fysisk aktivitet. Det er imidlertid ikke ubehagelig på noen måte, det er liksom ikke sammentrekninger heller - den er bare hardere den tid man f.eks er ute og går. Trodde dette også var helt normalt, jeg, og at det skyldes de utvendige musklene? Nå har jeg lest noen innlegg her hvor Trine mener dette kan være kynnere. Vonde kynnere skal man jo ta alvorlig - og dermed blir jeg litt usikker.... ) Er det ikke bare vanlig hold jeg har da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34757-hold-eller-kynnere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 7. september 2001 Del Skrevet 7. september 2001 Om detta är hold eller kynnere som du beskriver är inte lätt att veta. Vid kynnere så är livmodern hård, kommer oftast efter fysisk ansträngning, är inte varktig och försvinner efter vila. Det hjälper alltså inte med en sten i handen som vid hold. Så länge som dessa "hold" liknande smärtorna inte är varaktiga och inte kommer speciellt ofta, så är de ivarjefall inte farliga. Skulle du få konstant ont eller mycket ofta, så tycker jag att du skall be din jordmor/doktor att de undersöker livmoderhalsen, så att denna inte har börjat att mogna. Lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34757-hold-eller-kynnere/#findComment-133937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.