Gå til innhold

Hvordan se om en katt er hjemløs?

Anbefalte innlegg

Gjest muppet
Skrevet

Vi har en fremmed hankatt rundt huset vårt stadig vekk, jeg har begynt å mistenke at han er hjemløs. Han markerer utenfor, ergo er han en ukastrert hankatt, og jeg vet de ofte stikker hjemmefra. Jeg har oppdaget at han roter i søpla hvis jeg setter fra meg en pose utenfor, men han er redd meg og stikker hvis jeg snakker til. Så jeg får ikke sjekket om han er merket på noe vis. Siden jeg føler meg ganske sikker på at han ikke har noe hjem har jeg gitt han litt mat, og han er utsultet! Han er ikke spesielt skitten i pelsen og ikke radmager. Jeg har trålet alle "katt mistet/funnet" -sidene jeg vet om på internett, men til ingen nytte. SÅ hva gjør jeg nå?

Skrevet

''Jeg har trålet alle "katt mistet/funnet" -sidene jeg vet om på internett''

Veldig bra. Du kan i tillegg kontakte dyrebeskyttelsen/foreningen for omplassering av dyr. De kan sikkert gi deg tips om hva du bør gjøre. Kanskje har de oversikt over noen savnede katter.

Dersom katten er chip'et, kan dyrlege/politi scanne over denne og finne ut hvem som er eieren. Men ettersom den er ukastrert er den neppe chip'et...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...